דל תנפיק את חטיבת האבטחה שלה בשני מיליארד דולר

מטרת ההנפקה היא לגייס עוד מיליארדים לחוב הענק של החברה, העומד על כ-50 מיליארד דולר, בשל רכישתה את EMC

Dell SecureWorks

דל (Dell) תנפיק בימים הקרובים לציבור את יחידת האבטחה המקוונת שלה, Dell SecureWorks, כך דווח בעיתונות הכלכלית בארצות הברית.

יחידת האבטחה של דל תונפק בשווי של פחות משני מיליארד דולר. מטרת ההנפקה היא לגייס עוד מיליארדים לחוב הענק של דל, העומד על כ-50 מיליארד דולר, בשל רכישתה את EMC.

כזכור, דל רכשה בשנה שעברה את EMC תמורת 67 מיליארד דולר. מיד לאחר הרכישה פורסם כי דל הגישה בחשאי הצעה להנפקה ראשונה לציבור של יחידת האבטחה המקוונת שלה, Dell SecureWorks. חברת התוכנה והייעוץ, אותה רכשה בשנת 2011, תמורת 612 מיליון דולר, הגישה מסמכים להנפקה במהלך הקיץ.

SecureWorks מספקת שירותי אבטחת מידע מנוהלים וכלים מקוונים, ומגנה על מחשבים, רשתות תקשורת ומידע ארגוני מפני פעילות של נוזקות, פריצות וטרור קיברנטי. סבב השיווק בפני משקיעים פוטנציאליים (Roadshow) היה אמור להיות בדצמבר הקרוב, ונדחה לשבוע הבא. חברת הגנת הסייבר הוקמה לפני 18 שנה ומניבה הפסדים בשנים האחרונות.

מה עם RSA?

כעת, ציינו האנליסטים, העיניים נשואות לעבר דל, כדי לראות מה היא תעשה עם RSA, חטיבת האבטחה של EMC. ב-1999, הקים שר החינוך כיום, נפתלי בנט, עם שותפים, את סאיוטה (cyota), חברת סטארט-אפ בתחום אבטחת המידע. בנט שימש כמנכ"ל סאיוטה מ-2001 עד מכירתה ב-2005 תמורת 145 מיליון דולר ל-RSA. ביוני 2006 רכשה EMC את RSA תמורת 2.1 מיליארד דולר.

על רקע הצורך הדחוף של דל, המחפשת קונים לרכישת חלק מעסקיה, המכירה הראשונה נערכה בשבוע שעבר: תאגיד התקשורת היפני, NTT ירכוש את פרו סיסטמס (Perot Systems), שירותי ה-IT של דל, תמורת 3.5 מיליארד דולר.

מדובר במחיר הנמוך מהמחיר שנדון עת פורסם דבר המשא ומתן, בפברואר השנה, אז דובר על סכום שינוע בין ארבעה לחמישה מיליארד דולר. הרוכשת היא NTT Data, זרוע השירותים של קבוצת NTT. הרכישה מהווה קפיצת דרך משמעותית עבור התאגיד היפני, שיתקע יתד בשוק שירותי הייעוץ והמחשוב בארצות הברית, כמו גם בעולם. תחום השירותים הפך לפופולרי, בזמן שחברות מנסות לצמצם את הוצאותיהן. NTT היא מחברות שירותי הטכנולוגיה הגדולות בעולם, עם נוכחות ב-40 מדינות, מחזור מכירות שנתי של יותר מ-100 מיליארד דולר, ושווי שוק של 13.65 מיליארד דולר.

דל רכשה את פרו סיסטמס, ספקית שירותי מחשוב מטקסס, ב-2009 בסכום של 3.9 מיליארד דולרים. הרכישה נועדה לאפשר לדל להתחרות בשוק הרווחי, אז, של שירותי IT – מול יבמ (IBM) ו-HP. פרו סיסטמס הוקמה ב-1998 על ידי המיליארדר רוס פרו, שהיה בעבר מועמד עצמאי לנשיאות ארצות הברית. החברה מספקת שירותי IT לגופי ממשל ולספקי שירותי בריאות רבים בארצות הברית. בטרם הקים את פרו סיסטמס, הוא הקים את EDS, שנמכרה במיליארדים רבים ל-HP בעשור הקודם.

המשאים ומתנים השונים לרכישת חלקים מדל נועדו לצמצם את חובותיה בשל רכישת הענק של EMC. דל זקוקה למימוש רכישות של חלקים ממנה כדי להראות לבעלי המניות כי מצבה הכספי טוב יותר מזה הנוכחי. הרכישה של EMC צפויה להסתיים לקראת סוף השנה, בכפוף להסכמת בעלי המניות של EMC.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים