דיווח: שליח של הרב אלישיב ייפגש עם נשיא אינטל העולמית כדי ליישב את סוגיית השבת במפעל בירושלים

על פי אתר האינטרנט החרדי "אתרוג", נעזר השליח, הרב הלל וינברג, בגורמים בקהילה היהודית בקליפורניה על מנת לזרז את מועד הפגישה עם נשיא ענקית המעבדים, פול אוטליני ● הרב וינברג, מדווח האתר, מבקש לפתור את המחלוקת בדרכי נועם ומתנגד להפגנות אלימות דוגמת זו שאירעה בשבת האחרונה

חבר ועדת הרבנים למען השבת, הרב הלל וינברג, יצא אמש (ב') לארצות הברית, במטרה להיפגש עם נשיא חברת אינטל (Intel) העולמית, פול אוטליני – כך מדווח אתר האינטרנט החרדי, "אתרוג". בפגישה ביניהם, ינסו הרב וינברג ואוטליני ליישב את הסכסוך שנתגלה בין העדה החרדית בירושלים לבין הנהלת החברה, על רקע הפעלת קווי הייצור בהר חוצבים – גם בשבת.

על פי עורך האתר, בצלאל קהאן, הרב יוסף שלום אלישיב מבקש לפתור את המחלוקת בדרכי נועם ומתנגד להפגנות אלימות דוגמת זו שאירעה בשבת האחרונה. הרב וינברג, מדווח עוד "אתרוג", נעזר בגורמים בקרב בקהילה היהודית בקליפורניה על מנת לזרז את מועד הפגישה עם הנשיא אוטליני.

המטרה, מסר קהאן, היא להסביר לנשיא אינטל את חשיבות שמירת השבת בירושלים, כדי לשכנעו לאפשר להנהלת אינטל בישראל להגיע לפשרה בנושא, דוגמת העסקת עובדים לא יהודים. השליח מבקש לקיים את הפגישה עוד לפני השבת הקרובה, כדי למנוע את המשך המהומות.

מהנהלת אינטל בישראל נמסר, כי לא ידוע להם דבר על הנושא.

תגובות

(7)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חרד לדמוקרטיה

    ממש לא נראה שמעניין את החרדים רווחת העובד ומנוחתו. לא שמענו מהם מחאות וצעקות על ניצול עובדים בימי החול. ובתגובה לשימי: העץ החילוני הוא עץ קדוש לאדם חילוני כפי שהעץ הדתי קדוש לאדם הדתי ולכן במקום להתווכח למי יש עץ יותר גדול, עדיף שכל אחד ישמור על העץ שלו ולא יתערב בעצים של אחרים.

  2. אזרח

    גם במקומות שעובדים בשבת , נשמר שבוע עבודה של 5 ימים בשבוע כאשר היום הפנוי הוא באמצע השבוע. כך זה במקומות מסודרים ובמדינות מפותחות. ההמצאה של גוי של שבת מהווה הפליה כפולה. הגוי פחות נחשב (שיעבוד בשבת קודש!!!) והמהיהודי החילוני נמנעת האפשרות להרוויח יותר כמו שצויין לעיל. יש בארץ מספיק מקומות עבודה בשבת מלבד מסעדות כגון : חברת חשמל, בזק, שדות תעופה, בתי חולים, משטרה, מפעלים כימיים למיניהם. אף אחד לא מכריח אנשים דתיים לעבוד בשבת ויש עובדים דתיים בכל הארגונים האלה. כל האנשים העובדים שם מתפרנסים בכבוד ולא מקצבאות ושנור.

  3. יעל

    לחרדה לביטחון הסוציאלי: בעברי לאחר השחרור - עבדתי במשמרות באינטל חיפה, כולל עבודה במוצאי שבת. עבדו איתי הרבה סטודנטים ואנשים צעירים, וממש התחרינו בינינו על הזכות לעבוד בשבת, כי המשכורת גבוהה יותר וכי לסטודנטים התפנה אמצע השבוע ללימודים. אני בטוחה שאם היו משמרות בשבת עצמה - היינו שמחים להגיע גם אליהן. אני בטוחה גם שאם מישהו לא היה רוצה לעשות משמרת בשבת - מסיבות דתיות או סוציאליות - היינו שמחים להתחלף איתו במשמרות - באופן זמני או קבוע. כיום שבגרתי ואני אמא לילדים, אני לא מוכנה בשום אופן לעבוד בשבת, ולכן עובדת בעבודה אחרת במקום אחר. הרי אף אחד לא מכריח את האנשים האלו לעבוד שם. אם הם עובדים במקום שבו יש משמרות בשבת - בין אם בגלל שהם צריכים את אמצע השבוע פנוי או בגלל שהם צריכים את תוספת המשכורת של יום עבודה שביעי - מי אנחנו שנחליט בשבילם שחשוב יותר שינוחו בשבת? אני בטוחה שאינטל מעסיקה רק אנשים בוגרים שמסוגלים להגיע להחלטה כזאת בעצמם.

  4. חרד לביטחון סוציאלי

    מה שאני חרדה באמת ממנו זה הביטחון הסוציאלי שמופר! יום מנוחה שבועי זה לא רק עניין דתי, זה ענין סוציאלי שנוגע לרווחת העובד, ולחרות הנפשית שלנו כבני אדם ולא רובוטים!

  5. יוסף

    לסגור את מפעלי אינטל בארץ הם מחללים את הארץ אנחנו מוותרים בזאת על קצבאות הילדים שמקורן בכסף הטמא של אינטל הועד למען שמירת השבת רק אלוהים יביא לנו פרנסה להפסיק להעביר קצבאות אלינו, אלוהים ידאג לנו

  6. שימי

    לחרד הדמוקרטי יש להסביר לחרד הדמוקרטי כי האינטרס של כיבוד ושמירת השבת הוא למעשה נוגע לקבוצה קטנה עולמית שהיא היהדות בכללה - הדבר החשוב ביותר ביהדות הוא שמירת השבת -- וכמובן שגם מבחינת משרד העבודה יש להמנע מעבודות בשבת - אז אדון דמוקרטי רד מהעץ החילונית ותן למבינים בדבר לפתור את הבעיה לשביעות רצון כולם ולא בהסתות למיניהם . מה תגיד אם יחייבו אותך לפתוח בר משקאות ביום הזכרון לחללי צהל ?

  7. חרד לדמוקרטיה

    יש להסביר לרבנים שהשבת שלהם היא אינטרס צר של קבוצה קטנה והפתרונות שהוא מציע מגוחכים. אני מאוד מקווה שאינטל לא ייתיחסו לרב הזה כמייצג של הציבור בירושלים אלא כנציג של עושה צרות.

אירועים קרובים