Nvidia: אינטל פוגעת בתחרות

על פי Nvidia פוגעת אינטל בתחרות בשוק הכרטיסים הגרפיים, ערכות השבבים והמעבדים ● כך, לדוגמה, ברבעון השלישי של 2009 עמד הנתח של אינטל על 53% משוק הכרטיסים הגרפיים, על פי נתונים של חברת Jon Peddy Research, בעוד הנתח של Nvidia עמד על כ-24%

AMD אינה החברה היחידה שחשה כי היא נפגעת מההתנהלות העסקית שהקנתה לאינטל (Intel) את מעמדה הדומיננטי בשוק החומרה למחשבים אישיים. גם Nvidia מתלוננת מזה שנים רבות על ההתנהלות העסקית של אינטל בשוק של הכרטיסים הגרפיים, בו מגיע הנתח של אינטל לכ-50%.

Nvidia היא אמנם הספקית הגדולה בעולם של כרטיסים גרפיים נפרדים, אך בכלל השוק של הכרטיסים הגרפיים היא נמצאת רק במקום השני – בפער גדול אחרי אינטל שבמקום הראשון. אינטל מספקת כרטיסים גרפיים מובנים בערכות השבבים שנלוות לכל המעבדים מתוצרתה. חברת מרקורי ריסרץ' מעריכה, כי בשנת 2009 יסתכם השווי הכולל של השוק של הכרטיסים הגרפיים, ובכלל זה כרטיסים גרפיים מובנים, בקרוב לעשרה מיליארד דולרים.

ברבעון השלישי עמד הנתח של אינטל על 53% מהשוק של הכרטיסים הגרפיים, בהשוואה ל-49% בתקופה המקבילה אשתקד – על פי נתונים של חברת Jon Peddy Research, אשר עוקבת אחר השוק של הכרטיסים הגרפיים. הנתח של Nvidia עמד על כ-24%, בהשוואה ל-28% ברבעון השלישי של השנה שעברה.

כאשר בוחנים את השוק של הכרטיסים הגרפיים המובנים בלבד, מגיעה הדומיננטיות של אינטל לשיעורים גבוהים בהרבה. "בשוק של הכרטיסים הגרפיים המובנים למחשבים נישאים מגיע הנתח של אינטל ל-80%", לדברי ג'ון פדי, נשיא חברת Jon Peddy Research. למרות שהשוק של הכרטיסים הגרפיים קטן ומפוצל בהרבה מהשוק של המעבדים למחשבי PC – שוק שבגינו הושג השבוע הסכם פשרה בין אינטל ל-AMD, בסכום של 1.25 מיליארד דולרים – הרי שגם בו נהנית אינטל מרמה גבוהה של דומיננטיות, על פי פדי.

לטענת Nvidia, נתונים אלה משקפים את התוצאות של שיטת "המקל והגזר" שכנגדה מוחה AMD כבר מזה שנים רבות, ואשר הייתה נושא לתלונה שהוגשה בתחילת החודש על ידי התובע הכללי של ניו יורק. על פי Nvidia פוגעת אינטל בתחרות בשתי חזיתות. החזית האחת היא השוק הגואה של ערכות השבבים למחשבי Netbook, שבו משווקת Nvidia את ערכות השבבים Ion בניסיון להתחרות בערכות המשולבות של אינטל. ערכות השבבים Ion קצרו דווקא הצלחה מסוימת, והן מותקנות, בין השאר, במחשבי Netbook של HP ולנובו (Lenovo). החזית השנייה מתמקדת במעבדי Nehalem, שהיו נושא לתלונות הדדיות בין אינטל לבין Nvidia בתחילת השנה (מעבדים אלה משווקים תחת השם המסחרי Core i series).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים