IATI והבנק הלאומי של יוון השיקו תכנית מנטורינג משותפת לסטארט-אפים

הפרויקט נערך בהנחייתם של יזמים עתירי ניסיון מישראל ● המשלחת נפגשה עם שש חברות טכנולוגיה יווניות, בהן סטארט-אפים וחברות בוגרות

מימין לשמאל: עמי הראל, יוסי מולדבסקי, השגרירה אירית בן אבא, קרין מאיר רובינשטין, איציק פריד, ערן וגנר. צילום: יח"צ

השבוע נפתחה באתונה תכנית מנטורינג ליזמים וחברות סטארט-אפ מיוון, בהנחייתם של יזמים עתירי ניסיון מישראל.

משלחת של ארבעה יזמים מנוסים, החברים באיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI), הגיעו ליוון בהובלת מנכ"לית האיגוד, קרין מאיר רובינשטין, כדי להיפגש ולעבוד עם יזמים מקומיים מתכנית הסטארט-אפים של הבנק הלאומי של יוון NBG.

המשלחת הישראלית נפגשה עם יזמים משש חברות טכנולוגיה יווניות, בהן סטארט-אפים וחברות בוגרות.

תכנית המנטורינג היא פרי יוזמה משותפת של הבנק הלאומי של יוון, NBG (ר"ת National Bank of Greece), ושל IATI. התכנית זוכה לתמיכה וסיוע משגרירות ישראל ביוון.

קרין מאיר-רובינשטין, מנכ"לית האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות

קרין מאיר-רובינשטין, מנכ"לית האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות

לדברי מאיר רובינשטין, "חברי המשלחת הישראלית יחנכו בהתנדבות מלאה את היזמים וילוו אותם בפיתוח העסק שלהם עד שיגיע לבשלות. האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות פועל לפיתוח שיתופי פעולה עם יוון ועם כל אקו-סיסטם עסקי ברחבי העולם. אנו שמחים לחלוק מניסיוננו עם קהילת העסקים ביוון במסגרת היוזמה החשובה הזו, ורואים בה צעד משמעותי להרחבת שיתוף הפעולה בין ישראל ליוון".

תעשייה מפותחת של חדשנות ויזמות

תכנית המנטורינג IATI-NBG היא חלק מסדרת יוזמות לקידום שיתוף הפעולה בין ישראל ליוון בתחום החדשנות והיזמות, בהמשך למזכר הבנות שנחתם בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס, בעת ביקורו של ציפראס בישראל בחודש ינואר השנה.

לדברי שגרירת ישראל ביוון, אירית בן אבא, התכנית תתרום רבות לקידום השת"פ הכלכלי בין המדינות: "בישראל ישנה תעשייה מפותחת של חדשנות ויזמות, עם יותר מ-5,000 חברות סטארט-אפ ו-300 מרכזי פעילות של חברות רב-לאומיות שרובם עוסקים במו"פ".

"השקעות הון הסיכון בישראל הגיעו בשנת 2015 ל-8.1 מיליארד דולר, שמשקפים צמיחה של 69% בהשוואה לשנה הקודמת. אנו רוצים לחזק את שיתוף הפעולה עם יוון, המצמיחה קהילה של יזמים חדורי התלהבות וכישרון. תכנית המנטורינג של IATI ו-NBG היא שילוב מוצלח בין הכישרון והפוטנציאל שיש ביוון למומחיות והניסיון הרב של המנטורים מישראל".

חברי המשלחת הישראלית המשתתפים בתכנית המנטורינג הם קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית IATI וראש המשלחת; יוסי מולדבסקי, מייסד משותף ויו"ר PLUS Ventures; איציק פריד, מנכ"ל ושותף-מנהל, חממת Tawkin Labs; ערן וגנר, שותף בקרן ג'מיני (Gemini); ועמי הראל, מנכ"ל end to end Systems.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים