MobJunction: הפרסומת הנכונה לקהל – בזמן ובמקום האופטימלי

בזמן שחלק מהשחקנים בשוק קונים מדיה בצורה גורפת ולא מתייחסים לכדאיות ולערך האמיתי של פרסומת עבור כל משתמש, ישנו סטארט-אפ שיודע להעריך את שווי שטח הפרסום בכל בקשה בודדת, ובזמן אמת

תעשיית הפרסום הדיגיטילי ממשיכה להתקדם, סטארט-אפים ישראלים ממשיכים לייצר פתרונות כדי לחדד את ההוצאות של כל חברה, ואחת מהן היא MobJunction – פלטפורמת פרסום במובייל, כאשר החברה מתמקדת בפרסום בסביבת RTB (ר"ת Real time bidding).

"אני ודוד מכירים עוד מהיום הראשון כשהתחלנו ללמוד הנדסת תוכנה בבן גוריון", אומר צביקה דורי שייסד את החברה יחד עם דוד דבוש. "גם עם הידע והניסיון שצברנו תוך כדי הלימודים, היינו יושבים שעות כדי למצוא רעיונות, ומנסים לחשוב מה יתאים ומה לא. פרויקטי הגמר שלנו היו יוזמה פרטית שוועדת ההוראה זרמה איתם ואהבה".

"לאחר מכן, התחלנו כל אחד לעבוד בחברה אחרת, אבל היינו נפגשים לחשוב על רעיונות.לפני כשנתיים דוד החל לעבוד בחברה מובילה בתחום הפרסום, וקרא לי להצטרף אליו, ועבדנו יחד באותו צוות. בקיץ האחרון חזרנו לחשוב על רעיונות, חלק היו בתחום הפינטק וחלק היו בתחומים אחרים, אך התשוקה לעולם הפרסום – בפרט במובייל – הייתה גדולה, ואז הגענו לרעיון של MobJunction".

לדברי דורי, "זיהינו שני אתגרים בתעשייה הזו – הראשון הוא צורך של המפרסמים להציג פרסומות מתאימות למשתמשים, ואתגר נוסף היה לייעל את תהליך הקנייה של המדיה – כלומר לקנות את המדיה במחיר הכי יעיל עבורנו ועבור המפרסמים שלנו. חלק מהשחקנים קונים מדיה בצורה גורפת, זוכים בכמות מכרזים גדולה יחסית ולא מתייחסים לכדאיות ולערך האמיתי של הפרסומת עבור כל משתמש".

"בתחום ה-RTB ישנו צורך לענות על שני האתגרים כמובן", מסביר דורי. "אך היתרון שלנו מתבטא ביכולת להעריך את שווי שטח הפרסום בכל בקשה לפרסומת, ובזמן אמת".

"המודל שלנו מתבסס על הרצת קמפיינים של אפליקציות, כאשר בדרך כלל משלמים לנו על כל התקנה של האפליקצייה המפורסמת (cost per install CPI)", הוא אומר. "החברה מאידך, מוציאה כסף על כל צפייה בודדת, תחום ה-RTB הוא בעצם האלגו-טריידינג של עולם הפרסום".

"המערכת מתבססת על מספר אלגוריתמים מתחומי למידת מכונה ושיטות מתחום האלגו-טריידינג. על בסיס המודלים הסטטיסטיים שפיתחנו, המערכת יודעת להעריך את שווי השוק של כל שטח פרסום – מה המפרסמים האחרים מוכנים לשלם עליו בדרך כלל".

הפרסומת הכדאית ביותר

עוד מסביר דורי כי "אלגוריתם נוסף מזהה את המשתמש ומסווג אותו בהתאם לסוג הפרסונה שלו (מטייל, בליין, מוסיקאי, חובב רכב, גיימר ועוד), על בסיס נתוני עבר שלו, האפליקציות שמותקנות אצלו במכשיר, ונתונים נוספים שמגיעים בכל בקשה לפרסומת. ובכך מתאים לו את הפרסומת הכדאית ביותר עבורו".

"לאחר מכן, מחשבים את ההסתברות שהמשתמש יקליק ויתקין – על פי ביצועי הקמפיין שנבחר, ובכך מעריכים את שווי הפרסומת עבור המפרסם – שזה בעצם המחיר שאנחנו מוכנים לשלם כדי לזכות במכרז על הצגת הפרסומת".

"על פי כל ה-Insights שציינתי", אומר דורי, "מחיר השוק, הקמפיין הנבחר והמחיר שאנחנו מוכנים לשלם, האלגוריתם מקבל את ההחלטה – האם כדאי לנו להגיש פרסומת ובאיזה מחיר לרכוש – וכאן באמת רואים את הדמיון לאלגו-טריידרים – או לוותר ולנסות לקנות שטחי פרסום אחרים בהמשך במחיר כדאי יותר. בכך המערכת לא קונה את שטחי הפרסום בצורה גורפת או במחירים קבועים".

לסיכום מסביר דורי כי "כדי להגיש פרסומות בתחום של RTB, ישנו צורך להתחבר לבורסות פרסום. היות ותהליך הקנייה הינו אוטומטי ומהיר, המערכת תומכת במספר גדול מאוד של בקשות לשנייה. עיכוב בהחזרת התשובה למכרז – יתפרש על ידי הבורסה כוויתור על המכרז, ועל כן האלגוריתם שלנו צריך להיות יעיל גם בזמני הריצה שלו. מדובר פה על מילי-שניות בודדות לעיבוד של בקשה בודדת".

נקודת מבט

MobJunction פועלת בזירה שבה כל חברה שמצליחה לייצר פתרון טכנולוגי אמיתי, מאפשרת חסכון בתקציבי עתק של פרסום ויכולה לבצע פריצה מהירה במידה ותוכל לשמור על היתרון היחסי שלה לאורך זמן, ולחדש טכנולוגית כדי לעמוד בשינויים המהירים בשוק של פרסום דיגיטלי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים