Cyber (K)Night 2016: המשחק התחרותי הגדול

האקתון הסייבר הגדול בישראל מתקיים היום בירושלים ● בחירת התאריך אינה מקרית בכלל - ה-7 באפריל הוא גם תאריך ה-"OPIsrael" - כינוי ליום בו הכריזו האקרים פרו-פלסטינים מתקפה על אתרים ישראליים

Cyber (K)Night 2016. צילום: יח"צ

ירושלים תקיים זו השנה הראשונה את אירוע Cyber (K)Night 2016 – האקתון הסייבר הגדול בישראל, בהשתתפות למעלה מ-400 משתתפים. האירוע יתקיים היום (ה') במתחם התחנה הראשונה בעיר.

בחירת התאריך אינה מקרית בכלל, כידוע ה-7 באפריל הוא גם תאריך ה- "OPIsrael" – כינוי ליום בו הכריזו האקרים פרו-פלסטינים מתקפה על אתרים ישראליים, המתקיים מדי שנה. מתקפות העבר כללו, בין היתר: התקפות מניעת שירות (DDoS), פריצה למסדי נתונים והדלפת פרטים מתוך מסדי נתונים, השתלטות על ממשקי ניהול של אתרי אינטרנט והשחתת דפי אינטרנט.

הכנס מתקיים בארץ זו השנה השנייה

האתגר: פיצוח תוכנה

במסגרת ההאקתון, עיר שוקקת נמצאת תחת מתקפה טכנולוגית ובכל פעם נפרצות מערכות מחשבים חיוניות אחרות (כשל רמזורים, מטוסים, מפעל אנרגיה ועוד). הצוותים צריכים לפתור חידות ולהחזיר את הסדר על קנו. למשחק צוות שופטים בכיר מעולם המחשוב והטכנולוגיה והאירוע כולו ילווה על-ידי מנטורים מהחברות המובילות בתחום הסייבר.

על מסכי ענק יופיעו האתגרים הטכנולוגים, קטעי חדשות וצילום של האירוע במעגל סגור. כמו כן, בסמוך לאירוע יתקיים גם יריד תעסוקה בו יציגו כל החברות הבינלאומיות המשתתפות בהאקתון ועשוי להוות הזדמנות לשני הצדדים להכיר ואולי גם לאתר עבודה בתחום. שלושת המקומות הראשונים יזכו בפגישות אישיות עם מנטורים בכירים בתעשייה הישראלית.

בין המרצים באירוע: גדי תירוש, שותף-מנהל קרן JVP; רם אפרתי, לשעבר ראש האגף האזרחי במטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה, מייסד ונשיא Firmitas Cyber Solutions; צחי שטראוס, מנהל מערך הסייבר בבנק הפועלים; לטם גיא, מנהל קבוצת מחקר אבטחה ב-Cybereason; קובי לכנר ותומר כהן, מנהלי אבטחת מידע, ב-Wix; עומר שניידר וניר גילר, מייסדי חברת הסייבר CyberX; עודד ואנונו, מנהל קבוצת מחקר אבטחה בצ'ק פוינט.

לדברי בני מורן, מפיק אירוע ה-Cyber (K)Night, "האקתונים כאלו משכללים ומחדדים את היכולות של העתודה הצעירה של תעשיית הסייבר הישראלית. אירועים מהסוג הזה מייצרים פלטפורמה שמאפשרת למתכנתים, למהנדסים ולשלל הכישרונות להתנסות בסוגיות מגוונות ובעיקר להתחכך בגדולי התעשייה, המשמשים להם כמנטורים, וללמוד מהם הרבה יותר על העולם הזה ועל הסייבר בפרט.

לדברי ליאור דיב, מייסד שותף ומנכ"ל סייבריזן, "חברות כיום נמצאות תחת זרם בלתי פוסק של מתקפות סייבר מתוחכמות. אפילו בנקים וארגוני ענק, שלהם מיטב המוחות בקבוצות אבטחת המידע שלהם, ומיטב מוצרי ההגנה – נפרצים, ועוברים שבועות ולפעמים חודשים עד שהם מגלים את הפריצה. לתפישתנו, חדירה לרשתות ארגוניות היא בלתי נמנעת. האקרים תמיד ימצאו דרך כזו או אחרת להיכנס אל תוך הרשת ולכן חומות אש ותוכנות אנטי-וירוס, מתוחכמות ככל שתהיינה, אינן מספיקות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים