דיווח: ראש ה-NSA ביקר בישראל כדי להדק את היחסים בתחום הסייבר

מייקל רוג'רס הגיע כדי להדק את שיתוף הפעולה של הארגון עם 8200 וגופי מודיעין ישראליים אחרים, בפרט מול איראן והחיזבאללה

מייקל רוג'רס, ראש ה-NSA וראש פיקוד הסייבר של צבא ארצות הברית. צילום: ויקיפדיה

ראש הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (ה-NSA), מייקל רוג'רס, הגיע בשבוע שעבר לביקור חשאי בישראל, על מנת לקדם את שיתוף הפעולה בין הסוכנות ליחידה 8200 של צה"ל בתחום הסייבר – כך פורסם אתמול (א') בהארץ. שתי המדינות מבקשות להדק את שיתוף הפעולה ביניהן בעיקר מול האיומים הקיברנטיים מצד איראן והחיזבאללה.

העיתון ציטט פקיד ישראלי בכיר שמסר כי רוג'רס אמנם הגיע לארץ כאורחו של מפקד 8200, אולם נפגש גם עם גורמים אחרים בקהיליית המודיעין הישראלית. עם זאת, לדבריו, הוא לא נפגש עם הרמטכ"ל, רב אלוף גדי אייזנקוט, או עם ראש אמ"ן, האלוף הרצי הלוי.

נראה כי אחד הנושאים שעלו במפגשים בין רוג'רס, המשמש גם כראש פיקוד הסייבר של צבא ארצות הברית, לבני שיחו היה הקמת זרוע הסייבר של צה"ל – מהלך עליו הודיע הרמטכ"ל ביוני האחרון. הזרוע הזו אמורה לאחד את כל הגופים בצבא שעוסקים בתחום.

ה-NSA, הגדולה מבין סוכנות הביון האמריקניות, עוסקת באיסוף מודיעין באמצעות ניטור, יירוט וניתוח של שיחות, הודעות ותשדורות אלקטרוניות אחרות – מה שנקרא בשפה המקצועית מודיעין Sigint. היא התפרסמה בעבר במיוחד עקב פעולות המעקב שלה אחרי אזרחי ארצות הברית ומנהיגים מהעולם, בהם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו. פעולות אלה נחשפו במסמכים שהדליף אדוארד סנואודן, לשעבר עובד קבלן ב-NSA.

פן אחר של פעילות הסוכנות הוא הגנה מפני גורמים עוינים על רשתות המחשבים והתקשורת של הרשויות הממשלתיות בארצות הברית. על פי דיווחים, ה-NSA מבצעת בעצמה מתקפות נגד מדינות וגופים מחוץ לארצות הברית, ואף ביצעה מתקפות כאלה בשיתוף עם גופי סייבר ישראליים, בעיקר נגד גורמים איראניים. במסגרת זו, לפי הנטען, פיתחו ה-NSA ו-8200 את התועלת סטוקסנט (Stuxnt) ותקפו באמצעותה מחשבים של תוכנית הגרעין של איראן – תקיפה שעיכבה את התוכנית.

שיתוף הפעולה בין ה-NSA ל-8200 נמשך כבר עשרות שנים ונחשף אף הוא במסמך שהדליף סנואודן ב-2013.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים