צפו: הרובוט החדש של אפל שובר iPhone

מכשירי iPhone קשים לתיקון או להתאמה אישית, ולכן הענקית מקופרטינו מגייסת רובוט בעל שם אירי בכדי לפרק אותם ● זה מגניב כמו שזה נקרא

ליאם לוקח את ה-iPhone...

אפל (Apple) הציגה אתמול (ג') במסיבת עיתונאים שנערכה במטה שלה בקופרטינו, קליפורניה, את ליאם – רובוט שבו היא משתמשת כדי לחלץ חומרים יקרי ערך ממכשירי iPhone ישנים.

מקורב לחברה אמר ל-Quartz כי מאחורי שמו של ליאם אין כל כוונה מיוחדת – מהנדסי אפל פשוט חשבו שהשם האירי הזה הוא המתאים לו ולמראה שלו.

הרובוט ליאם יכול לזהות חלקי טלפון ולפרק מכשירי iPhone מבלי לפגוע באף אחד מחלקי הסמארטפון, כך טוענת אפל. החברה מסרה באירוע כי הזרוע של הרובוט יכולה להציל קובלט וליתיום מסוללות ה-iPhone, זהב ונחושת מאלמנט המצלמה, וכן כסף ופלטינה מלוח ה-Logic board של המכשיר. "בעולם שבו המשאבים מוגבלים, יש דברים שאי אפשר להחליף", נטען בסרטון התדמית היפהפה של ליאם, שניתן לצפות בו למטה.

החלקים המפורקים מהמכשיר יכולים ללכת למחזור. כך או כך, כרגע עובד ליאם רק על דגמי iPhone 6, אך על פי רויטרס (Reuters), אפל מתכננת להרחיב את יכולותיו "להפשיט" גם מודלים אחרים של iPhone. הרובוט המתקדם יכול לפרק iPhone ב-11 שניות, אבל בדיווח נטען שגם כשהוא פועל בתפוקה מלאה, יכול הרובוט לפרק רק כמה מיליוני מכשירים בשנה. ענקית הטכנולוגיה מסרה שהיא מכרה ב-2015 יותר מ-231 מיליון מכשירי iPhone ולכן, עושה רושם שיש צורך בהרבה "ליאמים" נוספים בכדי למחזר את מרכיבי המכשיר באופן מוצלח באמת.

...ומפרק אותו לחלקים. צילומים: מתוך הסרטון

…ומפרק אותו לחלקים. צילומים: מתוך הסרטון

ובכל זאת – במובנים של מאסות, בצעדי תינוק – החברה כנראה מתכננת להתקין ליאם נוסף באירופה, כך מדווחת סוכנות הידיעות. אפל לא התפנתה בינתיים כדי לדון עם התקשורת בנוגע לתכניותיה באשר לליאם ולכפיליו העתידיים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים