ה-FCC תספק הנחה לחיבור בפס רחב לאמריקנים בעלי הכנסה נמוכה

ההצעה להגדיל את סבסוד החיבור לאינטרנט המונחת עכשיו על שולחן רשות התקשורת האמריקנית, תידון בסוף החודש

ה-FCC - שובתת גם ביחד עם מוסדות ממשל אחרים בארה"ב

מאז 1985 מספקת ממשלת ארצות הברית לאמריקנים מעוטי הכנסה סובסידיה חודשית בכדי לעזור להם להתחבר לרשת ולהזמין קו טלפון. אבל ב-2016 עוקף האינטרנט את הטלפון כשירות חיוני יותר, כך שה-FCC (ר"ת Federal Communication Commission) – רשות התקשורת הפדרלית – רוצה להרחיב את תכנית הסבסוד שלה, המכונה Lifeline, במטרה שזו תכסה גם שימוש בפס-רחב.

יו"ר ה-FCC, טום ווילר, והנציב הממונה, מיניון קלייבורן, הפיצו שלשום (ג') צו בקרב חבריהם הנציבים הטוען כי יש "לאתחל את Lifeline על-מנת שתאפשר לכל האמריקנים להשתתף בהזדמנויות שקישוריות הפס הרחב מספקות". הסוכנות צפויה להצביע על הצעתם של השניים ב-31 במרץ.

תכנית Lifeline החדשה עשויה לספק לתושבים בעלי הכנסה נמוכה הנחה בגובה 9.25 דולר בחודש על שירותי פס רחבים, או חבילת שירותי קול ושירותי נתונים, באותה עלות כמו זו שהם מתבקשים לשלם כיום בעבור שירות הטלפון.

"הסיבה העיקרית שהאמריקנים בעלי ההכנסה הנמוכה לא נרשמים לשירות פס-רחב היא העלות", כתבו וילר וקלייבורן בהודעה שפרסמו בבלוג, והוסיפו כי "רק כמחצית ממשקי הבית בעלי ההכנסה הנמוכה נרשמו לפס-רחב ו-43% שלא מקבלים שירותי פס-רחב לביתם אומרים שהסיבה היא חוסר יכולת להרשות זאת לעצמם".

"אסור לנו לשכוח את העובדה כי מה שאנחנו באמת מדברים עליו זה אנשים – עובדים מובטלים אשר מחמיצים משרות שמוצעות רק באינטרנט; תלמידים שהולכים למסעדות מזון-מהיר בכדי להשתמש ב-Wi-Fi לצורך הכנת שיעורי הבית; תושבים ותיקים שאינם יכולים להגיש בקשה לדמי הפנסיה שלהם; קשישים שאין להם יכולת לחפש מידע רפואי כאשר הם חולים", המשיכו השניים ופרטו את הסיבות להצעתם.

שירותי 25 מגה נשארים מחוץ לתכנית

על-פי תכנית Lifeline החדשה, ספקיות האינטרנט יחויבו לספק סטנדרט מינימלי של שירות: 10 מגה-ביט להורדה ו-1 מגה-ביט להעלאה. הסוכנות לא מחייבת את שירות הפס הרחב המהירים של 25 מגה-ביט להשתתף בתכנית כי היא, ביסודה, תכנית שעוסקת במי שאין לו אמצעים כמעט כלל, הסביר פקיד בכיר ב-FCC.

כדי להבין את הדברים בהקשר הנכון יש לדעת שכ-40 מיליון משקי בית בארצות הברית זכאים ל-Lifeline כרגע, אבל רק 32% מהם מנצלים את התכנית. אם יגויסו עוד 2.25 מיליארד דולר לתכנית, ה-FCC תוכל להוסיף עוד בין 5-5.5 מיליון משקי בית לחיבור המהיר, או לרשום שיעור חדירה של 50% מהזכאים, כך לפי פקידים ב-FCC.

ספקיות שירותי אינטרנט מסוימות כבר מספקות שירותי אינטרנט בהנחה לאמריקנים בעלי הכנסה נמוכה כיום, החל ב-Internet Essentials של קומקאסט (Comcast) ועד לגוגל (Google) שהביאה את האינטרנט המהיר לקומפלקסים של דיור בר-השגה ברחבי ארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים