דרעי החליט להאריך את הניסוי הביומטרי בתשעה חודשים נוספים

לדברי שר הפנים, הוא צריך את הזמן כדי "לבחון את מכלול העמדות והגישות השונות שהוצגו בפניי" ● המתנגדים: "המשך הניסוי כמוהו כבניית כור גרעיני במרכז עירוני צפוף"

שר הפנים, אריה דרעי. צילום: מתוך ויקיפדיה

שר הפנים, אריה דרעי, החליט היום (ב') להאריך את הניסוי הביומטרי בתשעה חודשים נוספים, לאחר שלדבריו "למדתי את הנושא על כל היבטיו". עם זאת, לדברי דרעי, הוא זקוק לכמה חודשים נוספים כדי לבדוק האם לאשר את המאגר הביומטרי או לא.

בפעם הקודמת קיבל שר הפנים דאז, סילבן שלום, החלטה להאריך את הניסוי הביומטרי בתשעה חודשים, עד יוני הקרוב. גם הוא נימק אז את החלטתו בצורך ללמוד ולבדוק את הדברים. אלא שמאז פרש השר שלום מהחיים הפוליטיים ודרעי מונה במקומו לתפקיד לפני כשלושה חודשים.

לדברי דרעי, הוא החליט להאריך את הניסוי מאחר ש-"ברצוני לבחון את מכלול העמדות והגישות השונות שהוצגו בפניי, בכל הנוגע לשאלת היקף המאגר הנדרש ותכולתו. מדובר בסוגיה משמעותית, הן למדינה והן לחברה הישראלית, הטומנת בחובה התקדמות וחדשנות בכלל תחומי החיים. זהו נושא מורכב, רגיש וכבד משקל, שישפיע על החברה לשנים רבות. על כן אני מבקש עוד מספר חודשים כדי להשלים את הבחינה הנדרשת של מכלול העמדות והגישות השונות כפי שהוצגו בפניי, כדי לקבל החלטה מושכלת״.

ההחלטה התקבלה לקראת סקירה שיציג דרעי בנושא בוועדת הפנים של הכנסת ביום ד' הקרוב.

ניסוי בן כשלוש שנים

הניסוי הביומטרי החל עוד ב-2013, בימיו של גדעון סער כשר הפנים, ומאז הוארך מספר פעמים – בכל אחת מהן בכמה חודשים. בממשלה מבקשים לבחון באמצעות הניסוי האם להקים מאגר שיכלול את הנתונים הביומטריים של אזרחי מדינת ישראל, ובכלל זה מידע פרטי רב, ולנפק תעודות זהות ודרכונים חכמים לכלל אזרחי המדינה.

המצדדים בכך, בהם אנשי ממשל זמין, טוענים כי הוא יגביר את האבטחה וימנע זיופי תעודות זהות ודרכונים, שקלים יותר לזיוף כשהם בנייר. המתנגדים, בהם ח"כ תמר זנדברג (מרצ) והתנועה לזכויות דיגיטליות, טוענים לעומתם כי המאגר הביומטרי יכול להיפרץ בקלות וכי הוא מסוכן לפרטיות של אזרחי ישראל.

ניר הירשמן, דובר התנועה, אמר בעקבות החלטתו של דרעי כי "הארכת הניסוי הביומטרי היא טעות קשה. המשך צבירת תמונות הפנים וטביעות האצבע במאגר מרכזי כמוהם כבנייה של כור גרעיני במרכז עירוני צפוף, ללא שום צורך".

"מי עוד צריך לומר שאין צורך באגירת טביעות האצבע לאחר שכלל הגורמים הממשלתיים והאזרחיים אמרו את דברם?", שאל הירשמן. לדבריו, "המאגר הביומטרי הוא סכנה לביטחון ישראל, לדמוקרטיה ולפרטיות של כל אחד ואחת מאתנו. כאשר 40 מיליון מספרי כרטיסי אשראי דלפו בארצות הברית, כל שהיה צריך הוא להחליף את המספרים. כאשר המאגר הביומטרי ידלוף – מה נעשה? נטבול את האצבע בחומצה? די להארכות. יש לעצור את הניסוי ולמחוק את המאגר עכשיו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי גורפינקל

    הגיע הזמן להפסיק עם הפארסה הזאת שנקראת מאגר ביומטרי

אירועים קרובים