ווטסאפ מתקדמת: מסיימת את התמיכה במערכות הפעלה מיושנות

אפליקציית המסרים המיידיים הפופולרית גדלה ומעדכנת את האסטרטגיה שלה ● כתוצאה מהשינויים האלה, מספר מערכות הפעלה כבר לא ייקחו חלק במסעה המופלא

בקרוב עם דפדפן. ווטסאפ

עד סוף השנה, כך הודיעה ווטסאפ (WhatsApp), בכוונת החברה להפסיק את התמיכה במכשירי בלאקברי (BlackBerry) – כולל במערכת ההפעלה BB10 – וכן במכשירי נוקיה Nokia S40 ו-Nokia Symbian S60, ומכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה Android 2.1 ו-2.2, וכן את התמיכה ב-Windows Phone 7.1. גרסאות חדשות יותר של הטלפון של Windows ו-Windows Mobile 10 עדיין ייהנו מתמיכת ווטסאפ, על אף שליטתן הבלתי מעורערת של אנדרואיד ו-iOS בשוק הניידים.

"למרות שמכשירים ניידים אלו לקחו חלק חשוב בסיפור שלנו, הם לא מציעים את סוג היכולות שאנו צריכים כדי להרחיב את האפליקציה בעתיד", הסבירה ווטסאפ בהודעתה שהגיעה אחרי שחגגה את יום הולדתה השביעי, וניצלה את ההזדמנות בכדי להסתכל לאחור על מה שהשיגה ולחשוב על תכניותיה להווה ולעתיד.

החברה שחזרה איך כאשר החלה את דרכה, בשנת 2009, הדרך שבה השתמשנו כולנו במכשירים הניידים שלנו ציירה תמונה שונה לחלוטין לעתיד לבוא מזו שבפועל שתלויה על הקיר שלנו עכשיו – כ-70% מכלל הסמארטפונים שנמכרו אז היו טלפונים של בלאקברי ונוקיה, ובהתאמה רובנו עשינו שימוש במערכות ההפעלה הניידות שלהן.

מספר מערכות הפעלה כבר לא ייתמכו בווטסאפ

כיום מערכות ההפעלה של גוגל (Google), אפל (Apple) ומיקרוסופט (Microsoft) חולשות על 99.5% מהמכירות, אבל אי-אז בשנת 2009 הענקיות הללו החזיקו רק 25% זעומים משוק הניידים. בהתחשב בשינויים הגדולים האלה, אך הגיוני הוא שווטסאפ מעוניינת להרפות מן העבר ולהתמקד בהווה ובעתיד. "כשאנחנו מסתכלים קדימה על שבע השנים הבאות שלנו, בכוונתנו למקד את המאמצים בפלטפורמות ניידות שבהן משתמש הרוב המכריע של האנשים", הוסיפה החברה וכתבה.

האפליקציה ציינה לא מזמן את הנתון המלהיב של מיליארד משתמשים פעילים חודשיים, וממשיכה להיות במגמת עלייה וצמיחה. ההחלטה האחרונה של החברה לוותר על גביית דמי מנוי שנתיים צפויה למשוך אליה אפילו משתמשים נוספים. במקביל, ההודעה על כך שכמה מערכות הפעלה כבר לא ייתמכו בווטסאפ עלולה לאכזב חלק מהמשתמשים, במיוחד את אלו שמגיעים משווקים מתפתחים שבהם מכשירים מבוססי מערכת ההפעלה הראשונה של נוקיה, למשל, עדיין מחזיקים נתח מסוים בשוק.

באשר לבלאקברי – סוף עידן הווטסאפ בעבורה אולי מפתיע יותר, אבל עדיין מובן. בהתחשב בכך שהחברה עצמה בחרה לוותר על מערכת ההפעלה שלה ולהתמקד ב-Android, קשה במיוחד להאשים את ווטסאפ על כך שהיא עושה את אותו הדבר.

לסיכום, משתמשי ווטסאפ שהם בעליהם של התקנים הפועלים על אחת ממערכות ההפעלה שהוזכרו לעיל יצרכו כנראה לשדרג את מכשיריהם עד סוף השנה ל-iPhone, או לסמארטפון עם מערכת אנדרואיד מודרנית, או לטלפון Windows 8.1, Windows 10.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים