דו"ח: חצי ממשתמשי הסלולריים בעלי מסכי המגע רוצים לחזור למקשים; למרות זאת: המגע יכבוש את השוק

38% מעוניינים לרכוש מסך מגע המופעל באצבעות, ו-16% חושקים במסך מגע המופעל באמצעות עט סטיילוס ● למרות ההתעניינות הרבה במכשירים בעלי מסך מגע, בעיקר בגלל ה-iPhone, עולה מתוצאות המחקר שהמסכים הללו מאכזבים רבים מאלה שכבר משתמשים בהם

המכשירים הניידים בעלי מסך מגע ממשיכים לכבוש את העולם – כך קובע מחקר של Canalys, שפורסם אתמול (ב'). עם זאת, יותר ממחצית מהנשאלים בעלי מכשירים עם מסך מגע השיבו, כי המכשיר הבא שלהם לא יהיה כזה.

במחקר השתתפו 3,000 משתמשי סלולר באנגליה, צרפת וגרמניה. יותר מ-50% מהנשאלים ענו, כי המכשיר הבא שלהם יהיה מכשיר עם מסך מגע, כאשר 38% רוצים מסך מגע המופעל באצבעות, ו-16% חושקים במסך מגע המופעל באמצעות עט סטיילוס. המחקר מצא שהחיבה אליהם גורפת, וצעירים ומבוגרים, נשים וגברים, לקוחות עם חוזה או כאלה שהם Pre-paid כאחד, מעוניינים לרכוש את המכשירים האלה.

עם זאת, למרות ההתעניינות הרבה במכשירים בעלי מסך מגע, בעיקר בגלל ה-iPhone, עולה מתוצאות המחקר שהמסכים הללו מאכזבים רבים מאלה שכבר משתמשים בהם. כך, השיבו 53% מהמשיבים בעלי מסך מגע מתופעל אצבעות, כי לא ירכשו שוב מכשיר שכזה. אם בודקים את התוצאות לפי מותגים – המחקר מעלה שאפל (Apple) ו-HTC בולטות בשביעות הרצון של המשתמשים, בעוד שמשתמשי סוני-אריקסון (Sony-Ericsson) הכי פחות מרוצים, עם רק 29%.

"התוצאות האלה מעידות, כי מודעות הצרכנים לממשקי מגע גבוהה מאוד ומקודמת על ידי אפל, סמסונג ויצרניות אחרות. אין ספק שהשינויים של השנים האחרונות בעיצוב המכשירים הניבו כמה מוצרים מלהיבים", אמר פיט קניגהאם, אנליסט בכיר ב-Canalys. "עם זאת, ברור למדי שרבים מהמשתמשים לא נכבשו על ידי חלק מהיצרניות, וחווייה לא טובה עם מסך מגע עשויה להניא משתמשים מלנסות שוב מכשיר שכזה בעתיד".

Canalys ממליצה בפני היצרניות להתמקד בשימושיות, נוחות ועיצוב חזותי, ולהמשיך לשפר את הממשקים. הסיבה לכך היא ש-"התוצאות מראות, כי המעבר לממשקי מגע אינו מתנהל בצורה חלקה".

ממצא נוסף שעלה מן המחקר הוא שהנשאלים המשתמשים במסך מגע המופעל בעט סטיילוס הכי פחות מעוניינים לעבור לממשק של מסך מגע מופעל אצבעות. "זוהי עוד דוגמה עד כמה חוויית משתמש משפיעה על שימוש עתידי", אמר קניגהאם. "ברור שרבים מהמשתמשים רואים במעבר מסטיילוס לאצבע אובדן של דיוק, שיוריד את רמת השימושיות – ומכאן מקור ההתנגדות". בתוך הקבוצה הזאת, בעלי מכשירים של HTC וסמסונג (Samsung) הביעו הכי פחות התנגדות לשינוי. יצרניות אלה עיצבו את ממשק המגע שלהן על מערכת ההפעלה חלונות מובייל (Windows Mobile).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים