Ubertesters: בודקים לכם את האפליקציות

חלק משמעותי בפיתוח תוכנה, ובמיוחד אפליקציה, הוא שלב ה-QA ● הבעיה המרכזית: איך אנחנו יודעים שהאפליקציה שלנו תוכל לרוץ על כל המכשירים ללא תקלות? ● הכירו סטארט-אפ חדש שמציע שירות ניהול בקרת איכות לחברות

פיתוח אפליקציות נמצא בשנים האחרונות בפריחה. למעלה ממיליון וחצי יישומים ב-App Store ומספר יותר גבוה ב-Google Play.

אפליקציות מובייל מפותחות על ידי יזמים פרטיים וחברות קטנות וגדולות. חלק משמעותי בפיתוח תוכנה ובמיוחד בפיתוח אפליקציה הינו שלב ה-QA (ר"ת Quality Assurance). הבעיה באה עקב ריבוי משמעותי של מכשירים, מה שמביא אותנו לשאלה – איך אנחנו יודעים שהאפליקציה שלנו תוכל לרוץ על כל המכשירים ללא תקלות?

לפתח זה נכנסה Ubertesters אשר מציעה שירות ניהול QA לחברות, וכן שימוש במאגר בודקים עצמאיים לצורך בדיקת מגוון מכשירים וסוגים.

משמאל לימין: רן רחלין, מנכ"ל Ubertesters ואלקסיי שלימוב CTO החברה

משמאל לימין: רן רחלין, מנכ"ל Ubertesters ואלקסיי שלימוב CTO החברה

החברה הוקמה בתחילת שנת 2013 על ידי רן רחלין, מנכ"ל החברה, עם נסיון ניהולי רב הן במיזמי סטארט-אפ והן בחברות גדולות. רחלין התחיל את דרכו בסיליקום, מקבוצת רד-בינת, והיה המנכ"ל של מולטילוק בארצות הברית וכן המנכ"ל של ג'נרל מהנדסים, הנציגה הרישמית של קונצרן ג'נרל אלקטריק (GE) בישראל. יחד עם רחלין הקים את החברה אלקסיי שלימוב, המשמש כ-CTO. שלימוב מגיע עם רקע טכנולוגי רב, וניסיון עסקי. היה המנכ"ל הראשון של GetTaxi ומיזמים נוספים.

"Ubertesters נותנת מענה כולל ומקיף לנושא בדיקות המובייל/Mobile Web בארגון וזאת על ידי פתרון משולב הכולל מוצר מבוסס ענן ושירות של בודקים חיצוניים", אומר רחלין.

נדרשות בדיקות מקיפות ורחבות

"המוצר הינו פלטורמה לניהול כל תהליכי בדיקות ה-QA וכן לניהול ושליטה בצוות הבודקים הפנימיים של הארגון. המוצר מתאים לכל מי שרוצה לנהל את צוות ה-QA הפנימי בצורה יעילה ושקופה לחלוטין", הוא מסביר.

"אך ככל שהלקוח מתקרב למועד ההשקה של האפליקציה, נדרשות בדיקות מקיפות ורחבות, עקב השונות הגדולה של המכשירים הניידים – אנדרואיד בעיקר, וכן הצורך לבדוק במיקומים שונים בעולם ותחת מפעילים שונים. בכדי לענות על צורך זה יכול הלקוח להשתמש בשירותי קהילת הבודקים המנוסים של Ubertesters ובכך לקבל גישה לאלפי הבודקים של החברה המפוזרים בעולם כולו – מעל 80 מדינות".

רחלין אומר כי "בשירות בדיקת המונים, Crowd Testing, בדיקת האפליקציה או אתר האינטרנט נעשית על ידי קהל רחב של בודקים מקצועיים, המבצעים את הבדיקות בסביבות עבודה אמיתיות, תוך שהם משתמשים במכשירים שלהם. בדיקת ההמונים מאפשרת להרבה אנשים להשתתף בהליך הבדיקות, באזורים גיאוגרפיים שונים בעולם, עם סוגי מכשירים שונים, מפעילים שונים ועם שפות שונות, במחיר הרבה יותר נמוך לארגון, ובזמן קצר הרבה יותר בהשוואה להליכים פנים ארגוניים".

"כל הבודקים של החברה הינם בודקי תוכנה מקצועיים ומוסמכים, אשר עוברים הליך בחינה לפני התקבלותם לקהילה" מסביר רחלין. "החברה גם מספקת שירות ניהול לפרויקט הבדיקה (ללא עלות נוספת) ומנהל הפרויקט הוא איש הקשר לבודקים ולהליך הבדיקות, ובכך יורדת משמעותית כל עלות ה-Overhead של ניהול פרויקט הבדיקות על ידי הלקוח".

לסיכום אומר רחלין כי "לחברה מודלים עסקיים נוחים, והלקוח יכול לשלם על הבדיקות ללא התחייבות לזמן ארוך – אלא על פי הצורך בלבד".

נקודת מבט

Ubertesters מציעה שני שירותים משמעותים בתחום ה-QA, האחד כלי ניהול שליטה ובקרה שמאפשר למנהלי צוותים וכן למנהל פרויקטים יכולת והבנה מה עובד ומה לא עובד בפרויקט, ויכולת לתמחר בצורה נכונה ותחרותית פרויקטים. היכולת לזהות מי בודק טוב על סמך הפעילות שלו במערכת נותן כלים ניהוליים מהמעלה הראשונה.

השירות של בדיקה על ידי תומכים חיצוניים נדרש וכמעט בלתי אפשרי בצורה אחרת. היכולת של חברה, גדולה ככל שתהיה, לטפל בכל המכשירים המובילים של אנדרואיד, במיקומים גיאורפיים שונים קלוש ביותר והפתרון של Ubertesters מספק את זה בשירות SAAS קל זמין ונוח.

הפעילות של Ubertesters תגדל כיוון שתמיד צריך לוודא מערכות תוכן ובוודאי כאשר מדובר בפעילות מובייל שגדלה מדי שנה במימדים עצומים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שלומי

    בוקר טוב , הגיתי רעיון בתחום הפינטק ניסיתי לפתח את האפליקציה עם שותף ותכלס האפליקציה לא עובדת האם אפשר לבדוק את התוכנה וכמה זה עולה

אירועים קרובים