אפל מורידה את השאלטר על Topsy Labs

שנתיים לאחר שרכשה אותה ביותר מ-200 מיליון דולר, סוגרת החברה את פלטפורמת הניתוח החברתית ● לא ברור אם השתיים פשוט לא התאימו זו לזו או שלמרות ניסיונות כנים כשלה הענקית בהפקת רווח מהרכש המעט-שונה

אפל נפרדת מ-Topsy Labs

שנתיים לאחר שרכשה אותה ביותר מ-200 מיליון דולר, סוגרת אפל (Apple) את פלטפורמת הניתוח החברתית Topsy Labs. בליל שלישי העלה חשבונה של החברה, ‏Topsy@, ציוץ אחרון ובו נכתב: "חיפשנו את הציוץ האחרון שלנו".

יחידת Topsy Labs, שהתמחתה בניתוח נתוני טוויטר (Twitter) ובאספקת תובנות אנליטיות בנוגע למגוון הנושאים שהתגלו בניתוחיה, כבר נסגרה בידי ענקית הטכנולוגיה, ואילו אתר האינטרנט של פלטפורמת הניתוח, www.topsy.com, מפנה את הגולשים שלו אל עמוד בתמיכת אפל שבו מופיעים שירותיה ומכשיריה השונים.

Topsy Labs מסן פרנסיסקו הייתה למעשה אחת משותפותיה הראשונות של טוויטר, ונהנתה מגישה ישירה לשירות ההודעות שעברו בו מיליארדי ציוצים במהלך השנים האחרונות. תפקידה היה "לאנדקס" את כל  הציוצים הללו כדי להפוך אותם בקלות ובמהירות לממצאים במנוע חיפוש.

נעלמים מוקדם מדי

צייצים רבים הביעו צער על הבשורה בדבר עזיבתה של החברה את הזירה. "מה לעזאזל? הם נעלמים מוקדם מדי", כתב בטוויטר משתמש בשם דויאן ווילפארד (ThinkDoyan@) ביום רביעי, ואילו מהחשבון של אדריאן פרקר (adrianparker@), משתמש אחר, צויץ: "שברון לב. Topsy היו הנשק הסודי שלי בטוויטר". אל אלו ויתר הנפרדים הצטרף רישאב אייר גוש (r2g2@), עובד החברה לשעבר, שהשתמש בפלטפורמה לצורך הבעת רגשותיו וכתב: "RIP Topsy", ואילו מי שעדיין מועסק בחברה, פול ג'רארד פורטר (paul_g_porter@), צייץ: "איזו ריצה מדהימה הייתה לנו – נהניתי כל כך להיות חלק מהצוות של Topsy" ותייג את הציוץ בהאשטאג endofanera# שמשמעותו – סופו של עידן.

כבר כשקנתה אפל את Topsy Labs בשנת 2013 נחשבה הרכישה שעשתה הענקית-ממוקדת-החומרה, שרק פזלה קלות לתחום המדיה החברתית, לייחודית. לא ברור אם השתיים פשוט לא התאימו זו לזו או שלמרות ניסיונות כנים כשלה אפל בהפקת רווח מהרכש המעט-שונה. בכל אופן עכשיו, לאתר שנתבשרנו שתקוות אפל בנוגע לחברה לא התממשו, איש ממשרד הדוברות בקופרטינו לא הגיב לדברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים