"נצחון האדם הפשוט על התאגיד הבינלאומי"

דריק וייט בן ה-68, נשוי טרי מבריטניה, זכה בפיצוי בסך 1,200 ליש"ט מאפל לאחר שפחות או יותר מחקה לו החברה את זכרונותיו

נצחון האדם הפשוט. דריק וייט

דריק וייט בן ה-68, נשוי טרי מבריטניה, זכה בפיצוי בסך 1,200 ליש"ט מאפל (Apple) שאותה תבע. התביעה באה בדרישה לפצות את הנשוי הטרי הלא כל כך צעיר, אחרי שהחברה מחקה בטעות את תמונות ירח הדבש שלו ממכשיר ה-iPhone5 שברשותו.

כשגילה את שקרה, רתח וייט מזעם – הוא איבד את תמונות ירח הדבש היקרות מפז שלו ושל רעייתו, מריה בת ה-50, שצולמו באיי שייסל בחופשה שלאחר חתונתם. בנוסף נמחק מהטלפון הנייד גם סרטון וידיאו "של פעם בחיים", לטענת התובע, שבו נראה צב ענק שנושך את ידו. השבוע חגג וייט ניצחון כששופטת בית המשפט המחוזי, רות' פיין, קבעה שאפל התנהגה ברשלנות, וכך פסקה לטובת התובע. לאחר הפסיקה צוטט וייט הצוהל שאמר: "הם גררו אותי בבוץ בעניין הזה. אנחנו הצרכנים צריכים 'לאתחל' אותם כשהם מרעים לנו, אבל לרוב הם פשוט גדולים מדי מכדי שאפילו ננסה להתמודד מולם, לכן זהו ניצחון האדם הפשוט שהעז לעמוד מול תאגיד בינלאומי ענק".

על הנייד של וייט היו, מסתבר, מבחר תמונות של קרנפים ופילים אפריקנים ואלו הועלמו מהטלפון יחד עם כל תצלומי ירח הדבש היקר של בני הזוג, שעליו הם הוציאו סכום של 7,500 לירות שטרלינג. יחד עם כל אלו נמחק מהמכשיר גם תוכן שאסף וייט במשך למעלה מ-15 שנים. לשופטת סיפר וייט שכולו הכחיל ואשתו פרצה בבכי מר. "היו לנו רגעים כל כך יפים בסיישל, ובכלל, כל הזיכרונות שאספתי הושחתו".

תאונת המחיקה המצערת התרחשה כשצוות טכני ב-"Genius Bar" שבחנות הדגל של אפל ברחוב ריג'נט בלונדון, תיקן את המכשיר. וייט לקח את הנייד לחנות בזמן שיצא בדצמבר בשנה שעברה לרכוש לאשתו מתנת חג מולד. למחרת חזר לחנות לגמרי גמור, לאחר שגילה שכל מה שהיה על המכשיר נעלם. הצוות שתיקן את המכשיר, מסתבר, החזיר אותו להגדרות היצרן והתוצאה הייתה הרת גורל. וייט איים שלא יעזוב את הבניין עד שיוחזר לו רכושו הדיגיטלי האבוד, ואף טען שיקרא למשטרה. אבל זה לא עזר ולבסוף נאלץ וייט, שמתגורר בפימליקו לונדון, לתבוע את אפל באופן רשמי. הוא הגיש לבית המשפט תביעה על סך 7,000 ליש"ט תחילה, אבל מאוחר יותר הציע לחברה להתפשר על מסך מחשב חדש ומדפסת (ששוויים 1,000 ליש"ט בלבד), אלא שאפל סירבה.

השופטת פיין אמרה בשימוע כי "המקרה יכול היה להגיע לפשרה בקלות אם מעט הגיון בריא היה מופעל", ופסקה כי מעבר לפיצויים על הנתבעת לכסות את הוצאות המשפט של וייט בסכום של 773 ליש"ט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים