סין מגבירה את הפיקוח ברשת: שירים "בלתי הולמים" יצונזרו

לפי חוק חדש, חברות המספקות שירותי מוזיקה אונליין ידרשו לפקח על התכנים טרם עלייתם, ולסנן במקרה הצורך ● המהלך יכנס לתוקף ב-1 בינואר 2016

12/11/2015 09:17
מצנזרים. אילוסטרציה: BigStock

חברות שמספקות או מארחות שירותי מוזיקה אונליין בסין נדרשות להסיר תכנים בלתי הולמים – כך פרסם השבוע משרד התרבות במדינת הענק. החוק החדש ייכנס לתוקף ב-1 בינואר.

לפי החוק החדש, החברות נדרשות לפקח על השירים טרם עלייתם לאוויר. משמעות הדבר הוא הגברת הצנזורה ברשת הסינית, שידועה ככזו שאיננה חופשית כלל ועיקר. חברות שלא יעשו כן יעמדו בפני קנסות כבדים וצעדים נוספים.

החוק ישפיע בין היתר על התאגיד ביידו (Baidu), הידוע בעיקר בזכות שירותי החיפוש שלו; קבוצת עלי באבא (alibaba), המספקת בין היתר זירות מסחר מקוונות ושירותי ענן; ו-Tencent, חברת האינטרנט החמישית בגודלה בעולם, המספקת בין היתר פורטלים, מנוע חיפוש ותוכנות צ'אט ומסרים. גם אפל (Apple), שהשיקה שירות סטרימינג למוזיקה בסין בחודש ספטמבר האחרון, תרגיש את המהלך על בשרה.

ההחלטה היא שיא נוסף בקמפיין המתנהל זה כמה שנים במדינה האסייאתית, שבה מתגוררים כ-1.3 מיליארד איש, למען פיקוח הדוק יותר על האינטרנט והחברה הסינית. זאת לאור חששה של המפלגה הקומוניסטית מתכנים שעלולים לפגוע ביציבות האומה. בחודש אוגוסט האחרון אסר הממשל הסיני על הפצת 120 שירים ברשת, בטענה כי הם "פוגעים רוחנית".

עם זאת, השוק הענק בסין עדיין קורץ למשקיעים וחברות ברחבי העולם, ולא נראה כי הדבר יפגע משמעותית בחברות הענק. זאת לאור התפתחותו של השוק והגידול העקבי בשכבת מעמד ביניים בסין, שצורכת שירותים אלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים