גוגל לא מוותרת על Chrome OS

על פי דיווח, החברה עתידה לשלב את מערכת ההפעלה שלה עם מקבילתה - האנדרואיד ● לאור העיסוק בנושא וההספדים שלא איחרו להגיע, הרגיעה הענקית והודיעה כי אין בכוונתה לסיים את ימיה העצמאיים של המערכת - לפחות לא בחמש השנים הקרובות

עדכון דחוף לכרום

גוגל (Google) שמה סוף לשמועות שהחלו לפני מספר ימים, עת דווח בוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) שהחברה עתידה לשלב את ה-Chrome OS שלה עם מערכת ההפעלה המקבילה שלה, האנדרואיד (Android). לאור העיסוק בנושא וההספדים למערכת ההפעלה Chrome, הרגיעה החברה והודיעה כי אין בכוונתה לסיים את ימיה העצמאיים של המערכת, לפחות לא בחמש השנים הקרובות.

Chrome OS היא מערכת הפעלה למחשבים אישיים שפיתחה גוגל החל מיולי 2009. המערכת מבוססת אמנם על Linux, אך מיועדת בעיקר להרצת יישומים ב-Chrome, דפדפן האינטרנט של החברה. המערכת נחשפה לראשונה לציבור ב-2010 ומאפייניה העיקריים הם זמן אתחול קצר והסתמכות על חיבור לאינטרנט לטובת ניצול כלי מחשוב בענן.

לאור חרושת השמועות, הודיע הירושי לוקהיימר, סגן נשיא חטיבת האנדרואיד, ה-Chrome OS ו-Chromecast בענקית הטכנולוגיה, בפוסט שפרסם השבוע כי החברה אינה מתכוונת להטמיע את Chrome OS אל תוך האנדרואיד. בפוסט מזכיר לוקהיימר את ייעודה של Chrome OS לספק מערכת פשוטה ומהירה במיוחד שתתאים פשוט לכולם.

לא יותר מאי-הבנה

בפוסט מציין לוקהיימר כי Chrome OS לא תוכננה במקור כדי להוות תחרות מול מחשבים בעלי מפרט מרשים במיוחד. סגן נשיא החטיבה דואג להזכיר במקביל גם את המחיר האטרקטיבי של המערכת, שהופך אותה לכדאית במיוחד לנוכח המחשבים הזולים הרבים והנחותים המציפים את השווקים. לוקהיימר מזכיר בפוסט כדוגמה את ה-Chromebook של הייסנס (Hisense), שמחירו עומד רק על 149 דולר ואת ה-Chromebit של אסוס (ASUS) אשר לו תצורת דונגל ושביכולתו להפוך כל מסך למחשב, שמחירו 85 דולר בלבד. בנוסף, וכדי לשכנע את הספקנים סופית, מסופר בפוסט כי במהלך שנת 2016 צפויים להופיע בשוק עשרות מחשבים חדשים שפועלים על ה-Chrome OS.

מקור השמועות והפרסום בוול סטריט ג'ורנל אינו אם כן, כפי הנראה, יותר מאי-הבנה. כרגע כבר ברור שמערכת ההפעלה Chrome כאן כדי להישאר, ושגוגל מנסה בסך הכל – ממש כשם שנהגו אפל (Apple) עם iOS ו-Mac OS X ומיקרוסופט (Microsoft) עם Windows 10 – לשלב בין שתי מערכות ההפעלה לצורך יצירת תקשורת מתקדמת טובה בהרבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים