רמי לוי: "המסחר המקוון יהווה רבע משוק המזון"

"לצרכן הישראלי יש פחות אמון בו, אבל הוא ירכוש אותו עם הזמן, והתחום יגדל ויתחיל להניב רווחים", אמר לוי, מנכ"ל רמי לוי שיווק השקמה

רמי לוי, המנכ"ל והבעלים של רמי לוי שיווק השקמה. צילום: ניר כפרי

"המסחר המקוון הוא תחום שימשיך ויגדל, ויהווה עד תום ארבע השנים הקרובות רבע משוק המזון", כך אמר רמי לוי, מנכ"ל רמי לוי שיווק השקמה.

לוי השתתף בפאנל שעסק בנושא והתקיים במסגרת כנס שיווק דיגיטלי של אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה. מנחה הפאנל היה אלי מרון, מנכ"ל משותף של קבוצת סינרגיה.

לדברי לוי, העלייה במסחר המקוון מתמהמהת מכיוון ש-"לצרכן הישראלי יש פחות אמון בו, אבל הוא ירכוש את האמון הזה עם הזמן. בימינו, לכל ילד יש סמארטפון, לכל רשת מזון יש אפליקציה והקנייה ברשת נעשית הרבה יותר זמינה וקלה".

הוא אמר ש-"המסחר המקוון עדיין לא מביא רווחים, אבל זאת שאלה של זמן ועוד ישמעו על זה הרבה".

ניצן גולדברג, מנכ"ל קבוצת אסם סחר, ציין כי "תחום המזון נמצא הכי מאחור בעולם המסחר המקוון. דווקא משום כך, אנחנו באסם רואים בזה הזדמנות ומתכוונים ללכת על התחום מאוד חזק. זה התחום בעולם המסחר המקוון שיגדל בשיעור הגבוה ביותר בשנים הקרובות".

גולדברג הסביר כי "הצרכן הישראלי אוהב לגעת במה שהוא קונה, ללטף את העגבנייה. לכן, יותר קשה לקנות מזון במסחר מקוון".

הוא היה זהיר יותר בהערכתו לעומת רמי לוי ואמר כי "המסחר אונליין מהווה כיום כ-5% משוק המזון ובעוד כמה שנים הוא יגיע ל-15%".

משתתפי הפנל. מימין: המנחה, אלי מרון, מנכ"ל משותף של קבוצת סינרגיה; רמי לוי, מנכ"ל רמי לוי שיווק השקמה; אלי גיספאן, מנכ"ל MAC; גדי גילאון, היו"ר והמייסד של מוביסק; ירון בן אלי, מנכ"ל BUY2USA; יובל אטד, יו"ר ומייסד ChinaBuy; עופר שחטר, מנכ"ל פרו-מול ניהול קניונים; וניצן גולדברג, מנכ"ל קבוצת אסם סחר. צילום: ניר כפרי

משתתפי הפנל. מימין: המנחה, אלי מרון, מנכ"ל משותף של קבוצת סינרגיה; רמי לוי, מנכ"ל רמי לוי שיווק השקמה; אלי גיספאן, מנכ"ל MAC; גדי גילאון, היו"ר והמייסד של מוביסק; ירון בן אלי, מנכ"ל BUY2USA; יובל אטד, יו"ר ומייסד ChinaBuy; עופר שחטר, מנכ"ל פרו-מול ניהול קניונים; וניצן גולדברג, מנכ"ל קבוצת אסם סחר. צילום: ניר כפרי

אלי גיספאן, מנכ"ל MAC ישראל, אמר כי בניגוד למה שיש כאלה שחושבים, יש יתרונות רבים במסחר המקוון. לדבריו, "הרשתות הקמעוניות מפחדות שהמסחר אונליין ינגוס בהן – וזה לא נכון. הקמנו אתר ברשת וזה הגדיל את הרכישות בחנויות הפיזיות שלנו ב-2%. האונליין מאפשר להיות בקשר יומיומי עם הצרכן".

ירון בן אלי, מנכ"ל BUY2USA, טען ש-"אין מסחר אונליין בישראל. אנשים מבינים שאם הם רוצים לקנות משהו באינטרנט, עליהם לפנות לאתרים מעבר לים. יש מעט מאוד אתרים מקומיים בתחום והם לא יכולים להתחרות עם אלה הגלובליים – שם המחירים הרבה יותר אטרקטיביים וההיצע הרבה יותר רחב".

יובל אטד, היו"ר והמייסד של China Buy, חלק עליו ואמר כי "זה לא נכון שאין מסחר מקוון בישראל. 24% מהמסחר המקוון של הצרכנים הישראליים מתבצע באמצעות אתרים מקומיים ו-60% באתרים בינלאומיים. הסיבה העיקרית לכך היא שליטת היבואנים, שמחזיקים את השוק חזק ולא מאפשרים תחרות. יחד עם הרגולציה, שמייקרת את הדברים, זוהי סיבה נוספת ליוקר המחייה ולמחירים הגבוהים".

"בגלל המצב: ירידה בחנויות הפיזיות, עלייה בקניות אונליין"

דובר נוסף בפנל היה עופר שחטר, מנכ"ל פרו-מול ניהול קניונים. לדבריו, "הצרכן הישראלי לא יודע לדחות סיפוקים. למה להזמין משהו שיגיע בעוד שבוע כשאפשר לרדת למטה ולקנות?"

הוא ציין כי "בחודש האחרון, עקב אינתיפאדת הסכינים, יש ירידה משמעותית במסחר הקמעוני ועלייה משמעותית בקניות באינטרנט".

גדי גילאון, היו"ר והבעלים של מוביסק, אמר כי "חסר בארגונים הרבה מאוד דמיון. הלקוח השתנה לחלוטין: הוא חסר סבלנות, רוצה תגובה מיידית, לא רוצה לקבל דחייה בתשובות. לא מתייחסים אליו כאל חבר ברשתות חברתיות וקבוצות שונות. ברגע שקמעונאי לא לוקח בחשבון שכשהוא מוכר לאחד, הוא מוכר לעוד – הוא מפספס. הקמעונאי לא מבין שיש לו לקוח חדש".

הוא הזהיר בנוסף שיש דברים שעבדו על הצרכן הישן אבל לא יעבדו, תרתי משמע, על הצרכן החדש.

"הצרכן החדש הוא חכם ומי שיסדר אותו – יפסיד. פעם אחת הוא יסדר את הצרכן ובפעם השנייה העסק שלו כבר לא יהיה, בגלל השיימינג שיעשו לו", ציין גילאון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים