יבמ תספק מיקור-חוץ ל-IT של חברת התעופה איתיחאד מהאמירויות ב-700 מיליון דולר

במסגרת ההסכם יוקם מרכז ענן באבו דאבי שיתופעל על ידי הענק הכחול ● מחברת התעופה נמסר כי הבחירה נעשה בשל "הפריסה הכלל-עולמית, הניסיון והתפיסה הטכנולוגית המקדמת שימוש בתשתיות ענן, לטובת פישוט וייעול ה-IT יחד עם חיסכון בעלויות"

איתיחאד. צילום: ויקיפדיה

יבמ (IBM) תספק שירותי מיקור-חוץ ל-IT של חברת התעופה של איחוד האמירויות, איתיחאד, בהיקף של 700 מיליון דולר לעשר שנים.

איתיחאד היא מחברות התעופה הצומחות בעולם, וב-2014 הטיסה החברה 14.8 מיליוני נוסעים, ל-113 יעדים בעולם. במסגרת ההסכם יוקם מרכז ענן באבו דאבי שיתופעל על ידי יבמ. מרכז עיבוד הנתונים הקיים של איתיחאד, הכולל תשתיות IT, יישומים ופעילות האבטחה, יועבר למרכז חדש שיפעל באבו דאבי. שירותי הגיבוי וההתאוששות ינוהלו במרכז ענן של יבמ, באירופה. יבמ ואיתיחאד יקימו מועצה משותפת לטכנולוגיה וחדשנות, שתפעל באבו-דאבי ותעסוק בפיתוח פתרונות מותאמים אישית לתחום הנסיעות והתיירות – בשילוב יכולות המחקר של הענק הכחול והמומחיות המקצועית של חברת התעופה.

מאיתיחאד נמסר כי החברה בחרה בענק הכחול בשל "הפריסה הכלל-עולמית, הניסיון והתפיסה הטכנולוגית המקדמת שימוש בתשתיות ענן, לטובת פישוט וייעול ה-IT יחד עם חיסכון בעלויות". מיבמ נמסר כי "טכנולוגיות הענן, הניתוח האנליטי, המובייל, האבטחה והמחשוב הקוגניטיבי של יבמ, צפויות לייעל את פעילותה של אל איתיחאד – כמו גם של השותפים העסקיים עימם היא עומדת בקשר".

עוד יסופקו לחברת התעופה פתרונות המובייל של יבמ, המפותחים במסגרת שיתוף הפעולה שלה עם אפל (Apple), אשר יאפשרו לאיתיחאד להציע יכולות משופרות למשתמשים ניידים, העובדים והלקוחות. פתרונות נוספים שיוטמעו ייעלו את השירות בנמלי התעופה אותם פוקדים מטוסי החברה, תוך הצעת חוויית לקוח משופרת.

כחלק מההסכם, יעברו כ-100 עובדי מחשוב של איתיחאד ויהפכו לעובדי יבמ. יבמ תנהל את מכלול פעילויות מרכז עיבוד הנתונים, ובכלל זה שירותי תשתית ומוקד תמיכה המשתמשים.

לפני שנה יבמ זכתה במכרז לאספקת שירותי מיקור-חוץ ל-IT של לופטהנזה (Lufthansa) בחוזה בהיקף מיליארד יורו – סכום השווה ל-1.25 מיליארד דולר, למשך שבע שנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים