מחקר: בתוך עשור הכלכלה הדיגיטלית תעמוד על חמישה טריליון דולר

על פי הדו''ח, המהפכה הדיגיטלית השנייה תתרחש בעשר השנים הבאות, כאשר במוקד שלה יהיה מינוף ההתקדמות הדיגיטלית באמצעות אוטומציה

המהפכה הדיגיטלית אוטוטו מגיעה. אילוסטרציה: BigStock

סך הכלכלה הדיגיטלית בעולם תעמוד בשנת 2025 על 4.89 טריליון דולר, כך על פי מחקר חדש של Ovum.

על פי המחקר, רק כשליש מהיקף הכלכלה הדיגיטלית יבוא מעולם ארגוני האנטרפרייז. על פי הדו"ח, "המהפכה הדיגיטלית השנייה תתרחש בעשר השנים הבאות, כאשר במוקד שלה יהיה מינוף ההתקדמות הדיגיטלית באמצעות אוטומציה".

האנליסטים של Ovum צופים כי הדוחפים לעבר הכלכלה הדיגיטלית יבואו מכמה כיוונים: ספקיות IT, דוגמת יבמ (IBM)  וסאפ (SAP); ספקיות שירותי תקשורת כמו AT&T, אורנג' (Orange) ודויטשה טלקום (Deutsche Telekom). לצדן, גם ענקיות אינטרנט וחברות נוספות, דוגמת גוגל (Google), אפל (Apple) ומיקרוסופט (Microsoft), תהיינה אף הן אחריות למהפכה הדיגיטלית.

"הגל השני של המהפכה הדיגיטלית", אמר סטיבן הארטלי, בכיר ב- Ovum, "יהיה מונע על ידי קישוריות חסכונית, יכולת מחשוב גבוהה יותר ושיפורים בטכנולוגיה – כגון ניתוח ובינה מלאכותית. כך, הגל השני של המהפכה הדיגיטלית ישפיע ויורגש בכל ענפי המשק. לחברות שתספקנה טכנולוגיה, קישוריות ושירותים לכלכלה הדיגיטלית יש הזדמנות אדירה כדי להקל על השינוי הזה".

על פי חברת המחקר, חברות הטכנולוגיה המובילות יהפכו להיות שחקניות חכמות, משמע כאלו שיעמידו היצע מגוון: שירותים, ניהול מכשירים ושירותים, יישומים, קשרי לקוחות, ופלטפורמות טכנולוגיות בסיסיות. זאת, כדי לסייע ללקוחות ולצדדים שלישיים לגשת ולהפיץ תוכן ושירותים.

למרות שאפל, גוגל, פייסבוק (Facebook), אמזון (Amazon) ומיקרוסופט ימשיכו ויובילו את השינוי, הרי שחברת המחקר צופה כי למגרש יתווספו חברות חדשניות אחרות, שיציעו שירותים חדשים – מה שיוביל לתחרות מעניינת בעתיד.

"הגברת התחרות, שהמניע שלה הוא גידול בהכנסות והקלה על ידי סביבות פתוחות יותר, יביאו לכך שארגונים יהיו חייבים למקם את הצרכים של הלקוחות בלב ההחלטות והתהליכים שלהם", סיכם  הארטלי. "חדשנות, שותפויות, יכולות גידול, זריזות ואריזה של יכולות אלו יחד – יהיו חיוניות לתמיכה במראה החדש הזה של השוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים