"החדשנות הישראלית הופכת את הבלתי אפשרי – לאפשרי"

"היא נוצרת מרעיונות לכאורה בלתי אפשריים, לכאורה נוגדים את חוקי הפיזיקה, והחוכמה היא לא לדחות - אלא לקדם אותם", אמר דורון אמיר, יזם ומנהל הטכנולוגיות הראשי של TLV Ventures

דורון אמיר, יזם ומנהל הטכנולוגיות הראשי של TLV Ventures. צילום: פלי הנמר

"החדשנות בישראל נוצרת מרעיונות אותם מעלים יזמים ישראליים והם לכאורה בלתי אפשריים, לכאורה נגד חוקי הפיזיקה. החוכמה היא להקשיב להם, לא לדחות אותם באופן מידי ולמצוא את התקציבים שיאפשרו להם ללכת על הרעיון, לקדם אותו. בסוף מגיעים לפיתוחים שלא רק משבשים טכנולוגיות אחרות אלא משנים סדרי עולם. כך, החדשנות הישראלית הופכת את הבלתי אפשרי – לאפשרי", דברים אלה אמר דורון אמיר, יזם ומנהל הטכנולוגיות הראשי של TLV Ventures.

אמיר הציע למנהלים בחברות: "אם באים אליכם מהנדסים ומציעים דברים הזויים, אל תיכנסו לפרטי הטכנולוגיה, אל תיכנסו למתמטיקה ולחוקי הפיזיקה, אלא תחשבו מה אותם דברים יכולים לעשות ותנו למהנדסים לעבוד".

הוא השתתף בפאנל של מנהלים בכירים של מרכזי חדשנות בחברות רב לאומיות ובחברות ישראליות גלובליות, שנערך במערכת אנשים ומחשבים, בהנחיית ד"ר נמרוד קוזלובסקי. המשתתפים ניסו לפענח את ה-DNA של החדשנות הישראלית וסיפרו כיצד היא משתלבת בפעילות של חברות גלובליות, ומהי תרומתה להיי-טק ולמשק בכלל.

פרט לאמיר ולד"ר קוזלובסקי נטלו חלק בדיון: גבי זודיק, מוביל תחום המובייל בגוף המחקר העולמי של יבמ (IBM); מאיה הופמן-לוי, מנהלת מרכז החדשנות של EMC בבאר שבע; רון הוברמן, סגן נשיא ומנכ"ל Cloud Band באלקטל-לוסנט (Alcatel Lucent); טלי סגל, מנהלת חדשנות בסימנס (Siemens); שמואל דרטבה, ארכיטקט סיסטם בדיאלוג'יק; אורן טאריב, מנהל בקרן ההון-סיכון טרה; ערן יניב, מנכ"ל פרפקטו; צח הדר, מנהל חדשנות במרכז הפיתוח של פייסבוק (Facebook) ישראל; רפי שלום, מנהל חדשנות בקיו לוג'יק; גיא בבלי, סמנכ"ל ניהול מוצר במעבדות סאפ (SAP) בישראל; אורי גבאי, סגן המדען הראשי במשרד הכלכלה; אורי לנדאו ממרכז הפיתוח של eBay ישראל; חיליק פז, מנהל החדשנות של VMware ישראל; ורועי אלון, מנהל החדשנות של נט-אפ (NetApp) ישראל.

"אם אתה לא מחדש – אתה לא תהיה"

הדר דיבר על מרכז הפיתוח של פייסבוק בישראל ואמר כי הוא אחד משני מרכזי פיתוח שהחברה מפעילה מחוץ לארצות הברית (מרכז נוסף פועל בלונדון). לדבריו, "עובדה זו מלמדת הרבה מאוד על איך ישראל נתפסת בעיני המטה העולמי של פייסבוק".

צח הדר, מנהל חדשנות במרכז הפיתוח של פייסבוק ישראל. צילום: פלי הנמר

צח הדר, מנהל חדשנות במרכז הפיתוח של פייסבוק ישראל. צילום: פלי הנמר

"חדשנות היא דבר מובן מאליו אצלנו", הוסיף. "אנחנו חברה שקמה על חדשנות וכל אחד מהעובדים יודע שהוא צריך לחדש, כי אם אתה לא מחדש – אתה לא תהיה".

"המהנדסים שלנו הם בעל אופי יזמי", ציין הדר. "הם עוברים הכשרה בסיסית והם אלה שמחליטים באיזה צוות הם רוצים להיות. הם צריכים לא רק לחדש אלא גם להיות מספיק טובים וחזקעם כדי שהרעיונות שלהם יבואו לידי ביטוי".

"כולנו עובדים בסביבה פתוחה, בחלל אחד", הוסיף. "כולם מדברים עם כולם ומחליפים רעיונות".

"מהיחידות העסקיות שואבים רעיונות לשיפור ולחדשנות"

בבלי ציין כי "חדשנות במעבדות סאפ בישראל היא יצירת ערך מוסף לפתרון בעיה או יצירה של משהו חדש. בנוסף, אנחנו מעודדים את העובדים להציע פתרונות ויוזמות לבעיות שאינן מוגדרות. אנחנו עובדים הרבה עם היחידות העסקיות ועם הלקוחות הישירים וחלק מהאנשים שלנו יושבים מחוץ לארגון, ביחידות עסקיות שונות. הסיבה לכך היא שמשם הם שואבים רעיונות לשיפור ולחדשנות".

גיא בבלי, סמנכ"ל ניהול מוצר במעבדות סאפ בישראל. צילום: פלי הנמר

גיא בבלי, סמנכ"ל ניהול מוצר במעבדות סאפ בישראל. צילום: פלי הנמר

עוד הוא אמר ש-"במרכז החדשנות של סאפ בישראל עוסקים בנוסף בשדרוג וחידוש מערכות קיימות ומעלים רעיונות כיצד לתת מענה לצרכי השוק, כמו פרויקט ה-E-Memory Data, שפותח אצלנו".

"סאפ מאמינה מאוד במהנדס הישראלי ומשקיעה באקו-סיסטם", הוסיף בבלי. "יש אצלנו קול קורא קבוע לסטארט-אפים כדי שיבואו עם רעיונות. התהליכים אצלנו מאוד מסודרים ואנחנו עובדים יחד עם אותם סטארט-אפים".
הוא ציין כי "אנחנו מחפשים אנשים מאוד גמישים, אנחנו ארגון מאוד אג'ילי. אף אחד אצלנו לא מאוהב ברעיון שהוא הציע או פיתח, אלא מוכן לגמישות ממקום למקום".
המשך יבוא…

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים