שוחזרו מרבית הנתונים של משתמשי Sidekick

הדיווחים המוקדמים שעל פיהם אבדו הנתונים של משתמשי Sidekick ברשת T-Mobile היו פסימיים מדי ● ביום ה' האחרון מסרה רוז הו, סגנית נשיא לחוויה סלולרית במיקרוסופט, הודעה רשמית שעל פיה שוחזרו "מרבית הנתונים, ואולי אף כל הנתונים" של הלקוחות שנפגעו כתוצאה מהתקלה בשרתי Danger, חברה בת של מיקרוסופט

לפני כעשרה ימים הודיעו החברות מיקרוסופט (Microsoft) ו-T-Mobile, כי הגיבויים לנתונים האישיים של המשתמשים במכשירי Sidekick אבדו, בוודאות כמעט מלאה – בשל בעיות טכניות בשרתים שמפעילה Danger, חברה בת של מיקרוסופט. ביום ב' האחרון הודיעו החברות שהסיכויים להציל את הנתונים גבוהים משסברו בתחילה, נוכח התקדמות משמעותית שהושגה, ואף הביעו אופטימיות ביחס לכמות הנתונים שניתן יהיה לשחזר.

ואכן, ביום ה' האחרון מסרה רוז הו, סגנית נשיא לחוויה סלולרית במיקרוסופט, הודעה רשמית שעל פיה שוחזרו "מרבית הנתונים, ואולי אף כל הנתונים" של הלקוחות שנפגעו כתוצאה מהתקלה בשרתי Danger. נראה, אם כן, כי החברות לא יצטרכו לחלק תווי שי רבים בשווי של מאה דולרים, אשר הובטחו למי שנתוניהם אבדו.

הו הוסיפה, כי הלקוחות יוכלו לגשת לנתונים ששוחזרו בהקדם האפשרי – קודם כל לפרטים של אנשי הקשר ובהמשך גם לרשומות היומן, להערות, למשימות ולשאר הנתונים. מקור התקלה, על פי הו, היה "תקלת מערכת שגרמה לאובדן נתונים ממסדי הנתונים שמשמשים לגיבוי". הו ציינה, כי אנשי מיקרוסופט פועלים, בשיתוף עם אנשי T-Mobile, לשפר את האמינות והיציבות של שירות Sidekick.

עם זאת, לפחות שתי תביעות משפטיות כבר הוגשו כנגד מיקרוסופט ו-T-Mobile על טיפול לקוי בנתוני הלקוחות – האחת בקליפורניה והשנייה בוושינגטון. לבית המשפט בקליפורניה הוגשה תביעה בשמה של מורין תומפסון, תושבת ג'ורג'יה, בטענה שתומפסון "סבלה פגיעה קשה כתוצאה מאובדן מוחלט של הנתונים במכשיר Sidekick של בתה, וכתוצאה מכך נגרם לה נזק שאינו בר תיקון". על פי כתב התביעה, החברות מיקרוסופט ו-T-Mobile לא השקיעו מספיק משאבים כדי שיוכלו לעמוד בהבטחות שבפרסומיהן – "חיבור קבוע לאינטרנט" ו-"גיבוי אוטומטי של הנתונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים