"מערכת ה-BI מאפשרת לעסוק בפעילות הליבה ולא ביצירת דו"חות"

"הטמעת המערכת מביאה לצמצום התלות במחלקת ה-IT לבניית דו"חות למנהלים; המשתמש גמיש לעצב ולבנות לעצמו כל דו"ח שירצה", אמרה חלי גולדנברג, יועצת IT חיצונית לחברת Moroccanoil

חלי גולדנברג, יועצת IT חיצונית לחברת Moroccanoil

"יישום של מערכת BI מאפשר לאנליסטים להיות פנויים יותר לעסוק בפעולות הליבה של הארגון ולא בבניית דו"חות יפים להנהלה", כך אמרה חלי גולדנברג, יועצת IT חיצונית לחברת Moroccanoil, יצרנית ומשווקת בינלאומית של מוצרי טיפול לשיער ולגוף.

גולדנברג אמרה את הדברים במסלול SAP Business One, שנערך אתמול (ד') באווניו שבקריית שדה התעופה, במסגרת כנס ISUG של סאפ (SAP) ישראל. הכנס הופק על ידי אנשים ומחשבים.

היא ציינה כי "בארבע השנים האחרונות, מחלקת ה-IT ב-Moroccanoil נדרשה להתמודד עם צמיחה מהירה של החברה, ממצב שבו כמעט אין בה מערכות IT ועד לתמיכה בארגון עם פעילות בינלאומית מקיפה ביותר מ-60 מדינות. לשם כך הוטמעו בחברה מגוון מערכות, כשכל הפיתוח והיישום נעשה בתוכה. מדובר במערכת SAP Business One שפועלת בישראל, ארצות הברית, קנדה וברזיל, מערכת WMS (ניהול מרכזים לוגיסטיים) של Mantis ומערכות ווב כגון Magento למסחר אלקטרוני".

"לפני כשנתיים עלה הצורך במערכת BI", הוסיפה. "אנשי Moroccanoil התלבטו בין מספר פתרונות, בהם פלטפורמת SAP HANA, שהייתה אז בתחילת דרכה", אמרה גולדנברג. "בסופו של דבר, הוחלט לבחור ב-SAP BusinessObjects על גבי SAP HANA, כאשר הנתונים ב-HANA נשמרים במחסן נתונים עבור כל החברות בקבוצת Moroccanoil שמפעילות סאפ, בעוד ה-BusinessObjects משמש כממשק המשתמש, להצגת גרפים ודו"חות למשתמשי הקצה". יישום ה-VIEW ב-HANA בוצע על ידי גולדנברג ויישום ה-BusinessObjects – על ידי BICS, שהיא שותפה עסקית של סאפ בישראל, המתמחה בעולם האנליטיקה.

"האתגר העיקרי שלנו היה כמות המידע שיש לנתח, הפזור על מספר שרתי SQL ומגיע ממספר מערכות שונות. חיפשנו פיתרון אינטגרטיבי, שיוכל להתאים גם למכשירי מובייל", אמרה גולדנברג.

לא עוד לחכות חודשים לדו"חות

"מאז הפעלת המערכת, מנהלי המכירות מרגישים שיפור משמעותי", הוסיפה. "אם בעבר הם היו צריכים סיוע מהאנליסטים לכל דבר, ולפעמים היו מחכים שבועות או חודשים לדו"חות, כיום הם לא צריכים לחכות לאף אחד. המערכת מאפשרת בנוסף ליצור דו"חות מאוחדים של כל החברות מבוססות הסאפ שפועלות במסגרת Moroccanoil, גם ממספר שרתים שונים. ניתן להגדיר הרשאות ברמת חברה וברמת סוג מידע, ללא תלות מאיזה שרת הנתונים באים".

לדבריה, "בעקבות יישום SAP BusinessObjects על גבי פלטפורמת HANA, האנליסטים של Moroccanoil פנויים יותר לעסוק בתחקור".
גולדנברג אמרה כי "בעקבות הפרויקט השגנו צמצום התלות במחלקת ה-IT לבניית דו"חות למנהלים. המשתמש גמיש לעצב ולבנות לעצמו כל דו"ח שירצה. ואמנם, המשתמשים מרוצים – יש להם כיום גמישות ונגישות למידע שבעבר היה צריך אנליסט על מנת להפיק אותו".

לסיכום היא ציינה כי "בהמשך צפויה הרחבה הדרגתית של עולם המכירות במערכת, עבור קבוצות שונות של משתמשים. לאחר מכן תתרחב המערכת לעולמות נוספים כמו הרכש, הכספים וניהול המלאי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים