פט גלסינגר, VMware: "לקחת סיכון היום זה ההימור הבטוח ביותר"

להערכתו של גלסינגר, לפחות מחצית מ-100 חברות הטכנולוגיה המובילות לא ישרדו בעשור הקרוב ● "חייבים לפרוץ כדי להישאר רלוונטיים"

פט גלסינגר, מנכ"ל VMware

"מחצית ממאה חברות ההיי-טק וה-IT לא יהיו בסביבה ולא ישרדו בתוך פרק זמן לא ארוך. ארגונים נדרשים לחדשנות, יזמות וזריזות. אם המנכ"ל לא יוביל את ארגונו לשלב הבא בהצלחה – הוא לא ישרוד, וגם לא ארגונו. נטילת סיכון היא ההימור הבטוח ביותר, עם הסיכון הנמוך ביותר", כך אמר פט גלסינגר, מנכ"ל VMware העולמית.

מנהיג ענקית הווירטואליזציה דיבר בפתח יומו השני של הכנס השנתי של החברה. הכנס נערך באולם מוסקונה בסן פרנסיסקו, בהשתתפות שיא של יותר מ-23,000 איש. גלסינגר פרש בפני המשתתפים את חמשת הציוויים שיש לעשות כדי להצליח בעולם הדיגיטלי.

"תראו מה קרה בעולם מאז 1995 בתחילת ימי הקישוריות", אמר גלסינגר. "כיום מחוברים לאינטרנט כמעט מחצית מאוכלוסיית העולם, והקישוריות הביאה להתקדמות גדולה ברפואה, בחינוך ועוד. לכל אדם יש כיום כמעט שלושה מכשירים מחוברים, וה-IT לא פסח על הסטרטוספירה וגם לא על גוף האדם".

גלסינגר ממנכ"ל את VMware מספטמבר 2013, ועבר אליה מ-EMC. רק באחרונה ביקר בישראל ונפגש עם בכירי לקוחותיה של החברה בארץ. לדבריו, כלכלת האינטרנט תורמת כ-21% מהתוצר הלאומי הגולמי העולמי, ומגיעה לשמונה טריליון דולרים. "לאור השינויים הגדולים האלה שחלו בעולם, יש כמה דברים חשובים ביותר, אפילו הכרחיים, בבחינת ציוויים, שעלינו לעשות כדי להצליח בעסקים בעולם הדיגיטלי", אמר גלסינגר, וקרוב לוודאי שהוא מממש את חזונו גם בהובלת החברה שבניהולו.

הציווי הראשון לדבריו, הוא אסימטריה בעסקים. הכוונה היא שסטארט-אפים קטנים וחדשניים יכולים לחדור לשווקים בוגרים, "לתקוף" חברות ותיקות ולשנות את כללי המשחק. מה שמאפשר זאת, אמר גלסינגר, הוא טכנולוגיות ענן ניידות שמאפשרות גישה למקורות רבים. למשל, הסמארטפונים של היום המאפשרים גישה ליותר משלושה מיליארד אנשים, ושינו את המודלים הכלכליים של תעשיות רבות. "זהו הזמן הטוב ביותר בהיסטוריה לאתגר את הסטאטוס-קוו", אמר גלסינגר וסיכם זאת בלהיות חדשני כמו סטארט-אפ, אבל לספק את המוצרים כמו ארגון ענק.

לקחת סיכונים זה הסיכון הכי קטן

הציווי השני הוא התייחסות לעידן שלנו כאל העידן המקצועי והבשל של הענן. עברנו את העידן הראשוני, לדבריו, וכעת הענן הוא לא רק לצורך מחשוב, אלא גם מחשוב יישומים היברדי שמתאפשר בעזרת גישת הענן האחוד של החברה: "חלק מן היישומים שוכנים בענן הפרטי, וחלקים מהם בענן הציבורי ואנו משלבים ביניהם בעזרת הרישות, תוך אבטחתם", אמר גלסינגר, וציין את אדוארד סנואודן כמי ששינה את פני ה-IT. "ענן היברידי אחוד הוא העתיד", ציין גלסינגר.

הנושא השלישי הוא אבטחה, אמר גלסינגר, המהווה בסיס להצלחה או לכישלון בעידן הכלכלה הדיגיטלית. לדבריו, מי שישגה – יסיים את דרכו. גלסינגר הדגיש שאבטחה נועדה להגן הן על אנשים והן על נתונים. לדעתו של גלסינגר, הווירטואליזציה מספקת את הסביבה הנכונה לאבטחה. היא שוכנת הן בחומרה והן בתוכנה ומאפשרת היערכות נכונה של אבטחה. "הווירטואליזציה מאפשרת לנו לבנות שירותים אמינים בסביבות לא אמינות, ואנו מאמינים שהחלה תקופה של התחדשות באבטחה", אמר גלסינגר, "וצריך להשתלב בגל הזה".

הנושא הרביעי החשוב להצלחה הוא אוטומציה, לדעתו של גלסינגר. הגל הבא של החדשנות יהיה טכנולוגיות פרואקטיביות, לדבריו, בזכות אינטליגנציה מלאכותית, שלקח לה 30 שנה להתבגר. כיום, הוא אמר, מעבר המידע בין יישומים, Big Data ואנליטיקה מביא אותנו לעידן הטכנולוגיות הפרואקטיביות, והשורה התחתונה היא – אוטומציה בכל דבר מובילה לצפייה של כל דבר (כמעט), לדבריו.

ולבסוף – הנושא החמישי והחשוב מאוד, הוא לקחת סיכונים, שכן אורך החיים של חברות ברשימת S&P 500 הולך ומתקצר, ועומד היום לפי מחקרים על 17 שנים לעומת 90 שנה ב-1995.

השתתף בהכנת הכתבה יוסי הטוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים