נת"ע בנתה דטה סנטר מבוסס APC-שניידר אלקטריק; ההיקף: שני מיליון שקלים

הפרויקט בוצע על ידי מגלקום, כחלק מהמעבר של נת"ע למגדל עזריאלי בחולון בעקבות תחילת עבודות הרכבת הקלה בתל אביב ● הוא התאפיין בהיבטים ירוקים המביאים לחיסכון בצריכת החשמל והאנרגיה

יעילות אנרגטית - גם באמצעות אנרגיה שמופקת מרכבות. צילום אילוסטרציה: BigStock

מגלקום בנתה עבור נת"ע (ר"ת נתיבי תחבורה עירוניים) דטה סנטר חדש בחולון, מבוסס ציוד של APC מבית שניידר אלקטריק (Schneider Electric) – כך נודע לאנשים ומחשבים. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על שני מיליון שקלים.

הפרויקט ארך חודשים ספורים והסתיים באחרונה. עילת הבנייה היא המעבר של משרדי נת"ע, ובכלל זה חוות השרתים שלה, ממגדלי עזריאלי בתל אביב למגדל עזריאלי בחולון. נת"ע ממשיכה לגדול ולהתפתח בגלל תחילת העבודות על הרכבת הקלה בתל אביב. לכן היא נזקקה להרחבת המשרדים ולהגדלת פעילות מערך המחשוב והאחסון, תוך מענה לדרישות של שרידות מלאה, הקטנת זמני השבתה והמשכיות עסקית. עקב כך, אנשי מגלקום הגדילו את חוות השרתים מחדר אחד לשני חדרי מחשוב שכל אחד מהם מתפקד באופן עצמאי.

חיסכון של 30% בהוצאות החשמל

הפרויקט התאפיין בהיבטים ירוקים והחברה שמה דגש בזמן התכנון על התבססות על תשתיות שחוסכות חשמל ואנרגיה. זאת, מאחר שכפי שמראים מחקרים, עלות האנרגיה להפעלת דטה סנטר היא היקרה ביותר מבין עלויות התפעול השונות.

לצורך הפרויקט בחרו אנשי ה-IT של נת"ע, יחד עם אנשי מגלקום, ביצרן אחד – APC מבית שניידר אלקטריק, עבור מערכות החשמל, המיזוג, הניטור, מובילי הכבילה והארונות. המטרות בבחירה זו היו קיצור משך הקמת הפרויקט וצמצום הטעויות האפשריות בהקמה. כך נוצרו סביבת עבודה אחודה של מערכות ויישום קל ומהיר, ללא בעיות באינטגרציה.

אנשי מגלקום התקינו ארונות ומערכות קירור מים "In-Row" צידיות, צמודות ארון, שכוללות סגירת מעברים חמים ומאפשרות יעילות אנרגיה גבוהה. הקמת המערכות צפויה להניב למנהל התשתיות של נת"ע חיסכון של 30% בהוצאות החשמל השוטפות.

עוד הוטמעה תוכנת StraxureWare של APC – מערכת בקרה שמספקת תצוגה אחידה וניתוח של תשתיות ה-IT הפיזיות. המערכת מודדת ומציגה את צריכת האנרגיה, וכך מספקת שליטה על הפעילות היומיומית של הדטה סנטר ומאפשרת לנהל את כל היבטי התשתית, כולל חישוב מדד PUE (ר"ת Power Usage Efficiency – ניצול היעילות האנרגטית). כמו כן, היא תומכת בשינויים ובגידול עתידי של נת"ע, לרבות אפשרות לניהול השינויים ותצורת העבודה בדטה סנטר.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זר

    מגלקום לא בנתה לנת"ע את מה שהיא טוענת שבנתה. החסכון של 30 אחוזים זה נתון שקרי ולא נכון בדיוק כמו היקף הפרוייקט 2מיליון ש"ח נוסף לכל השקרים שנכתבו כאן מגלקום עוד לא קיבלו אפילו את הכסף על הפרוייקט עקב אי עמידה בדרישות שנת"ע הציבה למגלקום. ובאופן כללי הייתי נזהר במקומכם לכתוב דברים שלא נבדקו ולא אומתו מול לקוח. אתם עלולים לחטוף תביעה על השקרים שמתפרסמים באתר שלכם. עובד נת"ע

אירועים קרובים