בלוגרים ובעלי חשבונות ברשתות חברתיות שכותבים על מוצרים יחויבו לפרסם גילוי נאות

הרשות לפיקוח על הסחר בארצות הברית פרסמה תקנה המחייבת אותם האם קיבלו מספק השירות, או מפיץ המוצר, טובת הנאה או תשלום תמורת כתיבתם ● אם ולא יעשו כן - הם צפויים לקנס של עד 11 אלף דולרים ואף יהיו חשופים לתביעות מצד קוראים שרכשו את המוצרים שהומלצו - ונפגעו ● התקנות ייכנסו לתוקף בתחילת דצמבר

ה-FTC – הרשות לפיקוח על הסחר בארצות הברית – שינתה את התקנות הנוגעות לכללי הגילוי הנאות באינטרנט. על פי התקנות החדשות, אמריקנים שיש להם בלוגים או חשבונות ברשתות חברתיות כמו טוויטר (Twitter) או פייסבוק (Facebook) וכותבים על מוצר מסחרי או שירות צרכני כלשהו יהיו חייבים לציין האם קיבלו מספק השירות, או מפיץ המוצר, טובת הנאה או תשלום תמורת כתיבתם. אם הם לא יציינו זאת – צפויים הכותבים לקבל קנס בגובה של עד 11 אלף דולרים. התקנות אף דורשות מסלבריטאים להצהיר את מהות היחסים ביניהם ובין החברה המסחרית שאת מוצריה הם מקדמים.

בנוסף, קובעות התקנות, כי אם ייגרם לקוראי הבלוגים או העדכונים נזק כספי כלשהו בגין רכישת מוצר או שירות שהכותבים המליצו עליהם, יהיו אלה חשופים לתביעות.

התקנות החדשות מנסות להתמודד עם ערפל מסוים המצוי באינטרנט בכלל ובבלוגוספירה בפרט, שכן חלק מהבלוגרים מקבלים תשלום מחברות מסחריות תמורת קידום מוצרים או שירותים שלהן, ולחילופין – מנסים להכפיש את מתחרותיהן של חברות אלה.

מדובר בעדכון הראשון של כללי הגילוי הנאות של הרשות מאז 1980. התקנות צפויות להיכנס לתוקפן בתחילת דצמבר השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים