HP Enterprise מילאה טפסים בדרך להפיכתה עצמאית

המסמכים אותם הגישה חושפים את הכנסותיה ורווחיה של החברה החדשה, שתתמקד במחשוב ארגוני, ומצביעים על ירידה בהכנסות וברווחים בשנה החולפת

משדרגת ומרחיבה. HP

HP Enterprise, אחת משתי החברות המתפצלות מענקית המחשוב, מילאה את הטפסים הנדרשים בדרך להפיכתה לעצמאית.

החברה החדשה הגישה לרשות לניירות ערך האמריקנית, ה-SEC, את המסמכים הנדרשים כדי לרשום את HP Enterprise כחברה עצמאית. המסמכים חושפים מה יהיה המבנה של החברה החדשה, מה תמהיל פעילותה, ומה מצב רווחיה והכנסותיה.

המסמכים, המפרטים את התנאים הכספיים של הסדר הפיצול, מצביעים על המחלקות שירכיבו את HP Enterprise. אלו עשו בשנה החולפת רווח של 1.6 מיליארד דולר והכנסות של 55.1 מיליארד דולר. מדובר בנתונים נמוכים יותר לעומת אלה של שנת 2013, אז הרווח עמד על 2.1 מיליארד דולר והכנסות של 57.4 מיליארד דולר.

מניותיה של HP Enterprise תרשמנה למסחר נפרד בבורסה של ניו יורק והאותיות המסמלות אותה יהיו HPE. עלות השינוי של החברה, פיצולה, ובניית שתי החברות צפויה לעמוד על 400-450 מיליון דולר.

באוקטובר 2014 ענקית המחשוב HP אישרה את הידיעה לפיה היא תתפצל לשתי חברות: האחת תעסוק במכירת מחשבים אישיים ומדפסות, והשנייה במחשוב ארגוני לרבות חומרה, תשתיות IT, תוכנה ושירותים עסקיים מקוונים ומקצועיים (מיקור-חוץ וייעוץ). החברה צפויה לפטר 5,000 עובדים, נוסף על 50 אלף העובדים שהיא הודיעה על פיטוריהם בתוכנית רב שלבית מוקדם יותר בשנה שעברה. שתי החברות תהיינה ציבוריות. החברה שתעסוק במחשוב ארגוני תיקרא Hewlett-Packard Enterprise וזו שתעסוק במחשוב אישי ומדפסות תיקרא .HP Inc. מג ויטמן תהיה נשיאת ומנכ"לית החברה שתפנה לארגונים ודיון ווייסלר יעמוד בראש החברה למגזר הצרכני. תהליך הפיצול צפוי להסתיים ב-1 בנובמבר השנה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אהוד

    כותרת דבילית... הפיצול נועד לקדם את שתי החברות. אולי כדאי שהכותב המכובד יקרא קצת חומר רקע ?

אירועים קרובים