יממה אחרי הוטמייל: נפרצו יותר מ-30 אלף חשבונות דואר בג'י-מייל, יאהו! ו-AOL

גוגל הדגישה בהודעתה, כי מקורה של התקפת הפישינג לא היה בשל בעיות אבטחה במערך ה-IT של שירות הדואר שלה, אלא לאחר שהפורצים שכנעו משתמשים לתת להם את פרטי חשבונות הדואר שלהם ● בחברה איפסו את חשבונות הג'י-מייל שנפרצו ● יאהו! המליצה למשתמשים בשירות הדואר האלקטרוני שלה לשנות את סיסמת הגישה שלהם

יממה לאחר הפרסום על הפריצה לתיבות דואר של הוטמייל (Hotmail), מודה גוגל (Google), כי שירות ג'י-מייל (Gmail) שלה נפל גם הוא קורבן למתקפת פישינג. במסגרת זו, נגנבו יותר מ-30 אלף סיסמאות הן מג'י-מייל והן משירותי הדואר של יאהו! (!Yahoo) ו-AOL.

בהודעה שמסרה גוגל נכתב, כי "באחרונה נודע לנו, כי שימשנו כיעד למתקפת פישינג רחבת היקף בתעשייה, שבמסגרתה השיגו האקרים במרמה חשבונות של תיבות דואר שונות, ביניהם גם כאלה של גוגל". לדברי החברה, "ברגע שנוגע לנו על ההתקפה, ביצענו איפוס לחשבונות המייל שנפרצו. נמשיך לפעול בדרך זו כשייוודע לנו על חשבונות נוספים". גוגל הדגישה בהודעתה, כי מקורה של התקפת הפישינג לא היה בשל בעיות אבטחה במערך ה-IT של שירות הדואר שלה, אלא לאחר שהפורצים שכנעו משתמשים לתת להם את פרטי חשבונות הדואר שלהם.

דובר מטעם יאהו! הפציר בהודעתו במשתמשי שירות הדואר של החברה לפעול "על מנת לאבטח את החשבונות באופן המיטבי, ולהחליף סיסמאות באורח תדיר". קרול ט'ריו, מומחית אבטחת מידע בסופוס (Sophos), אמרה דברים דומים, אולם הוסיפה, כי "בעזרת השגת גישה לסיסמא אחת, ה-'רעים' יכולים להשיג סיסמאות רבות". לדבריה, "על המשתמשים לשנות את סיסמאותיהם בכל אתר שבו הם משתמשים".

ט'ריו ציטטה מחקר של סופוס שפורסם באחרונה, ולפיו 40% מהגולשים באתרים השונים נוהגים להשתמש באותה סיסמה עבור כל האתרים. "על הגולשים להבין את ההבדל בין כניסה לחשבון הבנק המקוון שלהם לבין הזמנת כרטיסים לקולנוע באינטרנט", הוסיפה.

עוד אמרה ט'ריו, כי "מתקפות פישינג הן מאוד מעודנות כיום. המתקפות הללו צריכות להוות תמרור אזהרה עבור ספקיות שירותי הדואר המקוון, גוגל ומיקרוסופט, כדי לחנך את המשתמשים ולהעלות את רמת המודעות שלהם".

לא נמסרה תגובה מגוגל ישראל, אולם מקורות בשוק העריכו, כי מספר תיבות הג'י-מייל שנפרצו בארץ הוא נמוך ביותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים