בנק לאומי הטמיע פלטפורמת מסחר אלקטרוני לניהול תהליכי הרכש ללא נייר; היקף הפרויקט: 600 אלף ש'

במסגרת הפרויקט הוטמעה המערכת של ניפנדו, המסבה את תעבורת הנתונים בין הבנק לבין הספקים שלו ● התעבורה מתנהלת באמצעות תקשורת אלקטרונית, ללא צורך בנייר ובהדפסה ● לדברי אנשי ה-IT בבנק, המערכת תוביל לחיסכון של עשרות מיליוני שקלים בשנה – הן לבנק והן לספקים ● איציק מלאך, ראש מערך תפעול ומינהלה בלאומי: "בעוד שלוש שנים מהיום, אף אחד לא יוכל להבין איך יכולנו לנהל תהליכי רכש באמצעות הפקס ומשלוח מכתבים"

בנק לאומי יסיים בקרוב פרויקט להטמעת פלטפורמת מסחר אלקטרוני לניהול כל תהליכי הרכש בבנק ללא נייר. הפרויקט, שהחל בתחילת 2009, צפוי להסתיים בתחילת 2010. הוא מבוצע על ידי אנשי ה-IT של הבנק, ועלותו מוערכת ב-600 אלף שקלים.

המערכת המוטמעת, מתוצרת ניפנדו (Nipendo), מסבה את תעבורת הנתונים בין הבנק לבין הספקים שלו, החל מהשלב של הזמנת הרכש דרך החשבוניות ועד לאישורי התשלום. תעבורה זו מתנהלת באמצעות תקשורת אלקטרונית, ללא צורך בנייר או בהדפסה במהלכה.

הפלטפורמה של ניפנדו – Nipendo Trading Community Platform – מאפשרת לכל חברה שמתחברת אליה לנהל את כל תהליכי ה-B2B שלה עם לקוחות וספקים, וזאת ללא צורך בשינוי תהליכי העבודה הקיימים או בשינויים כלשהם במערכות ה-ERP.

לדברי אנשי ה-IT בבנק, מספר המסמכים שיועברו לפורמט האלקטרוני עתיד לעמוד על עשרות אלפים מדי חודש. החיסכון הכולל כתוצאה מהמהלך נאמד, לדבריהם, בעשרות מיליוני שקלים בשנה, הן עבור הבנק והן עבור הספקים.

עוד נמסר מהבנק, כי המערכת תסב תועלת רבה גם לספקים, בעיקר בגלל פישוט התהליכים וקיצור לוחות הזמנים. הפלטפורמה מצמצמת את נקודות המחלוקת וחוסר ההתאמה שמאפיינות תהליכים מורכבים, עם אלפי ספקים ועשרות אלפי מסרים בכל חודש. הספק נהנה משקיפות מלאה בתהליך הרכש בזמן אמת, מקליטה מהירה של החשבוניות שמופקות על ידו ומאישור מהיר ותשלום מיידי של החשבונית.

איציק מלאך, חבר הנהלה וראש מערך תפעול ומינהלה בבנק לאומי, אמר, כי "יתרונה הגדול של המערכת הוא בכך שהיא משלבת ייעול בתהליכי הרכש, לצד תרומה משמעותית לאיכות הסביבה". הוא הוסיף, כי "מאז שהתחלנו בהשקת המערכת, הצטרפו למהלך מאות ספקים שלנו, ולהערכתי – בזמן הקרוב יצטרפו אליה כל הספקים שעימם אנו עובדים. תוך שלוש שנים מהיום, אף אחד לא יוכל להבין איך יכולנו לנהל תהליכי רכש באמצעות משלוח פקסים ומכתבים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים