אניה מונרד, דל: "הדרך להצלחת המנמ"ר – שינוי ה-IT, חיבוריות, ערך מהמידע ואבטחה"

"למרות האתגרים, על המנמ"ר ליצור ערך עסקי לארגון ולבצע שינוי במערך המחשוב הארגוני - אם כי בצורה מושכלת", אמרה מונרד, מנכ"לית אזורית למזרח, מרכז אירופה וישראל של החברה

אניה מונרד, מנכ"לית אזורית למזרח ומרכז אירופה בדל . צילום: ניב קנטור

"המנמ"ר נמצא בתקופה מרתקת מבחינה טכנולוגית אך גם מאתגרת עסקית. על מנת להצליח בתפקידו, עליו לערוך ארבע פעולות במקביל: לבצע שינוי ב-IT, לחבר את כל כל רכיבי המחשוב, להפיק ערך מהמידע ולהגן על הכל", כך אמרה אניה מונרד, מנכ"לית אזורית למזרח ומרכז אירופה, דל (Dell).

מונרד הייתה דוברת המפתח בכנס שערך הסניף המקומי של ענקית ה-IT. הכנס Dell Solutions Tour 2015 , בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות רבות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים. את המליאה המרכזית הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

לדברי מונרד, "על המנמ"ר ליצור ערך עסקי לארגון, בעת שהוא ניצב בפני כמה אתגרים. האחד, הוא מערכות IT שהן בחלקם ישנות, חלקן ישנות מאד, לגאסי (מורשת). עליו לבצע את השינוי במערך המחשוב הארגוני בצורה מושכלת, בלא להגדיל את ההוצאות יתר על המידה, אבל עם קבלת החסר השקעה, ROI – מהיר ועם עלות בעלות כוללת, TCO – נמוכה. עליו לבצע מעבר הדרגתי למחשוב ענן לסוגיו, ולעשות זאת בהדרגה".

המימד השני שעל המנמ"ר להידרש אליו, אמרה מונרד, הוא כניסתו המסיבית של המחשוב הנייד, מובייל לחיי הארגון. "בשדה זה המטרה של המנמ"ר היא לחבר את כל רכיבי המחשוב, מהדטה סנטר, עבור בתחנות הקצה, דרך המחשבים הניידים וכלה בטאבלטים ובטלפונים החכמים. המטרה היא ליצור רשת תקשורת אחת, לא סבוכה, שעליה יוכל לעבור המידע הארגוני בצורה חלקה ושקופה למשתמשים. כך העובדים יועצמו ויוכלו לספק יותר תפוקות".

המימד השלישי ציינה מונרד, "הוא הפקת ערך מהנתונים. יש לאסוף אותם בצורה חכמה, ליצור Big Data, לנתח אותם ולהופכם להנחיות תפעוליות ועסקיות. ארגון שלא יעשה זאת, לא ישרוד בתחרותיות הדינמית הקיימת בשוק. במידע הארגוני שאינו מנותח טמונות הזדמנויות עסקיות רבות". המימד הרביעי, אמרה מונרד, "הוא אבטחת המידע. האיומים הולכים ומתרבים, המתקפות מגיעות משלל תוקפים: מדינות, ארגונים שלוחי מדינות, ארגוני פשע מאורגן מקוונים ויחידים. השקענו רבות בבניית מערך הגנה כולל לארגונים".

היא ציינה כי באוקטובר 2014 החברה יצאה מהבורסה והפכה לפרטית. "המסר של מייקל דל, מייסד ומנכ"ל החברה, היא שהאסטרטגייה לא משתנה. מה שהשתנה הוא שכעת איננו נדרשים לפרסם נתונים על בסיס רבעוני. ולמרות זאת פרסמנו בסוף 2014 כי בשנה שעברה חווינו צמיחה של 4% במחזור וגידול של 13% ברווחיות. זאת, למרות המצב הכלכלי הקשה בעולם".

האסטרטגייה של החברה, אמרה מונרד, "היא צמצום הסיבוכיות והעלויות של ה-IT, לצד הבאת יותר יכולות ללקוחות, וזאת במטרה לאפשר להם לפתח ולהתפתח, ולהתמקד בעסקים שלהם". מימוש האסטרטגייה, ציינה מונרד, "נעשה על בסיס שש אבני בניין: התבססות על תקנים; גישה פתוחה; מערכות מודולריות; יכולות גידול והרחבה גמישות; היצע מבוסס חדשנות; מתן פתרון מקצה לקצה".

לדברי מונרד, "במקטעים רבים בשוק ה-IT אנו נמצאים בשלישייה הספקיות הראשונה, עם נתח שוק דו-ספרתי. באופן עקבי לאורך השנים אנו מצמצמים את הפער מול המובילים. בישראל המצב זהה לזה שבעולם, כאשר היעד הוא שבתוך שנים ספורות נוביל את השוק".

מונרד, בעלת שורשים בישראל ממוצא פולני, העובדת בדנמרק, סיימה את דבריה בהתייחסות לשוק המקומי: "כשהתחלתי את תפקידי לפני שלוש שנים", אמרה, "ביקשתי שישראל תהיה תחת האזור שבאחריותי, לצד 25 מדינות אחרות. המדובר במדינה שהיא מאמצת מוקדמת של טכנולוגיות, עם מיקוד בחדשנות. ישראל היא מדינה חשובה עבור החברה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Josh

    היא בסך הכל הביע דעתה. כאחת שמסתובבת בעולם ופוגשת יום יום מנמר"ים,מנהלי חברות ואנשי בכל רמות הארגון שעובדים מול ה IT ,היא שומעת ומבינה מה מטריד את האנשים הללו ומה הם צריכים. בטח יותר ממני וממך שחיים בבועה הקטנה שלנו ורואים דברים ברדיוס קטן יותר. לא הייתי מזלזל כל כך בדיעותיה.

  2. יעקב

    מאיפה לה לדעת? היא היתה פעם מנמ"ר? אולי כדאי שתלמד לא מה המנמ"ר צריך לעשות אלא בעיקר מה היא צריכה לעשות על מנת לסייע למנמ"ר. מפריחי תיאוריות כמותה היו ויהיו, יבואו לארץ הילידים וירביצו תורתם הנבובה. מיותר.

אירועים קרובים