מג ויטמן, HP: "פיצול החברה קריטי כי השוק נע בצעדי ענק"

"השווקים שלנו נעים במהירות הבזק; אנחנו צריכים להיות מהירים וזריזים יותר, עלינו להתאים את מבנה העלויות שלנו אל מול המתחרים בשווקים אלה", ציינה יו"ר ומנכ"לית ענקית ה-IT עם פרסום הדו"חות הכספיים של החברה

החברה שלה ממשיכה לצלוע. מג ויטמן, מנכ"לית ויו"ר HP

"כיום, יותר מתמיד, אני משוכנעת כי פיצול החברה הוא הדבר הנכון לעשות", אמרה מג ויטמן, מנכ"לית ויו"ר HP. היא דיברה בתוכנית Squawk on the Street ברשת CNBC, לאחר פרסום תוצאותיה הרבעוניות של החברה.

לדברי ויטמן, "השווקים שלנו נעים במהירות הבזק: השוק הארגוני, כמו גם שוק ההדפסה והמחשוב האישי. אנחנו צריכים להיות מהירים וזריזים יותר, עלינו להתאים את מבנה העלויות שלנו אל מול המתחרים בשווקים אלה".

היא התייחסה לחטיבת ה-Enterprise Services, שירותי הייעוץ ומיקור-החוץ של ה-IT. זו חוותה ברבעון המדווח ירידה בהכנסות של 16% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה – מגמה שנמשכת כבר שנתיים וחצי. ויטמן הבטיחה למשקיעים ולאנליסטים עימם שוחחה בסוף השבוע להגדיל את רווחי היחידה. "עד סוף השנה רווחי היחידה יצמחו ב-4%-6%", אמרה, "ובטווח הארוך, הגידול יעמוד על 7%-9%". היא הסבירה כי הדבר ייעשה בהעברת משרות מאזורים בעל שכר יקר לכאלה בעלי עלות שכר נמוכה יותר (Off Shore), לצד "מיכון של יותר מקומות עבודה במרכזי הנתונים". אנליסטים ציינו כי מגמת מחשוב הענן נוגסת בעסקי החטיבה, כמו באלה של שאר החברות העוסקות במיקור-חוץ. לדבריה, "חטיבת השירותים אסטרטגית וחיונית לחברה החדשה, על מנת שהעובדים יוכלו למכור את מוצריה – שרתים, רישות, אחסון ותוכנה. עלינו להישאר תחרותיים בשוק מיקור-החוץ, שמשתנה דרמטית".

היא התייחסה לפיצול של החברה לשתי חברות: האחת תעסוק במכירת מחשבים אישיים ומדפסות, ותיקרא HP, והשנייה – במחשוב ארגוני, לרבות חומרה, תשתיות IT, תוכנה ושירותים עסקיים מקוונים ומקצועיים (מיקור-חוץ וייעוץ), ותיקרא HP Enterprise. הליך הפיצול צפוי להסתיים בסוף שנתה הכספית 2015 של החברה.

בתוצאות הרבעונית נכתב כי החברה צופה שעלויות הסינרגיה בשל הפיצול תעמודנה על כמיליארד דולר ועלויות ההיפרדות תעמודנה על 400 מיליון דולר נוספים. "מיליארד דולר היה בערך הסכום שציפיתי לו", אמרה. "אני שמחה שעלות ההיפרדות נמוכות כפי שהן. העלויות ישולבו ויקוזזו במהלך השנים הכספיות 2016 ו-2017".

ב-15 מתוך 16 הרבעונים האחרונים, HP לא הראתה גידול בדו"חותיה, והמנכ"לית אמרה שהדבר ישתנה לאחר הפיצול. "אני מצפה ששתי החברות תחווינה גידול בשל הפיצול, כאשר HP Enterprise  תצמח מעט יותר מרעותה", הדגישה.

HP נפרדת מנכסים בסין

ענקית ה-IT הודיעה כי היא מוכרת 51% מעסקי הרישות בדטה סנטר והשרתים שלה בסין תמורת 2.3 מיליארד דולר. מניות השליטה נמכרו לאוניברסיטת טסינגואה, שתקים חברה בשם H3C. האוניברסיטה נמצאת בבעלות מדינת הענק. ענקית ה-IT תשמור על הבעלות של גופי הפעילות האחרים שלה בסין, הכוללים שירותים עסקיים, מכירות תוכנה, מחשוב ענן ועוד. לדברי ויטמן, "חשוב להיות חלק מהקהילה העסקית הסינית ויש לאוניברסיטה קשרים עם הממשל, מה שיביא להצלחת הפעילות. האוניברסיטה היא בליגה הראשונה, והיא המקבילה הסינית להרווארד ול-MIT".

סמוך לפרסום תוצאותיה הכספיות של החברה פורסם מאמר במגזין פורצ'ן (Fortune) הנושא את הכותרת "אם ענן הוא העתיד, HP עלולה להיות ביותר צרות מכפי שחשבו". במאמר נכתב כי "כמו כל יריביה בעולם החומרה, HP מודה כי מחשוב ענן הוא חיוני לעתיד. אלא שהדו"חות שלה מעידים כי הענן אינו מהווה מאיץ לצמיחת החברה – וזה מדאיג". מחבר המאמר מביא נתונים מהדו"ח הרבעוני לפיו הכנסותיה של החברה מתוכנה כשירות ירדו ברבעון המדווח ב-5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

בראיון לעיתונות הטכנולוגית אמרה ויטמן כי "איננו נמצאים בעסקי הענן הציבורי ואיננו מתחרים על בסיס יומיומי באמזון (Amazon) או ב-Azure באחסון בעלות נמוכה". במקום זאת, אמרה ויטמן, HP תציע מעין משאבים של ענן ציבורי, "על בסיס התשתית ההיברידית שלנו". האנליסטים ציינו כי הגדרה שכזו אינה עונה לזו המקובלת לגבי "ענן ציבורי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים