ערן ברק, אדגר: "עולם ה-IT נע לעבר מיקור חוץ של התשתיות"

"המנמ"רים מתמודדים עם כמה מצוקות: התעסקות גדולה עם מערכי התמיכה בתשתיות, עלויות שוטפות וחוסר בגמישות תשתיתית", אמר ברק, סמנכ"ל אדגר השקעות ופיתוח

ערן ברק, סמנכ"ל אדגר השקעות ופיתוח, חברת הנדל"ן של קבוצת אחזקות צור-שמיר. צילום: קובי קנטור

"ארגונים עסקיים מבינים כי כל העיסוק בתשתיות של חדרי המחשב הוא משאב יקר, הגוזל כסף וזמן. יש בעולם ה-IT נטייה הולכת וגוברת להשתמש בשירותי אירוח חיצוניים, על מנת שהם יטפלו בתשתיות בכמה רמות, לרבות חדרי מחשב וגיבוי", כך אמר ערן ברק, סמנכ"ל אדגר השקעות ופיתוח, חברת הנדל"ן של קבוצת אחזקות צור-שמיר.

ברק התראיין במסגרת כנס C3, פורום המנמ"רים והמנכ"לים מבית אנשים ומחשבים, שהתקיים באחרונה בגיאורגיה. לדבריו, "בתחום התשתיות צפויה תנועה גדולה לכיוון מיקור חוץ, משמע שימוש בתשתיות ענן ושימוש במתקני תקשוב חיצוניים (דטה סנטרים) לאירוח של מערכות IT". הוא הסביר כי "העיסוק המתמשך בכל הקשור לאנרגיה ובעלויות הכרוכות בכך, מהווה נטל גדול על ארגונים. בשל כך, ההכרה שהשימוש במתקנים חיצוניים, שזה תחום התמחותם –  יכול להקל בתחום גדלה, ומכאן שהשימוש במתקנים מסוג זה יילך ויגדל".

לדברי ברק, "המנמ"רים מתמודדים עם כמה מצוקות: התעסקות גדולה עם מערכי התמיכה בתשתיות, כגון מיזוג אוויר ועלויות אנרגיה, עלויות שוטפות, חוסר בגמישות תשתיתית הנדרשת עקב השינוי החל בסוג הציודים ובגודלם".

המענה של אדגר, אמר ברק, "הוא בכך שאנו מקימים ומתפעלים מתקני אירוח גדולים ומאובטחים, בפריסה גלובלית. אדגר מציעה פתרון ייחודי לעולם התשתיות. החברה הקימה ומפעילות חוות שרתים גדולות, בהם היא מספקת שירותי אירוח ואחסון מערכות מידע, הקמה ותפעול של אתרי גיבוי, המשכיות עסקית ושירותי ערך מוסף".

על פי ברק, "אנו פעילים בישראל בשלושה מתקנים: בראש העין, תל אביב ופתח תקווה. זאת לצד עוד שני מתקנים בוורשה שבפולין. כל המתקנים מחוברים ברשת תקשורת, וכך ביכולתנו להציע לארגונים לארח את מתקן הייצור הראשי בארץ, ואילו את אתר הגיבוי להקים בחו"ל, בפולין או בקנדה – או להפך".

ברק ציין כי "השרות שאנו מציעים מסופק במודל ייחודי של תפעול ועלויות, לצד אמנת שירות – SLA – גבוהה ביותר". הוא הוסיף כי "בין לקוחות אדגר נמנים פרטנר, לנובו (Lenovo) ישראל, ביטוח ישיר, ממשלת פולין, צמיגי מישלן (Michelin) ובריטיש טלקום (British Telecom)".

ברק סיים בציינו כי "אנו חווים גידול משמעותי בפעילות שלנו, וזאת בשל הדרישה של הלקוחות לעוד נדל"ן בחדרי המחשב באירוח. אנו נערכים בהתאם על מנת לענות על דרישה זו".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים