סאפ משיבה לאורקל: "ככה לא מתבטאים"

"מארק הרד אמר דברים שלא אומרים לשותפים ומתחרים", ציין יו"ר סאפ, ד"ר האסו פלטנר ● המנכ"ל המשותף של אורקל כינה את סאפ "איזו חברה מגרמניה, שמתחילה באות ס'"

12/05/2015 18:42
ד"ר האסו פלטנר, יו"ר סאפ

"ההתבטאות של מארק הרד לגבינו לא במקום. ככה לא מתבטאים כלפי שותפים ומתחרים, במיוחד לא כלפי המתחרים המובילים", כך אמר ד"ר האסו פלטנר, יו"ר סאפ (SAP).

הוא הגיב לדבריו של הרד, מנכ"ל משותף של אורקל (Oracle), שאמר בתשובה לשאלה על התחרות בין שתי החברות בעולם ה-ERP כי "שמעתי שיש איזו חברה מגרמניה, שמתחילה באות ס', אבל אני לא מכיר אותה כל כך".

ד"ר פלטנר אמר במסיבת עיתונאים שנערכה במסגרת כנס SAPPHIRE ש-"אין ספק שמדובר בהתבטאות לא נעימה מצד בכיר בתעשייה, מה גם שהנתונים המספריים מוכיחים מעל לכל ספק מי החברה המובילה בתחום. אורקל עדיין בפיגור אחרי סאפ".

לדבריו, "אורקל היא שותפה חזקה שלנו, יש לנו שותפות ארוכת שנים איתה. אולם, מה לעשות שהיא ויתר החברות שמתיימרות להיות מובילות טכנולוגיות לא נמצאות איפה שסאפ נמצאת כיום. הן אומרות שהן שם אבל בפועל, רק סאפ נמצאת בחזית הטכנולוגיה".

"לא נחזור על הטעות שעשינו עם נטוויבר"

בהמשך הוא התייחס לטכנולוגיה החדשה של סאפ, SAP S/4HANA ואמר כי הודיע למנהלים בחברה ש-"הפעם לא נחזור על הטעות שעשינו עם נטוויבר. נשווק את SAP S/4HANA לכלל התעשייה ולא נתמקד רק בפתרונות שלנו, כמו שקרה אז. ההחלטה שלנו לאמץ את נטוויבר בראש ובראשונה לפתרונות שלנו עצמנו ורק לאחר מכן לפתוח את הטכנולוגיה הזו לשאר השוק הייתה טעות. יש לאפשר לכל חברה, מפתח ומי שמעוניין להשתמש בפלטפורמה החדשה. רק כך ניתן יהיה להעמיק את השימוש בה מחוץ לנתח השוק של סאפ".

ד"ר פלטנר טען כי השקת SAP S/4HANA היא אחד מארבעת הרגעים המאושרים בקריירה שלו. "הרגע המאושר הראשון שלי היה כשהוצאנו את R/1, בגרמניה בלבד ובגרסה מוגבלת מאוד. השני היה הוצאת ה-R/2, שהתחיל להיראות כמו פתרון כלל ארגוני ולא רק כזה שמיועד רק לחלק מהארגון. אחר כך הגיע הרגע השלישי – השקת ה-R/3, שאיתו פרצנו את גבולות גרמניה, הגענו לארצות הברית, כבשנו אותה ולאחר מכן התפשטנו לכל העולם. הרגע המאושר האחרון ובלי ספק המשמח ביותר הוא בימים אלה, כשאנחנו מכריזים על SAP S/4HANA ".

"עבדתי כ-10 שנים על הרעיון של זיכרון מהיר כי זה הדבר החשוב ביותר", הוסיף. "המתחרים שלנו חיפשו במקומות אחרים, אבל אני השקעתי בתחום הזה כי ידעתי שזה העתיד. עם זיכרון מהיר אפשר לעשות כל דבר, כל מי שיש לו טלפון חכם משתמש בזיכרון מהיר".

"מי שמאמין שאפשר להמשיך לעבוד בעבר – יישאר בעבר", ענה ד"ר פלטנר לשאלה מה הוא מעריך שיקרה לחברות שלא יאמצו את הטכנולוגיה החדשה. "אנחנו לא יודעים עדיין אם HP, יבמ (IBM) ושאר החברות – כולל אורקל – מתקרבות ליכולות הטכנולוגיות שלנו, אבל מי מהן שלא תאמץ את טכנולוגיית הזיכרון המהיר תישאר הרחק מאחור".

הכותב הינו אורח החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים