ביל מק'דרמוט, מנכ"ל סאפ: "לא נרכוש את Salesforce"

"הטכנולוגיה שלה לא מתאימה לנו, לשותפים וללקוחות, והאסטרטגיה העסקית שלה שונה משלנו", הסביר מק'דרמוט מדוע הוא לא מעוניין בחברה, שנשארת בינתיים על המדף

06/05/2015 15:28
ביל מק'דרמוט, מנכ"ל סאפ

"סאפ (SAP) לא תרכוש את Salesforce", כך הצהיר מנכ"ל ענקית ה-ERP, ביל מק'דרמוט, בכנס SAPphire, שנערך בימים אלה באורלנדו. הסיבה לכך, לדבריו, היא שהטכנולוגיה של Salesforce לא מתאימה לסאפ, לשותפים וללקוחות שלה. לכן, באם הרכישה הייתה מתבצעת, סאפ הייתה צריכה לבנות את הפתרון שלה מחדש.

כמו כן, אמר מק'דרמוט ש-"האסטרטגיה העסקית שלנו לא דומה למודל העסקי שלהם. השקענו מילונים רבים בפיתוח של טכנולוגיה חדשה, רכשנו חברות ומוצרים, שילבנו פתרונות של שותפים שלנו, וכל זאת על מנת שנוכל להרחיב את האפשרויות שהשוק מחפש. אנחנו מסתכלים רק קדימה ולא מעוניינים בפתרון מיושן ולא רלוונטי".

Salesforce עומדת בימים אלה למכירה במה שנראה שתהיה אחת מעסקות ההיי-טק הבולטות ביותר בהיסטוריה, אם תתממש. היותה של החברה ענקית, עם שווי שוק של עשרות מיליארדים, מצמצם מאוד את מספר הרוכשות הפוטנציאליות. חברות נוספות שהוזכרו על ידי מומחים בהקשר זה הן יבמ (IBM), אורקל (Oracle), מיקרוסופט (Microsoft), אמזון (Amazon), סיסקו (Cisco), גוגל (Google) ואפל (Apple).

בכנס משתתפים אלפי לקוחות, שותפים, מפתחי תוכנה וספקי פתרונות. לדברי מק'דרמוט, "סאפ היא כבר לא רק יצרנית מובילה עם פתרון לעולם ה-ERP, אלא היא חברת טכנולוגיה כמו אפל, גוגל, יבמ ומיקרוסופט. הטכנולוגיה החדשה שסאפ פיתחה מספקת פלטפורמה ייחודית שמאפשרת ללקוחותיה ולשותפיה העסקים לעבוד באופן רציף בכל סביבת עבודה. הם יכולים להתחיל באמצעותה את התהליך במשרד, ליד שולחן העבודה, לעבור בעזרת מחשב נייד או מסופון למחסן מרוחק, או ללקוח בעזרת סביבת הענן, ולסיים בבית, בעזרת הסמארטפון".

"המודל העסקי שלנו מבוסס על הפלטפורמה שפיתחנו – SAP S/4 HANA", ציין המנכ"ל. "מדובר במודל שמכיל לא רק את המוצרים המסורתיים שלנו אלא גם שימוש במודל תוכנה כשירות (SaaS)".

סאפ דיגיטל – הכרזות חדשות

מק'דרמוט חשף במסיבת עיתונאים שנערכה במסגרת הכנס את ההכרזות החדשות של החברה. יחד עימו השתתפו באירוע סטיב לוקס, נשיא חטיבת הפתרונות הגלובליים של סאפ, וג'ונתן בקר, נשיא תחום סאפ-דיגיטל ומנהל השיווק הראשי של החברה.

מימין: סטיב לוקס, נשיא חטיבת הפתרונות הגלובליים של סאפ; ביל מק'דרמוט, מנכ"ל החברה; וג'ונתן בקר, נשיא תחום סאפ-דיגיטל ומנהל השיווק הראשי של החברה. צילום: דריה פרנק

מימין: סטיב לוקס, נשיא חטיבת הפתרונות הגלובליים של סאפ; ביל מק'דרמוט, מנכ"ל החברה; וג'ונתן בקר, נשיא תחום סאפ-דיגיטל ומנהל השיווק הראשי של החברה. צילום: דריה פרנק

מק'דרמוט ציין שעד עתה, סאפ התמקדה בפתרונות ERP, בדגש על לקוחות מהתעשיות המסורתיות, למשל חברות תעופה, מפעלי ענק ויצרניות רכב. כעת היא מרחיבה את המודל העסקי שלה ומציגה פתרונות לכל משתמש.

"הלקוחות של סאפ הם החל מסטארט-אפ מעמק הסיליקון, מפתח עצמאי מהמבורג ובית תוכנה מיפן, וכלה בחברות גדולות כמו יבמ, אורקל וגוגל. הפלטפורמה החדשה של סאפ מאפשרת לכל משתמש לפתח מוצרים ושירותים, לרכוש שירותי תוכנה ולשווק פתרונות – והכול במקום אחד. פלטפורמה זו מאפשרת מעבר רציף, פשוט ושקוף בין סביבות עבודה שונות", ציין מק'דרמוט.

לדבריו, "על מנת לממש את היכולות הללו, סאפ פיתחה כלי המרה, הסבה וייבוא, כחלק מובנה מה-SAP S/4 HANA, שמאפשרים מעבר מהסביבה המסורתית, בה החברה שלטה, לסביבות הענן והמובייל, שעד כה סאפ לא הראתה נוכחות מרכזית בהן. אנחנו מתכוונים לנצל את מה שלמדנו ולהוביל גם בתחומים העסקיים החדשים".

הכותב הינו אורח החברה בכנס באורלנדו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים