סטודנטיות פיתחו מערכת BI של SAS לאגף לנפגעי פעולות איבה של הביטוח הלאומי

המערכת מטפלת בניהול המידע שקשור לנפגעי פעולות איבה ובני משפחותיהם, בכלל זה הכתובת שלהם והיכן האירועים קרו ● היא פותחה על ידי כינרת בוהדנה ואסנת דרייפוס מהקמפוס הדתי-חרדי טל

המוסד לביטוח לאומי

האגף לנפגעי פעולות איבה של הביטוח הלאומי הטמיע באחרונה מערכת לניהול מידע שפותחה על ידי שתי סטודנטיות. השתיים, כינרת בוהדנה ואסנת דרייפוס, שעלו לא מכבר מצרפת, עשו זאת במסגרת לימודי ההנדסה שלהן בקמפוס טל של המרכז האקדמי לב.

מדובר במוסד אקדמי לבנות דתיות וחרדיות המונה כ-1,600 סטודנטיות, מהן כ-500 לומדות לתואר ראשון בהנדסה. הוא משלב רמה אקדמית גבוהה עם שמירה על הצביון הדתי.

הסטודנטיות ואנשי הביטוח הלאומי בישיבת עבודה על הפרויקט

הסטודנטיות ואנשי הביטוח הלאומי בישיבת עבודה על הפרויקט

במסגרת לימודי הנדסת התוכנה בוחרות הסטודנטיות בפרויקטים מאתגרים ויוצאי דופן, בהן זה שבחרו בוהדנה ודרייפוס. "בשנה האחרונה בחרנו פרויקט גמר ועלו מספר הצעות, כאשר אחת מהן הייתה פרויקט BI בביטוח הלאומי", אמרה בוהדנה. "לא למדתי את הנושא כלל במסלול הלימודים והבנתי שזה דבר חדש שכדאי ללמוד, אך הייתי זקוקה להשלמות ידע".

בעקבות יוזמה משותפת של מיה מחשבים, נציגת SAS בישראל, וקמפוס טל הן נפגשו עם מיכאל קליין, מנהל חטיבת מרכז מידע בביטוח הלאומי, שהציג את הצורך של הארגון. בעקבות זאת החל הפרויקט, לא לפני שמיה מחשבים הכשירה אותן בתוכנות SAS.

הפרויקט כלל בניית והטמעת מערכת BI עבור האגף מן היסוד. בוהדנה ודרייפוס פעלו לפי מסמך אפיון ופיתחו במהלך כשנה של עבודה, שהסתיימה באחרונה, ארבעה תחומים ב-BI המשמשים כיום את האגף. המערכת מטפלת בניהול כל המידע הקיים באגף שקשור לנפגעי פעולות איבה ובני משפחותיהם: מידע היכן אירעו פעולות האיבה, מקומות מגורים וכדומה. כך נמנעות כפילויות מידע, נפילה בין הכיסאות וטעויות שונות.

מירי פולק-רוזנבאום, מנהלת האגף ליישומים כלליים בביטוח הלאומי, סיפרה כי "כאשר מיכאל קליין הציג בפניי את הבקשה מקמפוס טל וממיה מחשבים לשלב סטודנטיות בפרויקטים, ראיתי הזדמנות נפלאה לביטוח הלאומי לתרום לקהילה, לעודד עלייה ולהפיק תועלת מכך. הפרויקט יצא לדרך לאחר שקיבל את ברכת המנמ"ר, יהודה סרוסי".

קליין הסביר כי "היה חסר לנו מידע ניהולי בתחום נפגעי פעולות איבה. בזכות הפרויקט הזה יש לנו כיום מידע חיוני. גילינו בזכותו טעויות שלנו בטיפול וביצענו טיוב נתונים. הנושא מאוד חשוב ובימים אלה אנחנו מתחילים בשימוש שוטף במערכת. בעתיד היא תשולב במערכת ה-BI הכוללת של הביטוח הלאומי".

פולק-רוזנבאום ציינה בהקשר זה כי "לאור הניסיון המוצלח עוררנו עניין במחלקות נוספות של הביטוח הלאומי, שמעוניינות להרחיב את הפרויקט ולקלוט עוד סטודנטיות בתחומים נוספים, תוך שימוש במגוון כלי תוכנה".

אתי שטרן, ראש קמפוס טל, אמרה ש-"השילוב של הסטודנטיות בביטוח הלאומי תרם רבות לניסיון המקצועי שלהן ואנחנו מקווים כי הוא יביא להרחבת שיתוף הפעולה לפרויקטים נוספים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים