מה קורה בסניף הישראלי של פייסבוק?

הסניף הישראלי של ענקית הרשת החברתית פתח את שעריו לעיתונאים ונתן הצצה על הנעשה בו: מרכז הפיתוח, נתונים מפתיעים ואפילו הכרזה על מוצר קטן ומעניין ● רוצים להצטרף? החברה מגייסת עובדים

22/03/2015 15:03
בסוף בסוף, הכל מגיע לקיר שלך. מימין: : עדי סופר-תאני, מנכ”לית פייסבוק ישראל ורואי טיגר, מנכ"ל מרכז הפיתוח הישראלי. צילום: יח"צ

פייסבוק (Facebook) ישראל פתחה את שערי המשרדים החדשים שלה היום (א') לעיתונאים, במפגש שגולת הכותרת שלו לא הייתה הכרזה דרמטית על מוצר או שירות חדש, אלא ניסיון לייצר היכרות עם הסניף המקומי, מטרותיו והישגיו.

במפגש דיברו עדי סופר-תאני, מנכ”לית פייסבוק ישראל, ורואי טיגר, מנכ"ל מרכז הפיתוח של החברה בארץ. סופר-תאני סיפרה על גיוסי העובדים שהחברה התחילה בהם: "הצוות המוקדש לשוק הישראלי מונה כיום כ-20 עובדים, שחלקם יושבים במטה החברה בדבלין. עד סוף השנה ימנה הצוות כ-30 עובדים. אנחנו שואפים לגייס את הטובים ביותר בתחומי הקריאייטיב, הפיתוח העסקי הטכנולוגי והפרסום".

היא חשפה נתונים מעניינים שמעידים על הפופולריות של הרשת החברתית בישראל: ארבעה מיליון ישראלים משתמשים באופן פעיל, 3.5 מיליון מתוכם דרך המובייל ושלושה מיליון ישראלים נכנסים מדי יום לפייסבוק. התדירות? כ-15 פעמים ביום. בקיצור, פייסבוק היא כבר סוג של הרגל.

סופר-תאני, שמונתה למנכ"לית פייסבוק ישראל ב-2014, הדגישה את העקרונות לפיהם פועל הסניף הישראלי: "זיהינו בשוק בארץ טווח רחב מאוד של עסקים וארגונים עם צרכים שונים".

מדבריה של המנכ"לית עולה כי האתגר בשוק בישראל הוא הליהטוט בין שתי קבוצות עיקריות של מקבלי שירותים, ששונות זו מזו בתכלית הצרכים. סופר-תאני הסבירה: "בקצה האחד יש את הסטארט-אפים, שהם אלופים באימוץ אינטרנט ובטכנולוגיה, שיווק ואנליזה. מנגד ישנם המותגים הגדולים שיודעים לבנות מותגים ולאפיין לקוחות וצרכים, אבל לא בהכרח יודעים לדבר את השפה החדשה, של שיווק אישי ורלוונטי להמונים".

מבט למרכז הפיתוח של פייסבוק בישראל

בעל תפקיד מפתח נוסף בפייסבוק ישראל שדיבר במפגש הוא רואי טיגר, מנכ”ל מרכז הפיתוח של החברה. טיגר ציין כי "מרכז הפיתוח נוסד על בסיס חברת אונבו (Onavo), שנרכשה על-ידי פייסבוק ב-2013. מאז עסקת הרכישה המשיכה פייסבוק להשקיע במרכז המקומי ובשנה האחרונה הכפלנו את מספר העובדים. כיום יש בו 55 במרכז הפיתוח, בהם מהנדסים, מנהלי מוצרים ,מעצבים ועוד".

לשאלה במה בדיוק עוסק הצוות בישראל ענה טיגר: "אנחנו מעורבים בפרויקטים המשפיעים ברמה גלובלית. כך למשל, Internet.org, שנועד לסייע לכחמישה מיליארד אנשים בעולם שעדיין אינם מחוברים לאינטרנט".

ובכל זאת, בלי הכרזה קטנה אי אפשר. טיגר סיכם את דבריו כשסיפר כי "באחרונה החל הצוות הישראלי להוביל פיתוח של פרויקט נוסף – Safety Check. מדובר באפליקציה שמאפשרת לאנשים להודיע במהירות על מצבם בעת אסון, כגון רעידת אדמה ושיטפונות. הוא הופעל החודש בהוריקן פאם באסיה פסיפיק".

הרציונל מאחורי המוצר היה ההבנה שהדבר הראשון שאנשים עושים לאחר אסון הוא להתחבר לפייסבוק כדי להודיע ליקיריהם שהם בחיים. הוא שאמרנו, פייסבוק היא כבר סוג של הרגל.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מכללת מיינדשר

    שיהיה בהצלחה! סומכים עלייך עדי היקרה ומאמינים בך

אירועים קרובים