דרור מזרחי, יועץ תקשורת ואסטרטגיה: "מפלגה שתנהל קמפיין רק ברשת, תהיה בבעיה קשה מאוד"

"היכולת של תוכן מוצלח, מעניין וחדשני לפרוץ את הגבולות, 'לשבור את האינטרנט', היא אגוז שכל מפלגה תרצה לפצח", אמר מזרחי, יועץ תקשורת ואסטרטגיה וחבר בצוות הדוברים של מרצ

25/02/2015 15:59
דרור מזרחי, יועץ תקשורת ואסטרטגיה וחבר בצוות הדוברים של מרצ. צילום: עדי אביקזר

"מפלגה שתנהל קמפיין רק ברשת תהיה בבעיה קשה מאוד. החשיבות שיש לזירה הדיגיטלית היא גדולה אבל לא בלעדית. פוליטיקאים מבינים את זה כיום", כך אמר דרור מזרחי, יועץ תקשורת ואסטרטגיה וחבר בצוות הדוברים של מרצ.

הדברים נאמרו ברב שיח מיוחד שנערך בבית אנשים ומחשבים לקראת הבחירות הקרבות, תחת הכותרת "אסיפת העם ברשת תכריע את הבחירות?", בהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

מזרחי הסביר: "בעבר, נבחרי ציבור יכולים היו לספר סיפורים ומעשיות על דברים שהם עשו וקידמו, בלי שלציבור הייתה יכולת נגישה לבדוק ולוודא את הפרטים. כיום, כמעט הכול שקוף, הצבעות של חברי כנסת בנושאים שונים עולות מיד לפייסבוק (Facebook)".

עוד הוא אמר כי "״יכולת הטירגוט ברשתות החברתיות (הגעה לקהל יעד ממוקד – ר"ק) מקלה מאוד על המפלגות ועל הקמפיינרים. אם בעבר התחרות הייתה על שטחי פרסום בחוצות, כיום חלק גדול מתקציבי הפרסום הולך על פייסבוק והרשתות החברתיות ככלל. כשאנחנו מחליטים לעשות קמפיין בנושא זכויות הקהילה הגאה, בעניין פמיניסטי או אפילו על לגליזציה של סמים קלים, היכולת שלנו להגיע לקהל הספציפי, שאליו הקמפיינים מיועדים, היא נוחה וקלה בהרבה משהייתה בעבר – וזה השינוי הדרמטי".

״פוליטיקאים ומפלגות נותנים משקל גדול לפייסבוק", הדגיש דרור מזרחי. "סטטוס טוב בפייסבוק, שמגיע לאלפי שיתופים ולייקים, יכול להגיע לתפוצה של כמה עשרות מנדטים ולחשיפה שאף כלי תקשורת ממסדי אחר לא יכול להתחרות בו".

מזרחי סיים בהתייחסות לסרט "החתונה" של מרצ, שעורר הדים רבים. "הסרטון שפתחנו אתו את הקמפיין, בו רואים את מועמדי הרשימה לכנסת משתתפים בריקוד חתונה מקפיץ, הגיע לכרבע מיליון איש. היכולת של תוכן מוצלח, מעניין וחדשני לפרוץ את הגבולות, 'לשבור את האינטרנט', היא אגוז שכל מפלגה תרצה לפצח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים