ראש בראש: הענן של מי טוב יותר – סאפ או אורקל?

שיחה עם שני נציגים מקומיים של ענקיות היישומים הארגוניים שמציעות ללקוחות מחשוב ענן: אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל בכיר ומנהל חטיבת אפליקציות עסקיות באורקל ישראל, ועופר מילבסקי, סמנכ"ל תפעול ומוביל טכנולוגי בסאפ ישראל

עננים על ראשינו. צילום אילוסטרציה: BigStock

"לא לכל ארגון מתאים מחשוב ענן. ההליכה לענן עונה על הצורך של ארגונים לפישוט מערכי ה-IT ולמימוש יותר פתרונות ותהליכים בפחות עלויות. ארגון שרוצה להתמקד בחדשנות באזורים שיביאו לו ערך מהותי יבחר בפתרונות הענן כדי לקבל פתרון מהיר וסטנדרטי", כך אמר עופר מילבסקי, סמנכ"ל תפעול ומוביל טכנולוגי בסאפ (SAP) ישראל.

מערכת אנשים ומחשבים ראיינה את מילבסקי ואת אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל בכיר ומנהל חטיבת אפליקציות עסקיות באורקל (Oracle) ישראל, על מנת לשמוע את התובנות של ענקיות היישומים הארגוניים לגבי הענן ומה יש להן להציע בתחום.

"ככל שהארגונים מבשילים לתוך אותו ענן, הם רוצים לשמר את ההשקעות שלהם בעולמות הייצור, המחקר ושרשרת ההפצה", אמר מילבסקי. לדבריו, "יש כאן גם היבטים חשבונאיים, כי מנהלי הכספים מחבבים צריכת פתרונות בדרך של הענן כשירות".

"ייתכן שכשמדברים על חברה בתחום הענן, השם סאפ הוא לא הראשון שייזרק לאוויר", אמר. "אולם, החברה ביצעה בשנים האחרונות רכישות אסטרטגיות בענן, על מנת לייצר תשתית לניהול כל צרכי הארגון בענן". בספטמבר האחרון היא רכשה את קונקר (Concur), שפועלת בתחום ניהול נסיעות עבודה, תמורת 8.3 מיליארד דולר במזומן – הרכישה הגדולה אי פעם של סאפ. בדצמבר 2011 היא קנתה את SuccessFactors, שמספקת שירותי תוכנה באינטרנט, תמורת 3.4 מיליארד דולר במזומן. SuccessFactors מציעה תוכנה לניהול משאבי אנוש שמסייעת לחברות להעריך את ביצועי העובדים. במאי 2012 רכשה ענקית התוכנה הגרמנית את אריבה (Ariba) האמריקנית תמורת 4.3 מיליארד דולר. אריבה מספקת פתרונות רשת ותוכנות למסחר אלקטרוני. במרץ אשתקד היא קנתה את Fieldglass, שמציעה תוכנת ענן לניהול של רכש, ספקים, כוח אדם ושירותים.

ופר מילבסקי, סמנכ"ל תפעול ומוביל טכנולוגי בסאפ ישראל

ופר מילבסקי, סמנכ"ל תפעול ומוביל טכנולוגי בסאפ ישראל

לדברי מילבסקי, "אנחנו ממוקדים בהיבטים העסקיים של הארגון, עם יכולת לספק לארגונים תהליכים ופתרונות ענן שנעים סביב העסק. סאפ יודעת לייצר תהליכי HR, רכש ופיננסים, ניהול מכירות ושיווק, שירות לקוחות, ERP ,BI ותהליכים בין עובד לעולם הפיננסי שלו בארגון. כמו כן, היא יודעת לתת פלטפורמת פיתוח 'מעוננת' לגמרי, שבחלקה מפותחת בישראל, או לחבר בין פתרונות ענן, תשתיות ענן וכלי פיתוח לתחום לעולם הרישוי המסורתי".

הוא הוסיף כי "סאפ הפכה בשנתיים האחרונות במהירות לחברת הענן הצומחת ביותר בעולם, בשיעור שנתי של 39% – פי 1.5 יותר מהמתחרה הקרוב שלנו. הרכישות שביצענו נועדו לממש את חזון החברה להקים את הרשת העסקית הגדולה בעולם, שתסייע לעסקים בשיתוף והתייעצות באינטרנט. אנחנו מתמקדים ברשת העסקית וברצון שלנו לחדש את עתידם של העסקים בתוך חברות ובין חברות לבין עצמן, ומגדירים מחדש כיצד לנהל עסקים. לאחר רכישת קונקור נעשות על פלטפורמות הענן שלנו עסקות בהיקף של יותר מ-600 מיליארד דולר בשנה. סאפ היא חברת הענן העסקי הגדולה בעולם".

"הענק האדום התעורר בתחום הענן"

"הלקוחות הארגוניים הבינו שהענק האדום התעורר והביא את הענן לעולם האפליקציות", אמר מרנפלד, המשמש זה חצי שנה כחבר הנהלה באזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) באורקל בתחום ה-Application Mid-Size Enterprise.

"המנמ"רים בארגונים לא צריכים מחשוב ענן בכל מחיר", הסכים מרנפלד עם דברי מילבסקי. "אולם, אני ממליץ להם לבדוק האם היישומים בענן מביאים ליתרון בהיבט תפעול וצמצום עלויות. הענן הביא עימו הרבה יישומים ארגוניים נקודתיים, שפותרים בעיות עסקיות עם ערך מוסף. למנמ"רים יש כיום סיכוי גבוה יותר למצוא פתרון עם ערך מוסף בענן מאשר ביישום ברישוי מסורתי".

אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל בכיר ומנהל חטיבת אפליקציות עסקיות באורקל ישראל. צילום: קובי קנטור

אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל בכיר ומנהל חטיבת אפליקציות עסקיות באורקל ישראל. צילום: קובי קנטור

הוא ציין כי "לפני חודש סיימה אורקל את הרבעון השני של השנה הכספית 2015 עם הכנסות שעקפו את תחזיות האנליסטים, בעיקר בגלל זינוק בפעילות הענן של החברה. ההכנסות בענן זינקו ב-45% לעומת הרבעון המקביל בשנה הכספית 2014. בהנהלה מייחסים לפעילות שלנו בתחום חשיבות רבה מאוד".

"אורקל עשתה שני מהלכים משמעותיים בענן", אמר מרנפלד. "המפתחים שלנו כתבו מחדש את כל האפליקציות על פלטפורמות הענן. יש שם ERP לארגונים בכל הגדלים ומערכות CRM עם אלפי לקוחות לצד תוכנות לניהול משאבי אנוש. כל היישומים מתבססים על טכנולוגיה חדשה וכתובים בסטנדרטים פתוחים על בסיס ג'אווה (Java). הבאנו לענן גם את Hyperion לניהול ביצועי ארגון ותכנון תקציב".

בנוסף, ציין, "אורקל ערכה סדרת רכישות על מנת להשלים את ההיצע שלה בענן". באוקטובר 2011 היא רכשה את RightNow Technologies תמורת 1.5 מיליארד דולר. שירות הענן שלה מסייע לארגונים לספק ללקוחותיהם חוויית שירות משופרת מול מרכזי השירות, ב-ווב וברשתות החברתיות.

בפברואר 2012 היא קנתה את טליאו (Taleo) תמורת 1.9 מיליארד דולר. החברה פועלת בענן בתחום ה-HCM (ר"ת Human capital management – ניהול ההון האנושי). בדצמבר 2012 אורקל קנתה את Eloqua, ספקית של תוכנות בתצורת ענן למיכון השיווק ולניהול ביצועים, תמורת 871 מיליון דולר. רכישה זו נועדה לספק לארגונים יכולת להעניק ללקוחותיהם חוויית משתמש זהה בכל ערוצי ההתקשרות עימם. בדצמבר האחרון היא קנתה את Datalogix, שפועלת בענן בתחום השיווק הדיגיטלי.

"ארגונים עושים את הצעדים הראשונים לכיוון הענן בעיקר בתחום של שירות לקוחות ובתוכו חוויית לקוח", סיכם מרנפלד. "הענן הוא רק בתחילתו בישראל. הפריצה הגדולה תגיע כשארגונים יחלו להעביר לענן את כלל מערכות ה-ERP שלהם או חלקים מהן. בחמש השנים הקרובות נחיה בעולם בן כלאיים, בו הלקוחות ישלבו בין יישומים שחלקם בענן וחלקם ברישוי מסורתי. בישראל יש לנו כבר עשרות לקוחות בענן ואני צופה המשך גידול משמעותי בעסקי היישומים בענן בארץ. הביקוש הוא רב וקהילת השותפים העסקיים גדלה משמעותית כדי לתמוך בצמיחה המטאורית שלנו".

מילבסקי סיכם באמרו כי "המצב בישראל הוא של התחלה מעניינת בתחום הענן – ארגונים מבינים את הערך שלו. הענן נדון בשולחנות ארגוניים, הוא מבוקש על ידי המנהלים העסקיים ומצוי על שולחן המנמ"ר. זה שיח מבורך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים