box הופכת לחברה ציבורית; צפויה להנפקה לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר

חברת האחסון בענן מבקשת לגייס 187 מיליון דולר באמצעות מכירת 12.5 מיליון מניות תמורת מחיר צפוי של 15 דולר למנייה ● box היא חברה צומחת למרות הסביבה העסקית התחרותית בתחום

לקראת הנפקה. box

box האמריקנית, שעוסקת באחסון בענן ומתחרה, התחילה בתהליכים כדי להפוך לחברה ציבורית. היא הכינה תשקיף להנפקה שבמסגרתה תמכור 12.5 מיליון מניות, תמורתן היא מצפה לגייס 187 מיליון דולר – נתון המשקף שווי עתידי צפוי של 1.5 מיליארד.

מחיר המנייה נקבע על 13 דולר אך הניסיון מוכיח שבחברות בעלות קצב צמיחה גבוה מחיר המנייה הראשוני הוא אינדיקציה בלבד. ב-box מאמינים כי הוא יגיע בסופו של דבר ל-15 דולר. עד כה גייסה החברה כ-400 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, 150 מיליון מהם בחודש יוני, מה שנתן לה את השהות להתכונן להנפקה.

כאמור, קצב הצמיחה של box גבוה, אולם היא עדיין מפסידה כסף. אשתקד היה זה סכום של 125 מיליון, מה שדילל את הרזרבות שלה. נראה כי ההפסד ב-2014 יהיה גבוה יותר, שכן כבר בתשעת החודשים הראשונים שלה היא הפסידה 121 מיליון. לעומת זאת, קצב הצמיחה שלה מרשים – 154 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2014 לעומת 85 מיליון ב-2013 כולה. על פי ההערכות, ההכנסות השנתיות שלה עשויות להגיע ליותר מ-210 מיליון דולר.

הנתונים בולטים במיוחד על רקע הסביבה העסקית בה פועלת box. המתחרות שלה – ובעיקר Dropbox, מיקרוסופט (Microsoft) וגוגל (Google) – גדולות ממנה ומציעות שטחי אחסון רבים יותר, במחירים זולים יחסית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים