018-אקספון מאיימת להפסיק את שרותי הטלפוניה הפנים ארציים בסוף ספטמבר

החברה עשויה לנקוט בצעד זה במידה ולא ישונו תנאי הערבות שהציב משרד התקשורת, המסתכמים בעשרה מיליון שקלים הנדרשים על מנת להפוך את הרישיון של 018-אקספון לקבוע ● אברהם קינן, יו"ר 018-אקספון: "אין לנו את המשאבים שיש לחברות הגדולות - אנחנו לא סלקום ולא פלאפון" ● ממשרד התקשורת נמסר, כי "אנו פועלים בכל דרך אפשרית לטובת הגברת התחרות בשוק"

018-אקספון מאיימת להפסיק את שרותי הטלפוניה הפנים ארציים בסוף ספטמבר, המועד בו יסתיים הניסוי השיווקי במסגרתו היא מעניקה את השירות כיום. זאת, במידה ולא ישונו תנאי הערבות שהציב משרד התקשורת, המסתכמים בעשרה מיליון שקלים הנדרשים על מנת להפוך את רישיון החברה לקבוע. לטענת אברהם קינן, יו"ר 018-אקספון, דרישות הערבות של משרד התקשורת יביאו לסגירת שוק המפעילים הפנים ארציים לתחרות, ולעלייה מחודשת של תעריפי השחיות בכ-30%.

"אחד מחסמי הכניסה העיקריים למפעיל חדש בתחום התקשורת – ובמיוחד בתחום הטלפוניה הפנים ארצית – הינו שיעור הערבות הבנקאית. סכום הערבות הנדרש לקבלת רישיון קבוע הוא חסר פרופורציה לנתחי השוק הרלוונטיים, להיקף הפעילות בפועל ולהיקף הפעילות המשוער של כל שחקן חדש", אמר קינן בשיחה עם אנשים ומחשבים. "הצענו למשרד התקשורת להרחיב את הכיסוי של הערבות שכבר נדרשנו לשלם – לפחות כל זמן שהשוק אינו צומח וישנן עדיין בעיות טכנולוגיות. הצענו גם חלופות נוספות, כגון התאמה של סכום הערבות למחזור עד שהחברה תגיע לסכומים שמצדיקים השקעות כספיות, אולם עד עתה לא קיבלנו תשובה חיובית".

"אין לנו את המשאבים שיש לחברות הגדולות", ציין קינן. "השקענו הרבה כסף בניסוי, בחיבוריות, וגם בערבות הבנקאית. אנחנו לא סלקום ולא פלאפון – אנחנו אקספון. היינו הקטליזטור שגרם לירידות מחירים, ואם רוצים שהתחרות בשוק  תימשך, צריך לאפשר לנו תנאים מינימאליים לפעולה". לדברי קינן, בסמכותו של מנכ"ל משרד התקשורת להאריך את הניסוי השיווקי בשנה או שנתיים, וכך לדחות את מועד מתן הערבות.

ממשרד התקשורת נמסר, כי "אנו פועלים בכל דרך אפשרית לטובת הגברת התחרות בענף התקשורת, אולם אין בכוונתנו לנהל דיונים מול חברות תקשורת מעל דפי העיתון. לגופם של דברים, את טענותיה תוכל 018-אקספון לשטוח בפנינו בפגישה שנקבעה להמשך השבוע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים