טים קוק נבחר לאיש השנה של הפייננשל טיימס

המגזין הבריטי בחר במנכ"ל אפל בגלל המוצרים החדשים, רוח החדשנות שחזרה לנשב בחברה והיציאה המתוקשרת שלו מהארון

נכנס חזק בפייסבוק. טים קוק, מנכ"ל אפל

טים קוק הוא איש השנה של המגזין פייננשל טיימס (Financial Times) – בגלל ה-iPhone 6 ושאר המוצרים שאפל (Apple) הוציאה השנה, אבל גם בגלל היציאה המתוקשרת שלו מהארון.

בפייננשל טיימס טוענים כי קוק הפך את הביקורת שסופגת אפל על פיה. לדבריהם, הוא יצא השנה מצילו של קודמו בתפקיד, מייסד אפל, סטיב ג'ובס, והדגיש בניהול החברה את הערכים שלו: הזרמת דם חדש לאפל, שינוי ניהול תזרים המזומנים שלה, פתיחת החברה לשיתופי פעולה והתעסקות עם נושאים חברתיים.

כשהמכירות של ה-iPhone החדש ממשיכות לעלות, כותבים העורכים, "קוק השיק מוצרים כמו ה-Apple Watch וה-Apple Pay, שמכניסים את החברה לעולמות האופנה והכספים ומפיחות בה רוח של חדשנות שרבים חששו שמתה עם ג'ובס".

אנשי ה-FT מציינים בנוסף את הערך הכספי שכל אלה הניבו לאפל ואת הנחת שרוו המשקיעים מהתוצאות של מניית החברה בוול-סטריט, אולם מדגישים שאלה לא היו הסיבות היחידות לבחירה בקוק כאיש השנה. "לא הייתה יציאה מהארון כל כך רבת עוצמה מאשר כשהוא התבטא בפעם הראשונה בגלוי אודות המיניות שלו", כתבו.

קוק עשה זאת באוקטובר, במכתב שפרסם בבלומברג (Bloomberg). אחרי שנים של שמועות והערכות, הוא כתב כי "אף פעם לא הכחשתי את המיניות שלי, אבל גם לא הודיתי בה, עד עכשיו. אז תנו לי להבהיר: אני גאה להיות הומו ומחשיב את ההומוסקסואליות שלי כאחת המתנות הנהדרות ביותר שאלוהים נתן לי".

הוא ציין במכתב כי תמיכה בזכויות להט"ב היא חלק מהמדיניות של אפל והוסיף: "נמשיך להילחם על הערכים שלנו ואני מאמין שכל מנכ"ל של החברה המופלאה הזאת, בלי קשר לגזע, מגדר או נטייה מינית, יעשה את אותו הדבר".

מנכ"ל אפל היה מועמד גם לתואר איש השנה של המגזין טיים (TIME), אולם שם הוא הפסיד ללוחמים נגד התפשטות נגיף האבולה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים