דריו ארדיטי, שטראוס: כך יישמנו מערכת לניתוח רווחיות מוצרים

שטראוס יישמה את המערכת, המבוססת על פלטפורמת HANA של סאפ, בפרויקט שהסתיים באחרונה ● ארדיטי, מנהל יישומי שרשרת אספקה, תפעול ויישומים פיננסיים באגף ה-IT של הקבוצה, מספר על ההשפעות שלו על הארגון

דריו ארדיטי, מנהל יישומי שרשרת אספקה, תפעול ויישומים פיננסיים באגף ה-IT של שטראוס. צילום: אורן אגמי

"בעבר עבדנו עם כלי ניתוח רווחיות, שהיה מעין שילוב בין BI לאקסל (Excel), שהניתוחים בו היו מאוד איטיים. הבנו שהמערכת הקיימת שלנו לא 'תסחב' כשנרצה להפיק דו"חות המתבססים על Big Data. חיפשנו כיצד להגיע לרמה גבוהה יותר של ביצועים", כך אמר דריו ארדיטי, מנהל יישומי שרשרת אספקה, תפעול ויישומים פיננסיים באגף ה-IT של שטראוס.

ארדיטי דיבר בכנס בכירים שערכו נס טכנולוגיות וסאפ (SAP) ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים באחרונה במרכז חייק לאומנות עכשווית ביפו, בהשתתפות יותר מ-150 בכירי IT. הנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, והוא נערך תחת המוטו "האומנות של החדשנות".

בדבריו תיאר ארדיטי יישום של מערכת לניתוח רווחיות מוצרים, שיושבת על פלטפורמת HANA של סאפ. "לאחר שעלינו לאוויר עם מערכת HANA כפלטפורמה לניתוח רווחיות, באמצעות כלי ה-Analytics של סאפ, רצינו לבחון את פעולת המערכת איתה ובלעדיה. ניגשנו לייצר דו"ח ולאחר 16 דקות של המתנה למערכת המשתמש 'נזרק' מהמערכת. חיברנו את HANA והפקת הדו"ח ארכה פחות משנייה".

"רצינו לבצע פרויקט Analytics – ניתוח צופה פני עתיד, למדידת הרווחיות של מוצרי שטראוס, עבור הקבוצה ומותגים שונים שבבעלותה", סיפר. "לשם כך צריך לקבץ נתונים אודות המוצרים והלקוחות שלנו וליצור מנגנונים לחישוב רווחיות על בסיס הקשר ביניהם. יש לנו 20 חברות, 15 מרכזי רווח, כ-1,500 מוצרים ו-15 אלף לקוחות, המייצרים כמויות מאוד גדולות של נתונים בהיקף של 240 מיליון רשומות חדשות בשנה ונפח אחסון של 200 ג'יגה בייט בשנה – שהולך וגדל".

"חיפשנו כיצד להגיע לרמה גבוהה יותר של ביצועים וב-2012 התחלנו לדבר על פלטפורמת HANA. אנשי סאפ ישראל הציגו לנו יישום לניתוח רווחיות של יצרנית השוקולד הגרמנית פררו, יישום גדול משלנו – וראינו שזה עובד", אמר ארדיטי. "עשינו POC (הוכחת קונספט) עם הרבה מאוד נתונים – וראינו שזה עובד. יצאנו לדרך עם הפרויקט עצמו, שלקח חצי שנה, כשהחלק של ה-HANA היה החלק הפשוט. השקענו את רוב העבודה בפיתוח היישום לניתוח הרווחיות".

ארדיטי ציין כי "כיום, יש לנו מערכת ברמת ארכיטקטורה גבוהה. כל הנתונים מועברים ל-HANA, שם אנחנו מצליחים להשיג כיווץ ביחס של 1:13. ניתוחי הרווחיות נעשים באמצעות פתרון BI בתוך מערכת ה-ERP של סאפ".

"אנחנו עובדים עם תהליכי ניתוח רווחיות כבר חצי שנה", ציין ארדיטי. "זמני התגובה מדהימים. אנחנו ממשיכים לצבור נתונים במערכת כל הזמן וזמני התגובה לא משתנים. כיום אנחנו יכולים לאסוף נתונים מכל המקורות ולהגיש למקבלי ההחלטות דו"חות וניתוחים בתוך פחות מיומיים בלבד. הן במטה והן ביחידות העסקיות של החברה הפיקו תועלות רבות מהפרויקט. באמצעות כלי ניתוח הרווחיות הגענו למצב שכל הלקוחות מנותחים במודל אחיד. בנוסף, כיוון שמדובר בכלי אוטומטי ולא ידני – אין מקום לטעויות. ממשק ה-BI מאוד נוח. המשתמשים לא יודעים ומכירים את HANA. מבחינתם, המערכת עובדת במהירות רבה – וזהו".

"החלק הטכנולוגי של הפרויקט הסתיים מבחינתנו", סיכם. "כעת נותר לארגון לקחת את כל הנתונים ואת כלי ה-BI ולהפיק מהשילוב הזה תובנות שישרתו את הארגון ולקוחותיו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים