אינטל השיקה את מעבדי ה-Lynnfield הראשונים שלה

בין היתר, השיקה החברה את המעבד הראשון ממשפחת ה-Core i5, שני מעבדי Core i7, וכן מספר מעבדים בסדרת ה-Xeon 3400 ● המעבדים החדשים של אינטל מבוססים על מיקרו-ארכיטקטורה Nehalem, בדומה למעבדים אחרים שהשיקה לאחרונה

אינטל (Intel) השיקה הלילה (ג'), באיחור לעומת המועד המקורי שקבעה להשקה, מספר מעבדים שולחניים חדשים. למעשה, אלה הם מעבדי ה-Lynnfield הראשונים שאותם משיקה החברה. בין היתר, השיקה החברה את המעבד הראשון ממשפחת ה-Core i5 – משפחה המיועדת לשוק הביניים. בנוסף, שיחררה אינטל שני מעבדי Core i7, וכן מספר מעבדים בסדרת ה-Xeon 3400 – מעבדים לשרתים שמיועדים לשוק ה-SMB. המעבדים החדשים מבוססים על מיקרו-ארכיטקטורה Nehalem, בדומה למעבדי ה-Core i7 הראשונים, שהשיקה החברה בשנה שעברה, ולמעבדי ה-Xeon 5500 לתחום השרתים הארגוניים, שיצאו השנה.

השינוי הטכנולוגי המשמעותי שמציעה אינטל במעבדים החדשים הוא בתצורת השבבים במחשב. מעבדים אלה משתמשים בערכת השבבים החדשה P55 Express, שמורכבת משבב אחד בלבד במקום תצורת שני השבבים, שהייתה קיימת במחשבים עד היום.

שבב השליטה בלוח ממשיך לספק שירותים, כמו גישה לערוצי ה-PCI Express (עד שמונה ערוצים), לממשקי האחסון (שישה ממשקי SATA וממשק eSATA אחד) ולהתקני הרשת וה-USB. בשבבים הישנים יותר, היה כל זה נעשה באמצעות Southbridge.

הגישה לזיכרון ה-DDR3 ולכרטיסי התצוגה מתבצעים ישירות מהמעבד ולא משבב נוסף, כפי שהיה קודם לכן. התמיכה בהתקנים גרפיים מתבצעת ב-16 ערוצים בקצב, של עד 16 ג'יגה-בייט לשנייה עבור כרטיס יחיד, או בהכפלה של 8 ערוצים וקצב של עד 8 ג'יגה-בייט לשנייה, עבור מי שרוצה להשתמש בשני כרטיסי תצוגה במקביל.

מעבדי ה-Lynnfield מייתרים את הצורך ב-Northbridge, מכיוון שהם מתקשרים ישירות עם זיכרון העבודה של המחשב ועם כרטיסי התצוגה שלו. דבר זה מוביל גם לשינויים בתצורת הלוחות ובתושבת של המעבדים. מעבדי ה-Lynnfield בעלי ארבע הליבות ישתמשו בתושבת חדשה,LGA 1156. מעבדים אלה עתידים להחליף את מעבדי ה-Core 2 Quad, שמכרה אינטל לשוק הביניים.

שני מעבדי ה-Core i7 החדשים (ה-i7-860 וה-i7-870) משתמשי בטכנולוגיית ה-Hyperthredaing, כך שלכאורה רואים שמונה ליבות עיבוד במחשב. יצוין, כי מעבד ה-i5-750 לא כולל את הטכנולוגיה הזו. עם זאת, כל המעבדים תומכים בטכנולוגיית ה-Turbo Boost, שמאפשרת להגביר את המהירות שלהם באופן משמעותי. כך, ניתן להעלות את מהירותו של ה-i7-860 מ-2.93 לעד 3.6 ג'יגה-הרץ; המהירות של ה-i7-860 תגיע ל-3.46 ג'יגה-הרץ, לעומת 2.8 בעבר; ואילו זו של ה-i5-750 תעלה מ-2.66 ל-3.2 ג'יגה-הרץ. כל המעבדים מציעים מעטפת תרמית של 95 וואט, וכולם מגיעים עם זיכרון מטמון בנפח של 8 מגה-בייט.

מעבדים מהירים יותר

בנוסף, השיקה אינטל שני לוחות חדשים שמציעים את ערכת השבבים החדשה (DP55KG Kingsberg ו-DP55SB Sharpsburg). בכך היא מצטרפת לחברות רבות אחרות שכבר השיקו גרסאות משלהם עבור המעבדים החדשים.

השקתם של ששת מעבדי ה-Xeon החדשים היא נגזרת של השקת מעבדי ה-Xeon 5500, שבוצעה מוקדם יותר השנה. בדומה להשקה הקודמת, גם המעבדים החדשים מציעים מעטפת תרמית נמוכה יותר ומאפשרים הקטנה משמעותית בגדלים של הלוחות והשרתים. כך הם מוזילים את עלויות הקירור והוצאות החשמל שלהם. כל המעבדים שהושקו מציעים את טכנולוגיית Turbo Boost, ורובם משתמשים ב-Hyperthriding. ה-X3430 מגיע במהירות של 2.53 ג'יגה-הרץ, והוא לא תומך בעיבוד רב-נימי. ה-X3470 הוא המעבד המהיר ביותר – 2.93 ג'יגה-הרץ.

המעבד המיוחד בסדרה הוא ה-Xeon L3426, שמיועד למי שרוצה להקים שרתים שמטרתם העיקרית היא לחסוך בחשמל, גם על חשבון מהירות העבודה. המהירות שלו היא בסיסית – 1.86 ג'יגה-הרץ, אם כי ניתן להעלות אותה עד 3.2 ג'יגה-הרץ. המעטפת התרמית שלו עומדת על 45 וואט בלבד. בניגוד ל-X3430, מעבד זה תומך גם בעיבוד רב-נימי. לפי אינטל, ה-L3426 יכול להביא לשיפור של עד 188% בניצולת האנרגיה לדולר, בהשוואה למעבד החסכוני מהדור הקודם (Xeon X3380), והוא מיועד לשרתים במידות קטנות יותר ולסביבות מוגבלות בשטחן, הנוטות להתחמם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים