ה-FCC: אם כל אמריקני ישלם 16 סנט יותר בחשבון הטלפון שלו, נוכל לממן אינטרנט מהיר בבתי ספר ובספריות

ברשות התקשורת הפדרלית מתכננים לספק גישה לאינטרנט בקצב של 100 מגה-ביט בשנייה בבתי ספר שבהם לומדים עד אלף תלמידים, ובהמשך להגביר את קצב התקשורת עד 1 גיגה-ביט בשנייה

טום ווילר, יו"ר ה-FCC

טום ווילר, יו"ר ה-FCC – רשות התקשורת הפדרלית של ארצות הברית, הציג תכנית חדשה שתאפשר, לדבריו, לממן אינטרנט מהיר בבתי ספר ובספריות ברחבי המדינה. המימון יגיע מהגדלת האגרה המכונה E-Rate, אותה משלם כל אמריקני בחשבון הטלפון שלו, בסכום של 16 סנט בחודש. כיום עומדת האגרה על 99 סנט בחודש, ולאחר ההעלאה היא תעמוד על 1.15 דולר בחודש.

התוכנית הוצגה בשיחת ועידה שערכו ווילר והסנטור אד מרקי (דמוקרט ממסצ'וסטס) וב-11 בדצמבר יצביעו על התוכנית כל הנציבים ברשות התקשורת הפדרלית. "התוכנית זקוקה לזריקת מרץ מחודשת", אמרו ווילר ומרקי בשיחת הוועידה, "אחרת ילדים בקהילות מסוימות לא יזכו להזדמנויות המגיעות להם במאה ה-21". ווילר הוסיף, כי "קישוריות בסיסית כבר אינה מספיקה כיום".

היעד שהציבו ב-FCC במסגרת התוכנית החדשה הוא לספק גישה לאינטרנט בקצב של 100 מגה-ביט בשנייה בבתי ספר שבהם לומדים עד אלף תלמידים, ובהמשך להגביר את קצב התקשורת עד 1 גיגה-ביט בשנייה. עם זאת, כדי לעמוד ביעדים אלה נחוצים כבלים מהירים יותר, בטכנולוגיה של סיבים אופטיים, שאינם זמינים כיום באזורי ספר, או שהשימוש בהם יקר מדי.

הסכום שיתקבל מהעלאת האגרה אמור לשמש את בתי הספר למימון השקעות בגישה מהירה יותר. "כשם שלקוחות בבתי הקפה של סטארבקס (Starbucks) מתייחסים לגישה לאינטרנט כאל שירות מובן מאליו, כך צריכים גם התלמידים להתייחס לגישה לאינטרנט בכיתה", אמר הסנטור מרקי.

עם זאת, מייק או'ריילי, אחד הנציבים של FCC, הביע אכזבה מהתוכנית. לדבריו, מלבד העובדה שהיא מייקרת גם את הגישה לאינטרנט בפס רחב לכלל האוכלוסייה, בשל האגרה הגבוהה יותר, היא גם אינה כוללת רפורמות שיהפכו את ההוצאות ליעילות וממוקדות יותר. "למרבה הצער, פעולה זו נעשית בתקופה שבה במשפחות רבות עדיין סובלים מקשיים, ובעסקים רבים מתקשים להשיג דריסת רגל בכלכלה", מסר הנציב או'ריילי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים