זיו שדה, SU-PAD: "שילוב מדפסת תלת-מימד בתהליך הפיתוח מקצר זמנים"

שימוש בטכנולוגיה זו, של הדפסה בתלת מימד, הוא בעל מימד איטי בכל הקשור לייצור המוני, אולם מנגד, ישנם שדות שבהם מדובר ביתרון, ציין שדה

זיו שדה, סמנכ"ל מכירות ושיווק, SU-PAD

שילוב של מדפסת תלת מימד בתהליך פיתוח בחברה מביא לקיצור משך הזמן של התכנון והפיתוח, כי קבלת החלקים – שבעבר היוו צוואר בקבוק – מהירה יותר והמוצר יוצא בשל יותר, עם רמת תכנון גבוהה יותר", כך אמר זיו שדה, סמנכ"ל מכירות ושיווק, SU-PAD.

SU-PAD מייצגת בארץ את סטראטסיס (Stratasys). שדה דיבר בכנס הדפסה תלת-מימדית, 3D Printing. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ד'), במרכז הכנסים אבניו, קריית שדה התעופה. את הכנס הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, יריב ענבר, מנכ"ל מדיאטק הייטק ויהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה.

לדברי שדה, "שימוש במדפסות תלת-מימד מהווה ערך מוסף לארגונים. כל האזור המסורתי של אבות-טיפוס התפתח, כל מיני מוצרים המודפסים מחומרים שונים, כשהכל נעשה אצל הלקוח – מביא לקבלת יותר גמישות בייצור המוצר. לשינוי הזה יש השפעות על עולמות פיתוח שונים, למשל בתעשייה ובעולם הרפואה". כך, ציין שדה, הדבר מובחן בין השאר בפיתוחים ספציפיים של אביזרים המיוצרים בהדפסה בתלת-מימד, שנועדו לענות לצרכים של אנשים מוגבלים".

שימוש בטכנולוגיה זו, של הדפסה בתלת-מימד, ציין שדה, הוא בעל מימד איטי בכל הקשור לייצור המוני, אולם מנגד, ישנם שדות שבהם מדובר ביתרון: "רק שימוש בטכנולוגיה זו, למשל בעולם התעופה, מביא ליכולת לייצר מוצר לא יקר, תוך שחרור התלות מהעבודה המסורתית בתבניות, לצד קבלת תובנות לגבי היחס של משקל וחוזק".

השימוש במדפסות תלת-מימד, אמר שדה, מאפשר "לשחק" עם המוצר, תוך כדי תהליכי הייצור, למשל ניפוח, כיפוף פח ועוד. "יש מגוון מדפסות תלת-מימד ומגוון חומרים שניתן להדפיס איתם", אמר שדה, "ולכן ניתן לפעול בדרכים רבות".

שדה ציין כמה יתרונות בשל השימוש בטכנולוגיה זו: יכולת עבודה ברזולוציה גבוהה עם חלקים מהמוצר, כך שניתן לקבל אותם עם איכות גבוהה של פני השטח, דיוק, ויכולת אטימה; עבודה עם מגוון חומרים נרחב, המאפשר לקבל מוצרים שקופים, אם הדבר נדרש, עמידים, וכאלה המתאימים לתעשיות השונות; מהירות ייצור גבוהה משמעותית; יכולת קבלת מוצר ברמה תעשייתית עם דיוק, חזרתיות ועוד.
שדה סיים באומרו כי "כיום ניתן לקבל מוצרים בשלים יותר, עם רמת תכנון גבוהה יותר. ניתן באמצעות שימוש בטכנולוגיות הדפסה בתלת-מימד מוצר בתוך יומיים ולא שבועיים, מוצר אמין יותר. זמן ההגעה לשוק משתנה משמעותית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים