זוהר רונן, BMC: "ארגונים גדולים לא ממהרים לוותר על המיינפריים"

"מה שעומד לנגד עיניהם של המנהלים הבכירים הוא שמירה של תוצאות עסקיות מול שיקולי זמן וכסף, ומבחינת האסטרטגיה לטווח ארוך, ומבחינה זו המיינפריים עומד בדרישות", אמר רונן, מנהל תחום המיינפריים בישראל ומזרח אירופה בחברה

28/10/2014 12:26
זוהר רונן, מנהל תחום המיינפריים בישראל ובמזרח אירופה, BMC

BMC ערכה החודש כנס לקוחות באורלנדו, פלורידה, לציון ההתחדשות והרה ארגון שנעשה בחברה, עם היציאה שלה לידיים פרטיות. בהמשך לכנס, אנשים ומחשבים שוחח עם זוהר רונן, מנהל תחום המיינפריים בישראל ומזרח אירופה בחברה.

גורמים בתעשיית ה-IT טוענים כי במציאות של Cloud ושל וירטואליזציה, ה-Mainframe הוא יצור שאבד עליו הכלח. איך אתה רואה את הדברים מהמקום שלך כמנהל תחום המיינפריים ב-BMC במזרח אירופה וישראל?

"אין ספק ש Cloud וירטואליזציה הן מגמות אמיתיות התופסות מקום משמעותי בתהליכי ההתחדשות של ארגוני IT.  אנחנו ב-BMC מאמינים בטכנולוגיות האלה וגם נחשבים לשחקן מוביל בהם, הרי ל-BMC מימושים חלוציים בישראל בתחום זה כגון הענן הפרטי בבזק בינלאומי והענן הציבורי בחברת חשמל.

"לצד זה צריך לזכור כי ענן ווירטואליזציה אינם מושגים חדשים. פגשנו אותם בעבר, תחת הגדרות שונות בעולם המיינפריים של IBM-370. הסיבה שהענן והווירטואליזציה בכותרות היא בגלל שעולם המחשוב המבוזר הגיע לנקודת שיא מבחינת היקפי הפעילות והצורך של העסק לספק רמה גבוהה ביותר של שירות וזמינות, בדומה ל-SLA המסופק מזה עשרות שנים על ידי מיינפריים. מסיבה זו אותם ארגונים עסקיים גדולים בהם המיינפריים אחראי על מערכות הליבה של אשר בקו הראשון של העסק, אינם ממהרים לוותר עליו. מה שעומד לנגד עיניהם זה שמירה על התוצאה העסקית מול שיקולי זמן כסף וסיכון".

אבל האם נכון בעיניך לומר, כי כבר לא ניתן לראות היום עסקים חדשים שמבססים את ה-IT שלהם על מיינפריים?

"זה לא סוד שבעשור האחרון עסקים חדשים וחברות סטארט-אפ דוחים את הרעיון של ביסוס ה-IT על המיינפריים, לדעתי לא מדובר רק בשיקולי גמישות טכנולוגית או טרנד. המכשול הגדול של המיינפרייים הוא ההוצאה הראשונית הגבוהה הכרוכה בהקמתו, בטח כשמשווים אותו לאלטרנטיבה. מנגד אני יכול לומר מעדות אישית כי למעלה מ-90% מלקוחות המיינפריים אותם אני פוגש בישראל, יוון, טורקיה, רוסיה, ומזרח אירופה מצהירים כי בהיקפו הנוכחי הוא סביבה אסטרטגית לטווח הארוך של הארגון ולמעלה ממחצית מהם מאמינים כי המיינפריים אף יתפתח וימשוך אליו דרישות עיסקיות נוספת וחדשניות".

אז אתה בעצם טוען שהכל "מושלם" אצל לקוחות המיינפריים הקיימים?

מושלם לא, כל לקוחות המיינפריים מדברים על אתגרים מגוונים ועל הצורך בשיפור השירות תוך מימוש ייעול וחדשנות, אולם הדגש הוא לא על החלפת תשתית המחשוב אלא על יצירת אינטגרציה בין המיינפריים לבין אפליקציות מבוססות web וטכנולוגיות של מובייל, בין השאר. במסגרת מאמצי הפיתוח BMC מיישמת פתרונות כאלה ואף הכריזה על שיפורים הקשורים להתממשקות בין העולם המבוזר לעולם המיינפריים כגון יכולות ניטור משופרות ב z-linux ואינטגרציה עם טכנולוגיות חדשות כגון Big Data – Hadoop.

איך מתיישבת הצמיחה הרצופה של תחום המיינפריים ב- BMCעם ההנחיה המוכתבת ע"י הנהלות הארגון אל ה-IT "עשו יותר עם פחות"?

"החידושים הטכנולגיים אותם מניתי אומנם מייצגים ערך עיסקי המאפשר לעשות יותר עם פחות אבל זה לא מספיק. לא ניתן להתעלם מהסוגיה המרכזית העולה משיחות עם מנהלי IT – הצורך בהפחתת ההוצאות על מיינפריים כתנאי להמשך קיומו. האמירה החוזרת היא שלצד ההכרה בהיותו של המיינפריים עמוד השדרה היציב של העסק, הנחיית הדירקטוריון או הנהלה היא שיש להפחית את עלויות התפעול השוטף של המיינפריים לטובת פרויקטים חדשניים אשר יגדילו את רווחיות הארגון וכל זאת תוך שימור ושיפור השירות הגבוה ממילא המסופק ע"י המיינפריים.

"האסטרטגיה ארוכת הטווח של BMC ביחס למיינפריים כוללת פיתוח פתרונות תוכנה ייחודיים המיועדים לסייע ללקוח להפחית את חשבון ה-MLC (ר"ת Monthly License Cost), מדובר באותה שכירות החודשית גבוהה ומתייקרת המשולמת ליבמ (IBM) על ידי הלקוח עבור תוכנה. עלות אשר תופסת את הנתח הגדול ביותר מהעלות הכוללת של מיינפריים ואשר משפיעה ישירות על "תקרת הזכוכית" המוסכמת עם IBM בעניין היקף השימוש כאחוז מסך כוח המחשוב הקיים באתר הלקוח, ואשר אינו מנוצל במלואו ונשמר כמלאי עודף לשימוש במקרה קיצון אך במחיר יקר יותר משמעותית מהרגיל. חברת המחקר גרטנר (Gartner) מצדיקה את התזה הזו, כמו שאפשר לראות בתרשים המצורף".

Zohar_interview_chartJPG

רק ב-12 החודשים האחרונים השיקה BMC 3 מוצרי מיינפריים חדשים. האם תוכל להסביר מהו הערך העסקי בשלושת המוצרים האלה גם עבור אלה שאינם מומחים בעולם המיינפריים?

"להבדיל מהפתרונות הקלאסיים של BMC המאפשרים עושר פונקציונלי בצד הטכנולוגי של ניהול ותחזוקת המיינפריים כאן מדובר בכלים המסייעים ללקוח יותר בצד המסחרי – אנסה לתאר כל כלי בצורה פשטנית עד כמה שניתן:

"נתחיל ב-CAZE-BMC: הוא מנתח בצורה גראפית ומעמיקה את התפלגות השימוש בתוכנה ביחס לצריכת משאבים בכל אחת ממחיצותיו של מחשב המיינפריים, ובנוסף עושה שימוש במידע זה על מנת לבצע סימולציות אשר יחזו וימנעו מראש מצבי קיצון אשר פורצים את מסגרת התקציב המתוכנן.

"ה-ICAP-BMC מאפשר לגלות ולממש משאבי מחשב לא מנוצלים במחיצות מסוימות של המיינפריים ואז להפנותם באופן דינמי ואוטומטי לטובת הפחתת עומס הקיים במחיצות אשר הגיעו לשיא משאבי מחשב ואשר עלולה לפרוץ את מסגרת התקציב החודשי ובכך לגרום לייקור החשבון החודשי עבור MLC וכל זאת ומבלי לסכן את השירות והזמינות החשובים כל כך במיינפריים.

"מוצר ה-Sub-Zero-BMC מייתר את הצורך להתקין ולשלם על בסיס חודשי עבור תוכנות כגון ZOS, CICS, DB2, MQ בחלק מהמחיצות שבמיינפריים וזאת באמצעות מכניזם מתקדם אשר מדמה את קיומן של תוכנות אלה במחיצה ומבלי לפגוע ברמת השירות ובמשאבים הדרושים לאפליקציה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים