ועדת המדע והטכנולוגיה אישרה את הפעלת מערכת ההצבעות האינטרנטית של הרשות לניירות ערך

עם הפעלת המערכת יוכלו בעלי ניירות ערך להצביע באסיפות ● המהלך יתאפשר החל מחצי שנה לאחר שיפורסמו תקנות בנושא

פרופ' שמואל האוזר, יו"ר הרשות לניירות ערך, נותן את הקטע הקצר שלו

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת אישרה היום (ג') את הפעלת מערכת ההצבעות האלקטרוניות של הרשות לניירות ערך. עתה יש צורך בכתיבת תקנות בנושא שעם כניסתן לתוקף יוכלו משקיעים בניירות ערך להצביע באמצעות האינטרנט, מבלי צורך להיות נוכחים פיזית באסיפה.

התקנות ייכנסו לתוקף חצי שנה אחרי מועד פרסומן, ואז תחל מערכת ההצבעות לפעול ביחס למניות ולכתבי אופציה. עם השלמת החקיקה, שתובא בקרוב לאישור הכנסת, תפעל המערכת גם ביחס לאגרות חוב וליחידות השתתפות.

הרשות מעוניינת באמצעות המהלך לעודד בעלי מניות, אגרות חוב, כתבי אופציה ויחידות השתתפות לממש את זכויות ההצבעה שלהם באסיפות, ועל ידי כך להביא להגברת מעורבותם בקבלת החלטות. נכון להיום, שיעור השתתפות הציבור בקבלת ההחלטות בתאגידים המדווחים, ובכלל זה בחברות הציבוריות, נמוך. הסיבות לכך מגוונות, ובין היתר נוגעות לכך שהליך ההצבעה מסורבל.

המערכת שהוקמה נועדה להוסיף על הדרכים הקיימות כיום למחזיקים בניירות ערך להצביע באסיפות. ברשות לניירות ערך מדגישים את העובדה שבהליך זה, המחזיק לא נדרש להשיג אישור בעלות בנייר ערך מאת חבר הבורסה, אלא המערכת דואגת לכך באופן אוטומטי.

ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, אמר כי "החוק יועיל למשקיעים הקטנים, שיוכלו להשתתף בהצבעות תוך אבטחה מוחלטת של פרטיהם האישיים. בעידן שבו הטכנולוגיה מתפתחת נדרשת הגנה על הפרטיות ביתר שאת".

פרופ' שמואל האוזר, יו"ר הרשות לניירות ערך, ציין כי "מערכת ההצבעות תאפשר בראשונה לכל משקיע להצביע באסיפות בחברות ציבוריות ומחזיקי ניירות ערך מכל מקום ובכל שעה, והיא מהווה פריצת דרך במעורבות הציבור בשוק ההון. היא תחזק את כוחם של בעלי מניות המיעוט, לצד הגופים המוסדיים, להשפיע על ההחלטות המובאות לאישור האסיפות הכלליות, במיוחד בכל הנוגע לעסקות עם בעלי שליטה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים