IFN והחברה לאוטומציה ביצעו דיגיטציה לארכיון ההנדסה בחיפה; ההיקף: כשלושה מיליון שקלים

המערכת החדשה תטפל בכ-22 אלף תיקי בנייה ● נפח האחסון הכולל של הארכיון הסרוק עומד על ארבעה טרה-בייט ● מיכל דביר, מנהלת אגף המיחשוב ומערכות המידע של עיריית חיפה: "תהליכי עבודה ממוחשבים מבטיחים יעילות וחיסכון - הן לעיריה והן למי שנזקקים לשירותיה"

IFN והחברה לאוטומציה מסיימות בימים אלה פרויקט רחב היקף לדיגיטציה מלאה של ארכיון תיקי הבניה והתוכניות במנהל ההנדסה של עיריית חיפה, על גבי מערכת FileNet של יבמ (IBM). עם השלמת הפרויקט תאפשר עיריית חיפה, לראשונה בארץ, לגשת באמצעות האינטרנט אל התוכניות ותיקי הבניה של כל המבנים בעיר. היקפו הכספי של הפרויקט נאמד בכשלושה מיליון שקלים – לרבות חומרה, תוכנה, סריקת הארכיון הקיים, שילוב מערכות והדרכת משתמשים על ידי חברת IFN, החברה לאוטומציה וטלדור.

המערכת החדשה בעיריית חיפה תטפל בכ-22 אלף תיקי בנייה, שכל אחד מהם מייצג מבנה בתחום השיפוט של עיריית חיפה. כל תיק כולל כמות גדולה של מסמכים – החל מכאלה שנוצרו בשנות העשרים של המאה שעברה, ונכתבו באנגלית בתקופת המנדט הבריטי – ועד היום. נפח האחסון הכולל של הארכיון הסרוק עומד על 4 טרה-בייט.

ניהול הארכיון בעיריית חיפה על בסיס תיקים פיזיים חייב עד כה ניוד תיקים ותוכניות בין מחלקות העיריה השונות ותחנות האישור המטפלות בהליכי תכנון ורישוי בניה. בעבר חייבה כל פעולה באגף ההנדסה את האזרח או המתכנן לשלוף תיק פיזי מארכיון האגף ולצלם את המסמכים הדרושים לו. מעתה, יקבל כל תושב המגיע למנהל ההנדסה את המסמכים הדרושים לו בפורמט דיגיטאלי, סרוקים על גבי תקליטור.

כעת, כאמור, תציע העירייה גם אפשרות לגשת באמצעות האינטרנט אל מסמכים הסרוקים בתיק התכנון, תוך חיפוש על פי קטגוריות ותמורת תשלום.

מיכל דביר, מנהלת אגף המיחשוב ומערכות המידע של עיריית חיפה, אמרה, כי "המערכת החדשה מחסלת לחלוטין את צוואר הבקבוק של התיק הפיזי. מספר גדול של עובדים יכול להתייחס לתיק בו זמנית, ולקצר את תהליכי הטיפול – תוך שיפור השירות לאזרח. תהליכי עבודה ממוחשבים מבטיחים יעילות וחיסכון – הן לעיריה והן למי שנזקקים לשירותיה".

לדברי משה (צ'יקו) יבניאל, משנה למנכ"ל IFN, "חיבור פלטפורמת FileNet של יבמ אל המערכת התפעולית של עיריית חיפה, מאפשר שיתוף מידע אופטימלי אשר ישפר באופן משמעותי את יעילות עבודת עובדי העירייה. עיריית חיפה היא אחת מהדוגמאות לאופן שבו ניתן לייעל את תפעול הארגון, מה שיביא לשירות טוב, מהיר ומגוון יותר לכל אזרח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים