תפוח חסר: אפל שחררה את iOS 8 בלי HealthKit

הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה כוללת אפשרויות רבות, פלטפורמת הבריאות המדוברת לא יצאה לאויר בשל באג ● בחברת הסמארטפונים כבר מאשרים שחרור גרסה חדשה בחודש הבא

ניתנת להורדה. iOS 8

אחרי שבועות של ציפייה, אפל (Apple) השיקה אמש (ד') את iOS 8 – הגרסה העדכנית של מערכת ההפעלה הסלולרית שלה, שמתאימה למכשירי iPhone 4s ומעלה, iPad ו-iPod Touch.

בעלי מכשירי iPhone שמעוניינים להוריד את הגרסה החדשה צריכים לגשת ל-"כללי" (General) ומשם ל-"עדכוני תוכנה" (Software updates). יש לשים לב שצריך לשם כך אינטרנט אלחוטי ושטח פנוי של כמה ג'יגה-בייטים טובים. במידה שלא רוצים להוריד את העדכון עם Wi-Fi, ניתן לעשות זאת מהגרסה האחרונה של iTunes.

רק שוחררה וכבר נתגלו בה בעיות. HealthKit

רק שוחררה וכבר נתגלו בה בעיות. HealthKit

על פי אפל, iOS 8 הוא "העדכון הגדול ביותר מאז פתיחת App Store, והוא כולל מאות מאפיינים חדשים", ביניהם "מאפיינים בהודעות ותמונות, מקלדת QuickType, יישום בריאות חדש, 'שיתוף משפחתי', iCloud Drive ועוד".

פלטפורמת HealthKit אוספת נתונים דוגמת לחץ דם ומשקל מיישומי בריאות ומכשירים שונים של אפל, דוגמת מכשירי iPhone ומחשבי iPad, ומאפשרת להציג אותם לרופאים בתצוגה אחת. הנתונים נאספים על ידי מכשירי מדידה שונים, דוגמת מכשיר למדידה של רמת הסוכר בדם, שפועלים בשילוב עם יישומים ל-iPhone.

אלא שלא חלף זמן רב מאז ההשקה של iOS 8 ונתגלה באותה אפליקציית בריאות, ה-HealthKit, באג שהביא להסרה מ-App Store של אפליקציות רבות שהתאימו את עצמן אליה. באפל הודו בקיומו של הבאג ומסרו כי ייתכן שהתיקון שלו יארך שבועיים. יצוין כי HealthKit מאפשרת למשתמשים להכניס נתונים אודות הבריאות ואימוני הכושר שלהם, והיא מהווה נדבך מרכזי ב-iOS 8.

מהמפתחים של יישום MyFitnessPal נמסר כי "יישום MyFitnessPal, אשר תומך בשילוב עם HealthKit, הוסר זמנית מהחנות של אפל כדי לפתור מספר בעיות קטנות. אנו פועלים למצוא פיתרון בשיתוף עם אפל. עד שיימצא פיתרון אנו נעלה גרסה עדכנית של היישום שאינה כוללת את הרכיב המשתלב ב-HealthKit".

אבל לא רק תקלות: אפשרות בולטת נוספת בגרסה החדשה של iOS היא ה-Family Sharing, שניתן באמצעותה לחלוק דברים כמו רכישות בiTunes, מידע מהיומן והודעות עם קבוצות מוגדרות של אנשים. כמו כן, iOS 8 מאפשרת לחפש בתוך אפליקציות ולהתקין מקלדות מצד שלישי, כמו Swype. לאחר שתושק הגרסה החדשה של OS X, ייתכן שבחודש הבא, ניתן יהיה לבצע סנכרון של שיחות, סמסים וקבצים בין מכשירים מבוססי iOS 8 למחשבי Mac.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים