דו"ח: מחצית מהגולשים בעולם חוששים כשהם קונים אונליין

גולשים רבים דואגים שהכסף שלהם לא מאובטח, בעיקר בזירות המסחר המקוונות ובשירותים פיננסיים שניתנים ברשת - כך מעלה מחקר של קספרסקי ● הדאגה לא חולפת גם כשמדובר באפליקציות רשמיות של החברות

החשש: פעולות פיננסיות אונליין. אילוסטרציה: BigStock

49% מהמשתמשים ברחבי העולם חשים פגיעים כשהם קונים או מבצעים פעולות פיננסיות ברשת – כך עולה מדו"ח חדש של קספרסקי (Kaspersky). על פי ענקית האבטחה הרוסית, 42% מהמשתמשים יעשו שימוש במערכות תשלום מקוונות לעתים קרובות יותר, אם יחושו מוגנים מפני הונאות סייבר. משמעות תוצאות המחקר היא שספקי שירותי תשלומים מקוונים אינם נהנים מאמון המשתמשים בכל הקשור לאבטחת התשלומים.

נתון נוסף מעלה ש-62% מהמשתמשים חוששים מהונאות פיננסיות ברשת. 40% מאלה שמבצעים תשלומים מקוונים בטוחים שאפילו האפליקציות הרשמיות של החברות הפיננסיות דורשות הגנה נוספת כדי להיות מאובטחות באמת. בנוסף, 37% מהמשתמשים מדווחים כי הם מפסיקים פעולות פיננסיות באמצע מאחר שהם לא בטוחים שהפעולה בטוחה מספיק.

על פי הדו"ח, רמת ההגנה נגד הונאות סייבר היא גורם חשוב כאשר משתמשים בוחרים חנות מקוונות או ספק שירותים פיננסיים: 60% מסרו כי הם יעדיפו חברות שיציעו אמצעי אבטחה נוספים, כדי להגן על מידע פיננסי. עוד יותר מכך, 75% מהנשאלים מצפים שבנקים, שירותי תשלומים מקוונים וחנויות מקוונות יגנו על המחשבים ועל המכשירים הניידים שלהם מפני הונאה.

הנתונים של קספרסקי

הנתונים של קספרסקי

במקביל, רבים מהמשתמשים מודעים לכך שהם צריכים להפעיל אמצעי אבטחה משלהם, בנוסף להגנה שמציעים ספקי התשלומים. בעוד ש-20% מהמשתמשים מפילים את מלוא האחריות לאבטחה של פעולות פיננסיות על הבנקים ו-15% מאמינים כי הם בעצמם האחראים הבלעדיים, 60% מהגולשים מאמינים כי האחריות להגנה על מידע פיננסי נופלת הן על הבנקים והן עליהם עצמם. הנתונים מצביעים על כך שמשתמשים מעוניינים לקבל מהארגונים הפיננסיים כלים חדשים שיסייעו להם לנהל את החלק שלהם באחריות המשותפת.

רוס הוגאן, ראש מחלקת מניעת הונאות בקספרסקי, אמר כי "משתמשים רבים עדיין מרגישים בטוחים יותר לשלם במזומן או להשתמש בכרטיס האשראי בנקודת מכירה פיזית מאשר לבצע רכישה מקוונת מהמחשב או מהמכשיר הנייד. חוסר נוחות זה פוגע בפיתוח של שוק התשלומים המקוון. כדי לעודד אנשים להשתמש בשירותי תשלומים אלקטרוניים באופן פעיל יותר, בנקים וחנויות שפועלים אונליין צריכים לחזק את אמון הגולשים שהם בטוחים מפני הונאות סייבר. אמצעי אחד שיכולים לאמץ שירותי תשלומים מקוונים הוא להציע שכבות הגנה נוספות, שתוכננו במיוחד להגנה על פעולות בנקאיות ותשלומים הנעשים ברשת. הנוכחות של הגנה ייעודית זו תספק למשתמשים ביטחון מיידי וברור שהכסף שלהם מאובטח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים